Svolvær

En kul tur i ständig regnskur
onsdag 14 augusti 2019 - Svolvær, Nordland fylke, Norge

Tidigt uppe som träning till följande dagstur.....Svolvaer har the Arctic Triple i flera dagarVi hann med turistbyrån, Galleribesök, Henningsvaer och shoppingcenter i huvudstaden innan avslappning inför kvällens måltidsplaneringVyer, miljöer och naturen är tilltalande även i

Hälsning från Lofoten
söndag 19 juli 2015 - Svolvær, Nordland fylke, Norge

Hej kära familj och vänner! Det är inte utan att vi börjar sakna er! Bara en kort lägesrapport! Idag har vi nått Svolvaer och har Lofotens alla höga öar och fjälltoppar i ryggen. Framför oss ligger Västfjorden som vi ska korsa i morgon om vädret tillåter. Vi hoppas nå Bodö, 60

Gunilla Olsson
Kvast-Hilda i Vita Havet
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Sjunde dagen - Syttende maj
torsdag 17 maj 2012 - Svolvær, Nordland fylke, Norge

Gårdagens konsert var en höjdarupplevelse. En tjej som spelade orgel och piano, en mycket duktig kvinnlig tenor, och en tjej som spelade tvärflöjt och joikade, framförde bland annat stycken av Grieg, och min favoritklassiker – Dimman lättar. Den timmen försvann fort. Ishavskyrkan är

Lofoten
måndag 15 augusti 2011 - Svolvær, Nordland fylke, Norge

I går kom jag till Lofoten. bor på en liten camping som heter Hammerstad. det är en liten camping, där man fiskar. Det kommer in folk på kvällen med hinkvis med fisk som de rensar på bryggan, till fiskmåsarnas stora glädje. Igår var det över 20 grader inte ett moln på himlen, det var

Britt-Mari Nilsson
BrittMari i Resan norrut
Senast aktiv - från Mo i Rana, Nordland fylke, Norge
tekniska problem
onsdag 14 juli 2010 - Svolvær, Nordland fylke, Norge

Hej hallà! Just nu sitter jag pà ett fik i svolvaer och fòrsòker fà kontakt med omvàrlden. Mina tekniska egenskaper har starkt fòrsvagats och jag har inte làngre nàgon makt òver dom. Sà vad har hànt i mitt liv de senaste veckorna? Jo man kan ju sàga att jag har flyttat in pà jobbet.

Pajjad dator
fredag 2 juli 2010 - Svolvær, Nordland fylke, Norge

Hej halla! Jahapp da har mitt internetkort gatt och tagit livet av sig sa nu finns det ingen mojlighet att na mig annat an pa mobilen och det blir ganska dyrt... jag lanar en dator just nu, sa det kommer komma uppdateringar pa ett eller annat satt, dock inte lika mkt... Jobbigt! Men jag har det

15 timmar på jobb i disken
fredag 25 juni 2010 - Svolvær, Nordland fylke, Norge

Hej alla pigga! Nu sitter jag här efter 15 timmar på jobb. Fy fan vad stel man blir! Jag har lyckats avancera på Rica nu, jag har blivit diskare! Då tänker nog alla "vadå avancerat till diskare?! Det är ju nothing liksom!". Där har ni så fel man kan ha! Vilken jävla pers man har på

Första passet avklarat!
onsdag 23 juni 2010 - Svolvær, Nordland fylke, Norge

Hej halloj! Ber om ursäkt för det förra meddelandet, var lite pissed på världen och allt runt om den. Nu har jag klarat av det första passet. Det var länge sedan jag kände att jag gjorde sån nytta med sån glädje. Trots att det är mycket att göra hela tiden är det ändå kul att

Mot Svolvaer - och sedan Byske

Mot Svolvaer - och sedan Byske

10 augusti 2019 - 20 augusti 2019

en chans att se/återse naturlig skönhet på Lofoten.... måste upplevas!

Vita Havet

Vita Havet

13 maj 2015 - 29 augusti 2015

Sankt Petersburg, floden Neva, sjön Ladoga, floden Svir, sjön Onega, Belomorsk-kanalen, Vita Havet Archangelsk, Barents Hav, Nordkap, Lofoten och sedan hela norska kusten hem till Vättern

Hurtigrutten för två

Hurtigrutten för två

11 maj 2012 - 22 maj 2012

Vi startar med bil från Visättravägen, åker genom Sverige och Finland upp til Kirkenäs i Nordligaste norge. Där går vi på Midnattsol, båten som ska ta oss längs Norges kust, ner till Bergen. Därifrån kör vi bil tilbaks hem till Visättra. Övernattningar är bokade, men varför avslöja allt i förväg? Följ oss på resdagboken så får du veta mer.

Resan norrut

Resan norrut