Nord-Trøndelag

Makalösa berg och trånga kanaler
onsdag 25 oktober 2017 - Rørvik, Nord-Trøndelag, Norge

Efter Trondheim styr Polarlys ut mot havet! Vi åker förbi stora bergmassiv och in i smala passager och under broar man inte tror vi kommer under! Naturen är slående vacker! Nu ligger vi still en stund innan vi kör vidare i natten! Tidigt i morgon passerar vi polcirkeln!

Annemarie Westblom
RianochLunkan i Hurtigrutten
Senast aktiv - från Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge
Från Bodö till Rörvik
tisdag 24 maj 2016 - Rørvik, Nord-Trøndelag, Norge

Tisdagen 24 maj 2016. Från Bodö till Rörvik Dagen är ganska lugn och behaglig. Vi har gjort stopp i många små hamnar, men oftast bara korta stunder. Då tillbringar vi tiden på däck eller gör en kort promenad på byn medan båten lastas med den frakt den hämtar och lämnar i alla dessa

Lena Mattsson Mårtensson
faster Lena i En båtresa i Norge
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
Cykla inte vandringsleden...
lördag 2 augusti 2014 - Verdalsøra, Nord-Trøndelag, Norge

Näst sista cykeldan, och vi var optimistiska då avståndet till Trondheim 'endast' var 14,4 mil. Men vi skulle få äta upp för de 3,5 milen nerför vi fick igår. Till råga på allt missade vi avfarten till cykelvägen av leden, och hamnade på vandringsleden. Den tog oss rakt upp på

Oskar Bergqvist
HavTillHav i Hav till hav
Senast aktiv - från Sundsvall
Att man aldrig lär sig..
tisdag 6 augusti 2013 - Kolvereid, Nord-Trøndelag, Norge

Idag var min sista lediga dag innan vi slutar här och ska tuffa tilbaka till Sverige. Med helt ok väder och en förkylning som verkar ha släppt taget så bara måååååste jag ge mig iväg och bestiga ett berg, sådeså!!! Alltså, jag har ju dock varit rätt krasslig mer eller mindre hela

Nubdalseng Gård
söndag 4 augusti 2013 - Kolvereid, Nord-Trøndelag, Norge

..och plötsligt hade tiden gått, endast en vecka kvar i Norge! Saker o ting börjar ljusna: vi har haft lite sommarväder, förkylningar har släppt, jobbet rullar på och Klas har fått veta att han får lika mkt i timlön som jag; rättvist o bra :) I söndags var det strålande väder, så vi

Senaste nytt från Kolvereid: grått o eländigt, räkfrossa och båttur!
måndag 22 juli 2013 - Kolvereid, Nord-Trøndelag, Norge

Här i Kolvereid har himlen varit ett grått lock som legat tungt över stan i tre veckor. Det har regnat och åter regnat, och temperaturen har legat kring 9-11 grader = riktig höstkänsla! I fredags for vi på en liten fisketur på kvällen (Klas fick sin första Norge-öring!), och trots att

Heaven in Hell
fredag 5 juli 2013 - Hell, Nord-Trøndelag, Norge

Nu har vi efter ytterligare 40 mil kommit till Hell 25 minuter utanför Trondheim. Vi bor hos Solveig som har Brutus, en kullbror till Ossian. Brutus är en väldigt fin hund och i sättet påminner han mycket om våra hundar. Han har likadana ögon som Hector och är också en lite mindre hane.

