Hordaland fylke

I Märklinlandet
lördag 27 juli 2019 - Tyssedal, Hordaland fylke, Norge

Lördag 17 juli  (Hans-Örjan)  Eftersom vi visste att det skulle bli varmt, för att inte säja hett, även idag gjorde vi klart för avfärd så långt det var möjligt redan i går kväll. Kl 05.32, dvs "strax efter halv sex", ringde klockan. En snabb frukost, kaffe och förberedda

Ovan där
fredag 26 juli 2019 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

Fredag 26 juli  (Inge)  Efter att sovit gott låg vi och drog oss så smått innan det var dags att fixa frukost. Damen från England  kom hem sent igår (ja lägenheten hyrs ut till flera eftersom det är många rum) så vi hade ytorna för oss själva. Tvättmaskinen hade tuffat klart och

Goin' down and over
torsdag 25 juli 2019 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

Torsdag 25 juli  (Hans-Örjan)  Det har sagts här förut: det är kontrasterna som gör'et.Natten till idag var lika varm som föregående natt var sval. Men trots det vaknade vi hyggligt vederkvickta, och (en del av oss) gjorde frukost under tiden jag förberedde lastning av cyklarna. Kvickt

Fantastiska fjordar och fjäll
fredag 11 augusti 2017 - Bare Vestland, Hordaland fylke, Norge

Resan gick vidare mot västra kusten med alla fjordar och fjäll. Geirangerfjorden - en väldigt vacker turistfälla. Bodde på en fantastiskt mysig camping (Vinje vamping) och tittade på alla utsiktspunkter i området. Det fanns inte så mycket att göra i själva byn Geiranger, men vidunderliga

Oslo, "Sognefjord in a nutshell" och Bergen
måndag 6 augusti 2018 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

Hej, Årets tredje resa (andra med familjen) bar iväg till Norge. Denna resa kom lite halvspontant då Moniks kompis Peach och hennes mamma skulle komma från Bangkok på besök här i Sverige och de ville se Norge och Danmark också. Så vi bokade ”Sognefjord in a nutshell” med start i Oslo,

Stefan Ngo
stefanngo i Norge-weekend
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Champagne på däck!
måndag 23 oktober 2017 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

Sitter på däck 7 och Polarlys lämnar Bergen! På däck får man köpa champagne om man vill! Allt kostar!Bergen är en mycket vacker stad! Vi har ätit Buffé som var jättegod, vi gjorde ingen Rian!

Annemarie Westblom
RianochLunkan i Hurtigrutten
Senast aktiv - från Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge
På väg till Hurtigrutten
lördag 14 maj 2016 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

[u]Lördagen 14 maj 2016.[/u] Väckarklockan ringer kl 4 och det är dags. Väskorna är packade och klara och Chris är gullig och kör oss till tåget i Trelleborg. Så bär det av till Kastrup och flyg till Oslo, där vi åker vidare med tåg till Bergen. Denna tågresa, som tog nästan 8

Lena Mattsson Mårtensson
faster Lena i En båtresa i Norge
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
lördag 8 augusti 2015 - Leirvik, Hordaland fylke, Norge

Bergen den 7 augusti 2015 Dag 87 på vår resa Hej och Hå! Vi har legat i ganska duktigt ett tag. Med dagsetapper på 40-60 sjömil har vi betat av ännu ett långt stycke av den vackra norska kusten. Vi har gått inomskärs för det mesta och har tryckt oss fram mot skvättsjö och fallvindar

Danmark - Norge 2019

Danmark - Norge 2019

15 juli 2019 - 31 juli 2019

Då vi inte fick ihop tillräckligt med tid för att som planerat åka till Nordkap i år får vi 'nöja oss' med att göra en lite kortare tripp. Vi åker ner genom Sverige för att via Öresundsbron ta oss an Danmark, och fortsätta norrut. Häääääng med!

Norge-weekend

Norge-weekend

21 juli 2018 - 23 juli 2018

En weekendresa till grannlandet Norge.

Hurtigrutten

Hurtigrutten

23 oktober 2017 - 29 oktober 2017

Världens vackraste sjöresa enl resebyrån! Vi åker med Ms Polarlys från Bergen till Kirkenes!

Roadtrip i Norge med Jotunheimen och Vestlandet

Roadtrip i Norge med Jotunheimen och Vestlandet

4 augusti 2017 - 11 augusti 2017

På äventyrlig tur med sambo, vovve och husvagn. 219 mil avverkade vi totalt.

En båtresa i Norge

En båtresa i Norge

14 maj 2016 - 26 maj 2016

Vita Havet

Vita Havet

13 maj 2015 - 29 augusti 2015

Sankt Petersburg, floden Neva, sjön Ladoga, floden Svir, sjön Onega, Belomorsk-kanalen, Vita Havet Archangelsk, Barents Hav, Nordkap, Lofoten och sedan hela norska kusten hem till Vättern

Norge trollstigen med vildarna (hundar)

Norge trollstigen med vildarna (hundar)

27 juli 2014 - 3 augusti 2014

Roadtrip Norge

Roadtrip Norge

16 juli 2014 - 29 juli 2014

Dags att utforska fjordarna i Norge

Arvika-Suleskarvegen-Stavanger-Hardangervidda

Arvika-Suleskarvegen-Stavanger-Hardangervidda