Nordland fylke

Vi vill se Norrsken!
torsdag 26 oktober 2017 - Bodo, Nordland fylke, Norge

Vilken dag, tidig frukost, så lite fjäll och utsikt! Så kom han då Neptun, vi ställde oss i kö och kungen och kaptenen döpte oss i isvatten (hällde innanför kragen). Vi har fått ett certifikat att vi korsat polcirkeln och poststämpel på vykort! Lunch och sedan stadspromenad i Bodö! Det

Annemarie Westblom
RianochLunkan i Hurtigrutten
Senast aktiv - från Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge
Dop
torsdag 26 oktober 2017 - Bodo, Nordland fylke, Norge

Kung Neptun kom upp ur havet och döpte oss genom att hälla isvatten på ryggen! Rolig ceremoni som många passagerare deltog i

Annemarie Westblom
RianochLunkan i Hurtigrutten
Senast aktiv - från Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge
tisdag 4 mars 2014 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

This is my photo blog for this trip: http://lifeforce1adventures.blogspot.se/This is my video from this trip: https://vimeo.com/125693505

Ragnar Asker
Lifeforce1 i Norway (Lofoten)
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Bodø
onsdag 12 juli 2017 - Bodo, Nordland fylke, Norge

Klockan ringde 6:10 då jag och sarah gav oss iväg i tystnad för att beskåda det otroliga fenomet saltströmmen. 1,5h senare fylld med lite styrkeövningar på sidan nådde strömmen sin högsta hastighet. Jahapp, så var det med det tänkte vi. Kanske hade vi för stora förväntningar eller

Maja Gustavsson
majagustafsson i Lofoten 2017
Senast aktiv - från Ås, Västernorrlands län, Sverige
Och där var vi iväg!
tisdag 11 juli 2017 - Saltstraumen, Nordland fylke, Norge

Idag kom vi fram till Bodø efter en 10h lång bilfärd. Direkt när vi passerade gränsen till Norge öppnade sig ett landskap av höga berg omringade av grönblåa fjordar vi upptäckte i de norska branta svängarna.Väl framme vid saltstraumen slog vi upp tältet vid campingen bredvid

Maja Gustavsson
majagustafsson i Lofoten 2017
Senast aktiv - från Ås, Västernorrlands län, Sverige
Vad smart, färja Bodö - Lofoten
söndag 11 juni 2017 - Kabelvåg, Nordland fylke, Norge

Ett par dagar uta WI-FI stoppar inte en ung man som mig, jag kör vidare ändå, å upplever saker hela tiden. TomTom killarna dök upp igen, prutade en hytte från 495 till 400 nkr, stoppade vid ett vägarbete där de sköt av en stor salva, stenar 25 - 30 meter upp i luften, vi fick vänta 20

Topptur
tisdag 28 juni 2016 - Å, Nordland fylke, Norge

Idag har vi bestigit Tindstinden, lättåtkomligt och lättbestiget men med vidunderlig utsikt. Imorgon börjar vi så sakta rulla norrut!

Mikael Ivarsson
mickelin i Lilla ferien i Lofoten
Senast aktiv - från Östersund, Jämtlands län, Sverige
Första stoppet
måndag 27 juni 2016 - Å, Nordland fylke, Norge

Efter gårdagens framkörning och övernattning under bar himmel har vi landat in på ett hostel i Å. Vi får se vad eftermiddagen bjuder på, just nu är mest förstummad av naturen!

Mikael Ivarsson
mickelin i Lilla ferien i Lofoten
Senast aktiv - från Östersund, Jämtlands län, Sverige
Från Tromsö till Stamsund/Lofoten
måndag 23 maj 2016 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

Måndagen 23 maj 2016. Från Tromsö till Stamsund/Lofoten Gårdagskvällen blev lång. Vi blev bjudna på färska räkor ute på däck i kvällssolen. Mmmm så gott. När det började lida mot midnatt begav vi oss till Ishavskatedralen med buss. Det blev 3 bussar fulla från vår båt. Jag tror