Therese Ragnarsson
therag i Borås-Kilpisjärvi-Lofoten-Trondheim
Senast aktiv - från Oslo, Norge
Koslig tur till Abelvaer
torsdag 4 juli 2013 - Kolvereid, Nord-Trøndelag, Norge

Idag passade vi på att åka till Abelvaer; en liten by ca 3 mil från Kolvereid som ligger längre ut mot öppna havet. När vi har frågat folk här runt omkring om var man kan bada, så säger de åk till Abelvaer! Lite långt att behöva åka tre mil för att bada, kan man ju tänka, eftersom

Tur till Vattin
söndag 30 juni 2013 - Kolvereid, Nord-Trøndelag, Norge

Då var snart en vecka avklarad, bara sex kvar.. Jag har varit ledig i helgen, medan Klas inleder vistelsen här med ett arbetsmaraton på elva dagar o e ledig först på fredag. Idag var han nog ganska sliten, och rejält osugen på att jobba ikväll. Jag passade därför på nu på förmiddagen

Förvirrad första arbetsdag
måndag 24 juni 2013 - Kolvereid, Nord-Trøndelag, Norge

Jaha, då var första arbetsdagen avklarad då. Det var... intressant. Jag är helt färdig nu efter att ha behövt spetsa öronen konstant i åtta timmar. Varför måste de prata så konstigt va!? Hjärnan jobbar järnet för att lyckas snappa upp ett och annat ord och sedan försöka gissa sig

Hurtigrutten

Hurtigrutten

23 oktober 2017 - 29 oktober 2017

Världens vackraste sjöresa enl resebyrån! Vi åker med Ms Polarlys från Bergen till Kirkenes!

En båtresa i Norge

En båtresa i Norge

14 maj 2016 - 26 maj 2016

Hav till hav

Hav till hav

27 juli 2014 - 5 augusti 2014

Detta är en förtrollande historia om när den tappre Teodor och den otrolige Oskar tar sig på cyklar genom allt från Amazonas tätaste djungel till Sibiriens isande kyla på 10 dagar! Based on true story

Så vad händer i Norges minsta stad då?

Så vad händer i Norges minsta stad då?

23 juni 2013 - 11 augusti 2013

Hurtigrutten 2013

Hurtigrutten 2013

19 maj 2013 - 26 maj 2013

En resa med Hurtigrutten från Kirkenes till Bergen tillsammans med 3 andra Pantertanter: Yvonne, Eva och Christina.

Borås-Kilpisjärvi-Lofoten-Trondheim

Borås-Kilpisjärvi-Lofoten-Trondheim

22 juni 2013 - 11 juli 2013

Barnehjem Thailand

Barnehjem Thailand

25 augusti 2012 - 20 juni 2013

Vi er et nygift par ved navn Kristin og Tommy Alvestad Vang. I perioden 25.august og sannsynligvis et år frem i tid skal vi jobbe som frivillige på et barnehjem i Thailand (grensen til Burma). Barnehjemmet drives av organisasjonen "Blessed homes" som drives av Levangermanne Ole Jørgen Edna. Les mer om organisasjonen på www.blessedhomes.org. Vi setter veldig stor pris på all støtte vi har fått fra folk, både økonomisk og gode ord:) Vi håper også at mange vil være med å be for oss, barna og resten av staben. Har dere noen spørsmål tiloss underveisner det bare å sende mail til [email protected] Internett-tilgsngen kan til tider være litt dårlig, men vi svarer på mail ved anledning. Hvis du klikker deg inn på denne siden kan du lese litt om vår hverdag samt se litt bilder fra vårt Thailandsopphold.

Roadtrip till Norrbotten

Roadtrip till Norrbotten

6 juli 2012 - 15 juli 2012

Rundtur i nordvästra Norrland och en liten sväng in i Norge längst kustriksveien, samt ett stopp hos familjen

Sommarsemester 2012, Lofoten

Sommarsemester 2012, Lofoten

29 juni 2012 - 25 juli 2012

I år så håller vi oss till Norden. Vi kommer att åka med husvagn uppåt i Sverige och säkerligen in i Norge. Den stora skillnaden i år är vår nya reskamrat Eddie Airedale samt dom äldre reskamraterna Stig och Kerstin som följer med i sin husbil. Vi ser fram emot en trevlig och trivsam 4:a veckors semester.

Svalbard 2011

Svalbard 2011