Oslo, "Sognefjord in a nutshell" och Bergen
måndag 6 augusti 2018 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

Hej, Årets tredje resa (andra med familjen) bar iväg till Norge. Denna resa kom lite halvspontant då Moniks kompis Peach och hennes mamma skulle komma från Bangkok på besök här i Sverige och de ville se Norge och Danmark också. Så vi bokade ”Sognefjord in a nutshell” med start i Oslo,

Stefan Ngo
stefanngo i Norge-weekend
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Champagne på däck!
måndag 23 oktober 2017 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

Sitter på däck 7 och Polarlys lämnar Bergen! På däck får man köpa champagne om man vill! Allt kostar!Bergen är en mycket vacker stad! Vi har ätit Buffé som var jättegod, vi gjorde ingen Rian!

Annemarie Westblom
RianochLunkan i Hurtigrutten
Senast aktiv - från Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge
På väg till Hurtigrutten
lördag 14 maj 2016 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

Lördagen 14 maj 2016. Väckarklockan ringer kl 4 och det är dags. Väskorna är packade och klara och Chris är gullig och kör oss till tåget i Trelleborg. Så bär det av till Kastrup och flyg till Oslo, där vi åker vidare med tåg till Bergen. Denna tågresa, som tog nästan 8 timmar,

Lena Mattsson Mårtensson
faster Lena i En båtresa i Norge
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
Bergen-Australien-Rom-Bergen
fredag 1 augusti 2014 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

Jag skulle inte skriva här igen förrän det gick att ladda upp foton igen!Har inte testat igen ännu men ska skriva av mig här igen framöver!Bilder säger mera än tusen ord men kanske det är en ursäkt för att skriva!Känner mig lite seg just nu men våren är på G så snart kommer nya

Turen över berg och djupa dalar till Bergen
torsdag 31 juli 2014 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

Dagens börja i en stuga strax innan stryn och vi vakna och det smattra mot fömstren...kolla ut och berget som låg rakt framför hotellet såg man inte något alls av...intog våran frukost och lastade bilen. Vi hade en katt som bodde i stugområdet, han blev vår kompis, jättesöt!!! Iom att

Etapp 6
tisdag 22 juli 2014 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

Diana Heijdenberg Nilsson
dianalinus i Roadtrip Norge
Senast aktiv - från Oslo, Norge
Vad händer i Bergen?
onsdag 12 mars 2014 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

Ja vilken bra fråga!Frågan är om det är kaos här och fullt med party hela veckorna eller om livet går sin gilla gång med tradiga arbetsveckor i jakten på en semester och en annan livsstil!?Det verkar som dom flesta som kommer hit till Norge och jobbar gör det under kortare perioder på

Dag 1
fredag 8 mars 2013 - Bergen, Hordaland fylke, Norge

En sak som är skönt är att vi för en gångs skull reste mitt på dagen, vid lunchtid. Så vi hann sova ut med också få ut en hel del av dagen i Bergen eftersom flygtiden dit är så kort. Vi hittade enkelt bussen från flygplatsen som tog oss hela vägen till hotellet. Hotellet i sig var

Linnéa Wätterstam
Liwa i Bergen
Norge-weekend

Norge-weekend

21 juli 2018 - 23 juli 2018

En weekendresa till grannlandet Norge.

Hurtigrutten

Hurtigrutten

23 oktober 2017 - 29 oktober 2017

Världens vackraste sjöresa enl resebyrån! Vi åker med Ms Polarlys från Bergen till Kirkenes!

En båtresa i Norge

En båtresa i Norge

14 maj 2016 - 26 maj 2016

Norge trollstigen med vildarna (hundar)

Norge trollstigen med vildarna (hundar)

27 juli 2014 - 3 augusti 2014

Roadtrip Norge

Roadtrip Norge

16 juli 2014 - 29 juli 2014

Dags att utforska fjordarna i Norge

8 mars 2013 - 10 mars 2013

Danne var på Level 1 kurs och jag fick utforska stan.

Jobbäventyr Bergen,Norge

Jobbäventyr Bergen,Norge

8 september 2013 - 1 mars 2014

Har jobbat hela sommaren 2013 och har nu bestämt mig för att åka över till Norge och testa ett jobbäventyr!Jag har trivts väldigt bra på mitt jobb som timanställd så det kändes lite vemodigt att lämna,men "I'll Be Back:)Hösten brukar inte erbjuda massor av jobb här i Bromma så det var lika bra att ta det smidiga klivet till vår granne i väst,Norge liksom andra svenskar!Jag kontaktade tidigt ett bemanningsföretag som behövde vikarier till Bergen och efter en intervju via email och en grundkurs i läkemedelshantering så var det grönt ljus:)Gratis boende,även om det till att börja med blir ett boende 8 min utanför Bergen!Jag ska få flytta in till centrum redan den 29 sep!Jag ska vara inneboende med annan person & vi behöver inte ens dela säng,huuh,yees eget rum och del i Villa med internet!Jag fick resan betald men först kom biljett till Oslo,ehh,skickade mail och det kom snabbt en ny till Bergen:)Nu ska jag bara ordna med lite praktiskt,sen bär det av!

Hurtigrutten 2013

Hurtigrutten 2013

19 maj 2013 - 26 maj 2013

En resa med Hurtigrutten från Kirkenes till Bergen tillsammans med 3 andra Pantertanter: Yvonne, Eva och Christina.

Thailand

Thailand

11 november 2012 - 9 december 2012

Nästan en hel månad i Thailand med sol, bad och kos :)

Madeleine Engström
Semigol