Lena Mattsson Mårtensson
faster Lena i En båtresa i Norge
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
Resa mellan Brönnöysund och Svolvear/Lofoten
onsdag 18 maj 2016 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

Onsdagen 18 maj 2016. Resa mellan Brönnöysund – Svolvaer/Lofoten När jag vaknar förstår jag att Bertil inte mår ok. Han har kräkts,mm flera gånger under natten. Vi tittar på varann och säger ”middagen igårkväll”. Ja, det var verkligen ett ”lågvattenmärke”, det var det

Lena Mattsson Mårtensson
faster Lena i En båtresa i Norge
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
Hurtigrutten

Hurtigrutten

23 oktober 2017 - 29 oktober 2017

Världens vackraste sjöresa enl resebyrån! Vi åker med Ms Polarlys från Bergen till Kirkenes!

Lofoten 2017

Lofoten 2017

10 juli 2017 - 24 juli 2017

Bilresan startar i Övik med destination Lofoten. På resan är det jag och min syster Sarah som kommer att upptäcka detta fina landskap genom att bla vandra och paddla.

38. Med bil till toppen av Europa

38. Med bil till toppen av Europa

4 juni 2017 - 19 juni 2017

Jag älskar Norge, så nu skall Norge göras på riktigt, och med bil, stilla och rolig, runt på de klassiska ställena, Hardangervidda, Flom, Havsvägen, Gejranger, Trollstigen, Lofoten (val safari), Nordkap, Kirkenäs, knacka på dörren till Ryssland, å så ner genom Finland (björn safari??), och till Tiina som väntar i sitt hus i Lahtis. Det får ta den tid det tar, det blir övernattningar i hytter, vandrarhem å hotel. Går det fel så har jag både sovsäck å Triangakök i bilen.

4 mars 2014 - 11 juni 2014

A roundtrip exploring Lofoten island, looking for the secret location of the movie "Nordfor Sola" and chasing wind for the kitesurfing experience at 68 degrees north. This is my photo blog for this trip: http://lifeforce1adventures.blogspot.se/ This is my video from this trip: https://vimeo.com/125693505

Lilla ferien i Lofoten

Lilla ferien i Lofoten

26 juni 2016 - 1 juli 2016

Kort tripp genom Lofoten med bil, vi får se vad det har att erbjuda!

En båtresa i Norge

13 maj 2015 - 29 augusti 2015

Hiking in the midnight sun

Hiking in the midnight sun

26 juli 2013 - 4 augusti 2013

Senja - Norges Nest Største Øy - [link url=http://www.nasjonaleturistveger.no/en/senja]Nasjonaleturistveger - Senja[/link] - [link url=http://www.visitnorway.com/se/Resmal/Nord-Norge/Troms/Aktiviteter-i-Troms/Turforlag-i-Troms/Nationella-turistvagen-pa-Senja/]Visit Norge - Senja[/link] - [link url=http://www.senja-online.com/]Senja Online[/link] - [link url=http://www.destinasjonsenja.no/]Destinasjon Senja[/link] - [link url=http://nordnorge.com/?id=412616041]NordNorge[/link] - [link url=http://www.senjawalks.no/index.html]Senja Walks[/link] - [link url=http://wikitravel.org/en/Senja]Wikitravel - Senja[/link] - [link url=http://www.senja-online.com/no/toppturer/segla/]Segla[/link] - [link url=http://www.lenvik.kommune.no/Documents/Program,%20invitasjoner%20og%20brosjyrer/Vandrer_p%C3%A5_Senja_ENGELSK_lita%20fil.pdf]Hikes in Senja[/link] [pdf]

Lofoten - ett nordiskt sagoland

Lofoten - ett nordiskt sagoland

3 juni 2013 - 12 juni 2013

Fiskeresa till ett nordisk sagoland.

Hurtigrutten 2013

Hurtigrutten 2013

19 maj 2013 - 26 maj 2013

En resa med Hurtigrutten från Kirkenes till Bergen tillsammans med 3 andra Pantertanter: Yvonne, Eva och Christina.

Leif Jonsson
lionkungen