Från Kirkenäs till Tromsö
måndag 7 augusti 2017 - Kirkenes, Finnmarken, Norge

Vilket äventyr! Kirkenäs med sitt karga landskap och sina stora båtar som ger sig ut på havet för att fånga stora kräftor. Färden gick sedan vidare neråt mot Tromsö med landstigning på olika ställen längs vägen. Vilken mysig båt vi reste med och vilken mat som serverades. Mums!Det

Sista morgonen ombord
söndag 29 oktober 2017 - Kirkenes, Finnmarken, Norge

Så kom då sista dagen ombord! Fin morgonsol över ett lugnt hav! Vi sitter i vilfåtöljerna och ser det vackra landskapet! Känns lite vemodigt men samtidigt blir det skönt att komma hem!Jag är glad att vi kunde genomföra resan trots allt! Frukostbuffén, lunchbuffén och

Annemarie Westblom
RianochLunkan i Hurtigrutten
Senast aktiv - från Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge
1 200 nkr för det hotellet, svinpris
fredag 16 juni 2017 - Kirkenes, Finnmarken, Norge

Det kallas hög säsongspriser, jag kallar det för svinpris. Efter över 50 mils körning i ösregn och hittade ingen campingplats men 2 fullbokade hotell, ramlade jag in på detta, aldrig mer.Nå, skit med det, nu en tur runt i Kirkenes, banka på den Ryska dörren å så vänder vi nosen söder

Vändpunkt Kirkenes
lördag 21 maj 2016 - Kirkenes, Finnmarken, Norge

Lördagen 21 maj 2016. Från Vardö via Kirkenes till Belevåg Natten har vi tillbringat på ett soligt Berings hav och vi har besökt 4 små hamnar på denna Norges norra kust på väg österut innan vi lagom efter frukost anländer Kirkenes, där på gränsen till Ryssland. Vi besöker

Lena Mattsson Mårtensson
faster Lena i En båtresa i Norge
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
måndag 20 maj 2013 - Kirkenes, Finnmarken, Norge

Tidig morgon! Klockan ringde redan 04:45, vi var lite osäkra på hur och när vi skulle ta oss till Gardermoen för flyg till Kirkenes. Men buss 37 stannade precis utanför hotelldörren och efter 20 min resa så kunde vi ta flygtåget från centralen till Gardermoen. Allt flöt på även idag och

Pia Lindström
tryde i Hurtigrutten 2013
Senast aktiv - från Tomelilla, Skåne län, Sverige
Framme i Kirkenes
tisdag 19 juni 2012 - Kirkenes, Finnmarken, Norge

Dag 5 Inari-Kirkenes Vi lämnade Finland och rullade vidare norröver mot Kirkenes som idag skulle ha ca 10 härliga grader och blåsigt, burrr. Vi var här redan vid lunch efter en trevlig tur på vad jag tycker väldigt krokiga vägar jämfört med tidigare,kul att köra då!. Kirkenes verkar

Fjärde dagens kväll
måndag 14 maj 2012 - Kirkenes, Finnmarken, Norge

Glömde säga att vi kört 20 mil idag. Nu har vi ätit pizza på restaurang Ritz, svindyrt :p, men gott när man är hungrig. Sen tog vi bilen och åkte sightseeing på byn eftersom det började regna. Kirkenes är en ganska liten stad med ett pyttelitet centrum och massor av fina träkåkar. De

Dag 4 - Inari-Kirkenes
måndag 14 maj 2012 - Kirkenes, Finnmarken, Norge

Idag fick vi nybakta scones till frukost och Josef fick en balja kaffe. Vi har pratat med en servitris från ryssland, en hästskötare med rastaflätor från tyskland och en äldre dam från London. Vi kan varmt rekommendera en vistelse på Villa Lanca. Vädret verkar bli soligt men blåsigt. Det

Snart hemma
torsdag 11 augusti 2011 - Kirkenes, Finnmarken, Norge

Hej på er alla!! Nu början min tid i Kirkenes ta slut, för den gång i alla fall. Jag jobbar natt onsdag och torsdag och på fredag förmiddag bär det hemåt. Även om jag trivs bra här, ska det bli skönt att komma hem igen. Har jobbat ganska mycket, men det har varit väldigt lugnt på

Marita Holmberg
ugglemamma i Kirkenes
Senast aktiv - från Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
lördag 6 augusti 2011 - Kirkenes, Finnmarken, Norge

Idag har det inte regnat så mycket, lite dugg ibland. Men det är kallt, det blåser. idag har jag tittat mej omkring. har varit och tittat på den älv som är gräns mot Ryssland, såg även några ryska skorstenar.

Britt-Mari Nilsson
BrittMari i Resan norrut
Senast aktiv - från Mo i Rana, Nordland fylke, Norge
Hurtigrutten från Kirkenäs till Tromsö

Hurtigrutten från Kirkenäs till Tromsö

7 augusti 2017 - 10 augusti 2017

Under några dagar fick vi uppleva en fantastisk natur i NordNorge. Från Kirkenäs i allra nordligaste delarna till Tromsö. Bilder finns under "2017/Med Hurtigrutten från Kirkenäs"

Hurtigrutten

Hurtigrutten

23 oktober 2017 - 29 oktober 2017

Världens vackraste sjöresa enl resebyrån! Vi åker med Ms Polarlys från Bergen till Kirkenes!

38. Med bil till toppen av Europa

38. Med bil till toppen av Europa

4 juni 2017 - 19 juni 2017

Jag älskar Norge, så nu skall Norge göras på riktigt, och med bil, stilla och rolig, runt på de klassiska ställena, Hardangervidda, Flom, Havsvägen, Gejranger, Trollstigen, Lofoten (val safari), Nordkap, Kirkenäs, knacka på dörren till Ryssland, å så ner genom Finland (björn safari??), och till Tiina som väntar i sitt hus i Lahtis. Det får ta den tid det tar, det blir övernattningar i hytter, vandrarhem å hotel. Går det fel så har jag både sovsäck å Triangakök i bilen.

En båtresa i Norge

En båtresa i Norge

14 maj 2016 - 26 maj 2016

Hurtigrutten 2013

Hurtigrutten 2013

19 maj 2013 - 26 maj 2013

En resa med Hurtigrutten från Kirkenes till Bergen tillsammans med 3 andra Pantertanter: Yvonne, Eva och Christina.

Nord-Norge 2012

Nord-Norge 2012

15 juni 2012 - 5 juli 2012

Jag och min lilla grabb Simon tänkte åka upp till Lofoten på mc och njuta av Midnattssolen och bla åka ut på Valsafari. Vi kommer hålla oss till Lofoten med omnejd och campa ute i naturen och på campingplatser. Ha en trevlig sommar för det ska vi ha :)

Hurtigrutten för två

Hurtigrutten för två

11 maj 2012 - 22 maj 2012

Vi startar med bil från Visättravägen, åker genom Sverige och Finland upp til Kirkenäs i Nordligaste norge. Där går vi på Midnattsol, båten som ska ta oss längs Norges kust, ner till Bergen. Därifrån kör vi bil tilbaks hem till Visättra. Övernattningar är bokade, men varför avslöja allt i förväg? Följ oss på resdagboken så får du veta mer.

Resan norrut

Resan norrut

1 augusti 2011 - 27 augusti 2011

25 juli 2011 - 12 augusti 2011

Hurtigruten

Hurtigruten

13 juli 2011 - 21 juli 2011

Vi flyger till Kirkenes där båten väntar. Båtturen till Bergen tar 6 dagar och vi får tillfälle att se fjordar och andra sevärdheter längs vägen.

Per Björkman
Pellebeman