Mo i Rana

Epilog
söndag 28 oktober 2012 - Mo i Rana, Nordland fylke, Norge

Mars 2012 Jeg lovte meg selv å skrive et siste blogginnlegg. Det skulle inneholde noen refleksjoner om hva en slik tur gjennom nord – og Sør-Amerika gjorde med oss. Og, litt mer ambisiøst, kanskje noen tanker om hva mennesker generelt opplever på en slik reise. På hvilken måte en slik

Aksel Bakke
AkselB i Vi som elsket Amerika
Senast aktiv - från Gol, Buskerud fylke, Norge
Över stock o sten eller...berg
söndag 15 juli 2012 - Mo i Rana, Nordland fylke, Norge

Idag kom vi iväg från campingen kl: 10.00 och körde iväg husvagn o bil till en plats där vi kunde ställa ifrån oss dessa. Vi fortsatte för smidighets skull med vår bil till Svartisen som låg ca: 3 mil från Mo i Rana. När man kommer dit så får man åka båt tjugo minuter över en sjö

Slappa i Mo i Rana
lördag 14 juli 2012 - Mo i Rana, Nordland fylke, Norge

Idag har det regnat från och till, och vi har bestämt oss för att ligga still den här dagen och bara slappa. På förmiddagen så tog vi en biltur in till centrum för att handla mat och hittade en Coop-affär. Där köpte Stig o Kerstin räkor som vi kalasat på ikväll. I morgon så är

Kör söröver
fredag 13 juli 2012 - Mo i Rana, Nordland fylke, Norge

Idag har vi bara kört 18 mil ner till Mo i Rana, där tänker vi stanna några dagar och besöka Svartisen. (Svartisen er Norges nest største isbre på hele 370 kvadratkilometer. Det er den isbreen på det europeiske fastland som har lavest beliggenhet, bare ca. 20 meter over havet.) Nu regnar

mo i rana
onsdag 17 augusti 2011 - Mo i Rana, Nordland fylke, Norge

Är nu en bit nedanför Mo i rana. Här har jag varit inne på Statiol tillsammans med en lemmel. Här är alla älvar jätte stora och alldeles bruna. Lägger upp några nya bilder.

Britt-Mari Nilsson
BrittMari i Resan norrut
Dag 3
fredag 22 juli 2011 - Mo i Rana, Nordland fylke, Norge

Dag 3 Idag när vi steg upp sken solen, var kanonväder men tidigare (mitt i natta) hade Stig varit uppe ett par gånger, han hade tyvärr fått magsjuka och mådde inte så bra, lite osäkert vad det berodde på men det troliga är väl att han fått i sig nått olämpligt. Vid frukost så fick

Krister Pettersson
kitton i Nordkap
Senast aktiv - från Hjo, Västra Götalands län, Sverige
Resan
söndag 26 juni 2011 - Mo i Rana, Nordland fylke, Norge

Vi startade vår resa vid fem-tiden på söndagsmorgonen. Då vi kom ner på parkeringen och skulle hoppa in i bilen noterade Sara att Björn inte hade någon jacka på sig och frågade om han lagt den i sin väska. Nix, den hängde kvar på kroken i hallen... Tur att vi inte hade kommit längre

Bjorn Sara
bjornochsara i Mo i Rana 2011
Mot Norge!
måndag 19 april 2010 - Mo i Rana, Nordland fylke, Norge

Hej! Idag är grabbarna på tur till Norge och Mo i Rana. Men först är det skidor ner till Hemavan som gäller. Hörde att trädgårdsmöblerna har åkt fram nere i Östergötland. Här har vi istället fått 30 cm nysnö. Det tog låååång tid att komma ner till Hemavan idag. Pulsade fram på

Nu åker vi vidare
torsdag 23 juli 2009 - Mo i Rana, Nordland fylke, Norge

Vi har nu bestämt att fortsätta vår resa. Efter frukost och dusch kör vi mot Mo I Rana. Vi kör förbi Svartisen, en av Norges största glaciärer, och det är riktigt mäktigt att se. Vi får "färja" 2 ggr och har sån otur att vi får väntetid vid båda tillfällena. Till första färjan

Maria Pedersen
mariapher i Norge
Senast aktiv - från Mönsterås S, Kalmar län, Sverige
Vintermarknad
tisdag 16 februari 2010 - Mo i Rana, Nordland fylke, Norge

Tidigt i morse gick vi upp och drog på långkalsongerna och Telemarksutrustningen. Vi blev upplockade av bussen från Östersund på väg mot Röros i Norge. Vid åttatiden fick vi kaffe av folk i hembygdsgården i Vemdalen, och efter drygt 25 mil kom vi fram. Vintermarknad har de haft i

Birgitta Axelsson
blax i Vintertur
Senast aktiv - från Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige
Sommarsemester 2012, Lofoten

Sommarsemester 2012, Lofoten

29 juni 2012 - 25 juli 2012

I år så håller vi oss till Norden. Vi kommer att åka med husvagn uppåt i Sverige och säkerligen in i Norge. Den stora skillnaden i år är vår nya reskamrat Eddie Airedale samt dom äldre reskamraterna Stig och Kerstin som följer med i sin husbil. Vi ser fram emot en trevlig och trivsam 4:a veckors semester.

Vi som elsket Amerika

Vi som elsket Amerika

31 augusti 2011 - 25 januari 2012

En reise gjennom nord- og sør-Amerika høsten 2011.

Resan norrut

Resan norrut

1 augusti 2011 - 27 augusti 2011

Mo i Rana 2011

Mo i Rana 2011

26 juni 2011 - 22 augusti 2011

Jobb och äventyr i Norge!

Nordkap

Nordkap

17 juli 2011 - 30 juli 2011

MC-resa till Nordkap

Linnér på Europatur 2010

Linnér på Europatur 2010

24 mars 2010 - 10 augusti 2010

Familjen Linnér (Annelie, Lasse, Simon och Svante) åker på turne´ Vi startar i slutet på mars och åker först norrut. Upp till Hemavan för att jobba åt STF som stugvärdar. Därefter far vi ut i Europa. Svante har siktet inställt på Liverpool och Beatlesmuseet. Simon vill "kryssa" så många länder som möjligt och jag vill åka till Krakow. Vi får se vart vi hamnar. Följ vår resa här på resedagboken! Hälsningar Familjen Linnér

Vintertur

Vintertur

11 februari 2010 - 19 februari 2010

Tur genom vinterlandet Sverige

Med norsk mark under fötterna

Med norsk mark under fötterna

31 augusti 2009 - 15 november 2009

Nu ska jag iväg igen till Norge men denna gång till en liten by som heter Bjerka och slakta får!

Northern Polar Circle Caravan Expedition 2009

Northern Polar Circle Caravan Expedition 2009

10 juli 2009 - 26 juli 2009

Husvagnstrip i retroanda med delmål som Polcirkeln och Nikkaloukta.

Norge

Norge

16 juli 2009 - 27 juli 2009

Ska till Norge i slutet av juli. Vi ska resa runt med bil och stoppa där det är vackert. Bor i "hytter" längs vägen. Norge är ett otroligt vackert land.

Britt-Mari Nilsson
BrittMari