Narviks kommun

Abisko
söndag 30 juni 2013 - Narviks kommun, Nordland fylke, Norge

Idag har vi tittat utanför LKAB, Kiruna kyrka. Färden fortsatte sedan väster ut. Hundarna fick inte följa med till treriksröset så då styrde vi mot Narvik istället. Dagens resa gick igen Torneträsk och genom Abisko med Lapporten. Storslagen och mycket vacker natur. Efter riksgränsen

Therese Ragnarsson
therag i Borås-Kilpisjärvi-Lofoten-Trondheim
Senast aktiv - från Oslo, Norge
Nästa station Narvik, Narvik
måndag 16 juli 2012 - Narviks kommun, Nordland fylke, Norge

Vaknade vid åttatiden imorse, drog undan gardinerna och beundrade utsikten innan det var dags att börja dagen på riktigt. Livet är tillbaka i resväskan efter att ha haft ett temporärt hem i en vecka. Det tar en stund att hantera packningen eftersom det är en salig blandning av rent,

Polarrävar och badsemester
torsdag 12 juli 2012 - Narviks kommun, Nordland fylke, Norge

Nu har vi tagit oss över gränsen och in i Norge. Första kvällen tog vi kabinbanan upp på Narviksfjellet och tittade på kvällssolen. Vi fick en väldigt vacker kväll med fantastisk utsikt och det var bra timing för övriga kvällar har varit ganska molniga. Igår var vi på Polar zoo i

Anna O Göran Rohlin
Familjen_R i Lappland 2012
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Dag 14/15
lördag 9 juli 2011 - Narviks kommun, Nordland fylke, Norge

Så var det dags att lämna Nordkap. Vi gav oss av relativt tidigt för vi hade många krokiga mil att lägga bakom oss. Vi körde backe upp och backe ner, vänster kurva/höger kurva och tunnlar. Döm om vår förvåning, vi kom inte ut ur en av tunnlarna. Utfarten var blockerad av renar!! Tur att

crilleolotta i crilleolotta
Senast aktiv - från Karlshamn S, Blekinge län, Sverige
Tur till Narvik
måndag 30 maj 2011 - Narviks kommun, Nordland fylke, Norge

En liten tripp till Narvik hann vi med innan sommarplaceringarna drog igång. Trevlig och vacker stad! Här skulle man kunna bo (så när som att det inte var jättebilligt...) Vi fick gå ombord på ett filippinskt fartyg som skulle lasta några ton järnpellets. Kul att få se hur de har det,

onsdag 26 januari 2011 - Narviks kommun, Nordland fylke, Norge

Idag har vi tillbringat hela dagen i Narvik. Det stora samtalsämnet under frukosten var att några inga namn snarkat i sterio. I Narvik finns ett museum om andra världskriget som vi besökte. Under eftermiddagen tog vi oss upp på en fjältopp där man har utsikt över hela Narvik. Ikväll skall

Jenny & Henrik Armus
JennyHenrik i Icehotel 2011
Senast aktiv - från New York, USA
Spor 1 Gjestegård
tisdag 25 januari 2011 - Narviks kommun, Nordland fylke, Norge

Nu har resan tagit oss till utlandet. Till vår granne i väster hsr vi tagit in på ett centralt beläget vandrarhem fd centralhuset. Tågresan hit var helt otrolig. Norge är ett vackert men dyrt land. Rätt varmt runt -10. Imorgon skall vi på museum och försöka ta oss upp till toppen.

Jenny & Henrik Armus
JennyHenrik i Icehotel 2011
Senast aktiv - från New York, USA
Nu är Mysing i Narvik
torsdag 8 juli 2010 - Narviks kommun, Nordland fylke, Norge

Hej all seglarvänner, Nu ligger Mysing i Ofotsfjorden vid Narvik. Det har varit händelserika dagar där arbete och upplevelser inte har saknats. Söndagen och måndagen ägnades åt att städa båten invändigt och tvätta den utvändigt samt kontrollera motor och alla andra vitala delar.

Lars Normark
BeritoLars i Lofoten - Ålesund
Senast aktiv - från Ängön, Västra Götalands län, Sverige
Äntligen framme i Norge
söndag 19 juli 2009 - Narviks kommun, Nordland fylke, Norge

Efter en rejäl Scandic frukost är vi på väg igen. Nu är vägen ganska smal och dålig. Jag vill stanna vid Lapporten men lyckas missa den?? Klantigt kan tyckas. Vi stannar i alla fall vid Abisko turiststation. Där finns ett naturrum med information om djur och växtliv i fjällen. Att det

Maria Pedersen

22 juni 2013 - 11 juli 2013

Lappland 2012

Lappland 2012

2 juli 2012 - 20 juli 2012

Som kontrast till förra sommarens Floridaresa vänder vi norrut i år. Resan börjar med nattåg till Kiruna där en hyrbil väntar.

Det stora sommaräventyret 2012 a.k.a. Hurtigrutten och Nordkalotten med omnejd

Det stora sommaräventyret 2012 a.k.a. Hurtigrutten och Nordkalotten med omnejd

3 juli 2012 - 22 juli 2012

På upptäcktsfärd längs norska kusten och i svenska norra norrland. Gävle (tåg) Örebro (bil) Oslo (tåg) Bergen (båt) Hurtigrutten (båt) Kirkenes (flyg) Tromsö (buss) Narvik (tåg) Luleå (bil) Råneå... och sedan får vi se... Gävle

27 juni 2011 - 17 juli 2011

Vår tur går från Mörrum i söder till Kebnekaise, Treriksröset och Lofoten om allt går som vi önskar, hoppas och tror. Vägen hem går via Blå vägen och Tärnaby, hur vi sedan åker vidare genom Sverige återstår att se.

30 maj 2011 - 31 maj 2011

Tvådagarstur till Narvik med jobbet. Trevligt värre!

Icehotel 2011

Icehotel 2011

21 januari 2011 - 28 januari 2011

40 års kalas på ICEHOTEL. Åker dit med SJ. Hem åker vi via Norge

Lofoten - Ålesund

Lofoten - Ålesund

3 juli 2010 - 16 augusti 2010

Biltransport till Narvik. Segling i Lofoten, Bodö, Svartisen och ned till Ålesund

Julresa

Julresa

22 december 2009 - 3 januari 2010

Jag ska åka till Narvik, Annelie och jag. Vi ska fira jul med fam. Zettervall, Linnea och Malin är hemma också.Det ska bli kalt hela veckan vi är där men det ska vi väl klara avl

Roadtrip i Nordnorge och norra norrland

Roadtrip i Nordnorge och norra norrland

13 augusti 2009 - 17 augusti 2009

Vi beger oss ut på en roadtrip för att spana in vackra nordnorge och norra norrland

Caroline Hammarström
kremelin