tisdag 4 mars 2014 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

This is my photo blog for this trip: http://lifeforce1adventures.blogspot.se/This is my video from this trip: https://vimeo.com/125693505

Ragnar Asker
Lifeforce1 i Norway (Lofoten)
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Från Tromsö till Stamsund/Lofoten
måndag 23 maj 2016 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

Måndagen 23 maj 2016. Från Tromsö till Stamsund/Lofoten Gårdagskvällen blev lång. Vi blev bjudna på färska räkor ute på däck i kvällssolen. Mmmm så gott. När det började lida mot midnatt begav vi oss till Ishavskatedralen med buss. Det blev 3 bussar fulla från vår båt. Jag tror

Lena Mattsson Mårtensson
faster Lena i En båtresa i Norge
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
Resa mellan Brönnöysund och Svolvear/Lofoten
onsdag 18 maj 2016 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

Onsdagen 18 maj 2016. Resa mellan Brönnöysund – Svolvaer/Lofoten När jag vaknar förstår jag att Bertil inte mår ok. Han har kräkts,mm flera gånger under natten. Vi tittar på varann och säger ”middagen igårkväll”. Ja, det var verkligen ett ”lågvattenmärke”, det var det

Lena Mattsson Mårtensson
faster Lena i En båtresa i Norge
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
Trondheim
söndag 7 juli 2013 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

Idag har vi varit på hundutställning med norska Retrieverklubben i Trondheim. Eiwin fick idag Very Good och en tredje placering. Efter utställningen tittade vi på och i Nidarosdomen. En jätte stor och häftig kyrka. Vi åt fisk and chips på Lilla London. Ikväll blev vi bjudna på grillad lax

Trondheim
lördag 6 juli 2013 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

Idag har vi varit på hundutställning på Leange travbana. Hector fick Very Good och Eiwin fick Excellent och blev tredje placerad. Efter utställningen åkte vi till Centrum och åt på en liten restaurang på torget. Igår var det över 20 grader och sol. Skönt med lite värme. Kvällen

Västra Lofoten
onsdag 3 juli 2013 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

Idag har vi åkt längst ut på västra sidan av Lofoten. Platsen/byn heter Å. Idag har det varit sol och blå himmel. Vi började med fika, supergod räkmacka och bulle på ett konditori i Solvaer. Resan gick sedan vidare mot ett gårdsmejeri som gjorde getost och tillverkade tvål och salvor. Vi

Norra Lofoten
tisdag 2 juli 2013 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

Idag har vi besök Lofotens norra öar. Vi var upp och körde runt ön Andöy. Tyvärr regnade nästa hela dagen och det var 11-13 grader. Naturen är storslagen men förmodligen mycket vackrare i solsken. Vi hittade ett mysigt skomakarcafé och åt god tårna. Vi tittade på jätte stora

måndag 1 juli 2013 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

Idag har vi tagit oss till Lofoten. Så vackert! En blandning av alperna och Medelhavet. Dagen till ära är det klarblå himmel och 23-24 grader varmt. Vi bor i Offersöy 3,5 mil från Svolvaer. I eftermiddag har vi legat i bikini och shorts utanför stugan. Hhundarna myser i gräset och vi har

Lofoten 2013 - Stilla Natt II
tisdag 25 juni 2013 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

Samtidigt som min blåvita crazy daisy slog i botten nära 200 meter under oss i det iskalla djupet började regnet tillta. Fisket hade gått ganska dåligt under hela kvällen och den djuphåla Martin nu hade hittat på sjökortet kändes lite som en sista utpost, vi hade konstaterat att de stora

Tommy Essenholm
Essenholm i Lofoten - ett nordiskt sagoland
Senast aktiv - från Newport Beach, Kalifornien, USA
Lofoten - 2013 - Stilla natt I
tisdag 11 juni 2013 - Lofoten, Nordland fylke, Norge

Efter att ha gått för full maskin 25 NM för att leta flundra men framförallt för att undgå regn och åska, var vi tvugna att bege oss in till Leknes för att tanka. Vädret har slagit om till mer normalt Lofoten väder med knappt 10 grader och regn. Vinden har ökat lite och svängt över

Tommy Essenholm
Essenholm i Lofoten - ett nordiskt sagoland
Senast aktiv - från Newport Beach, Kalifornien, USA

4 mars 2014 - 11 juni 2014

A roundtrip exploring Lofoten island, looking for the secret location of the movie "Nordfor Sola" and chasing wind for the kitesurfing experience at 68 degrees north. This is my photo blog for this trip: http://lifeforce1adventures.blogspot.se/ This is my video from this trip: https://vimeo.com/125693505

En båtresa i Norge

En båtresa i Norge

14 maj 2016 - 26 maj 2016

Lofoten - ett nordiskt sagoland

Lofoten - ett nordiskt sagoland

3 juni 2013 - 12 juni 2013

Fiskeresa till ett nordisk sagoland.

Hurtigrutten 2013

Hurtigrutten 2013

19 maj 2013 - 26 maj 2013

En resa med Hurtigrutten från Kirkenes till Bergen tillsammans med 3 andra Pantertanter: Yvonne, Eva och Christina.

Borås-Kilpisjärvi-Lofoten-Trondheim

Borås-Kilpisjärvi-Lofoten-Trondheim

22 juni 2013 - 11 juli 2013

18 augusti 2012 - 2 september 2012

Sommarsemester 2012, Lofoten

Sommarsemester 2012, Lofoten

29 juni 2012 - 25 juli 2012

I år så håller vi oss till Norden. Vi kommer att åka med husvagn uppåt i Sverige och säkerligen in i Norge. Den stora skillnaden i år är vår nya reskamrat Eddie Airedale samt dom äldre reskamraterna Stig och Kerstin som följer med i sin husbil. Vi ser fram emot en trevlig och trivsam 4:a veckors semester.

Lofoten på G

Lofoten på G

7 augusti 2011 - 24 augusti 2011

Efter månader av planering, så sprack redan avresedagen ........ Vi kom från YCC Själlands 10-årsjubileum och inväntade minsta möjliga regn, innan vi kunde köra till Maglarp. Har det regnat i sommar? Vi hade inte festat hårt, men andra mindre hänsynsfulla individer störde och förstörde nattsömnen - därför väljer jag, att sova ut i egen säng innan en maratonresa tidigt måndag morgon! Bara vädret håller sig i schack! Första förmodade stopp och övernattning kan bli mellan Örebro och Borlänge. Vi får se ... Som tur är, vann vi en ny regnrock - till motorcykeln ;-)

Henrys äventyr

Henrys äventyr

14 april 2011 - 31 januari 2015

På förskolan Rödluvan i Domsjö, Sverige har vi under våren 2011 haft ett tema om världen med fokus på etnicitet. Vi har talat om många olika länder och om hur barnen som bor där har det. Dessutom har vi talat om djur, flaggor, sjungit och pratat på lite olika språk. En dag under en samling kom Henry och knackade på dörren. Han var väldigt nyfiken på världen och hur människor har det i andra länder. När han hade varit med på några samlingar och fått höra om lite olika barn blev han väldigt sugen på att resa ut i världen och träffa alla som vi talat om. Barnen kom överens om att vi skulle hjälpa Henry upp till flygplatsen i Gideå och där började hans äventyr!!

Nordkap

Nordkap