Oslo

Ny dag😀😳
onsdag 21 mars 2018 - Oslo, Norge

Efter en tuff natt med vääldigt lite sömn, så fullföljde jag delvis mina planer. Tog mig således ner till Centralen och tog Metro upp till Holmenkollen. Där var jag i mer ö. Tre timmar.  Det var en mkt fin stund för mig. Så himla roligt också att se skidmuseet...ja jag var högst upp i

Ann Beutler
fireandrain i Norge mars 2018
Senast aktiv - från Skövde, Västra Götalands län, Sverige
Solig dag
tisdag 30 januari 2018 - Stranden, Oslo, Norge

Lite bilder

Äventyr ´17, er du akkurat sikker på de? Oslo
lördag 18 november 2017 - Oslo, Norge

Det är knappt en 1,5 h kvar, ljuset i kabinen vaknar till liv samtidigt som de flesta vrider sig såsom nykläckta fågelungar. Jag stirrar ut genom fönstret, klarvaken och funderar vidare på allt som har hänt under Äventyr´17. Fortfarande vaken sedan 14 h tillbaka och den sista morgonen

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr ´17
Oslo dag två
måndag 8 maj 2017 - Oslo, Norge

Vi har nu vaknat upp första gången i ett soligt Oslo!Vårt hotell ligger en liten bit ifrån de mest centrala stråken, vilket hittills fungerat jättebra! Vi åkte buss från Centralstationen, dit vi kom med tåg, till hotellet, något vi sedan insåg inte hade behövts. Det hade tagit bara

Nu börjar resan
fredag 23 december 2016 - Oslo, Norge

23 December 2016 kl. 08.00Nu är det dax. Allt är klart familjen Strinnes vita Volvo rullar fram på uppfarten och allt är klart för avfärd.Denna morgon bjuder på halkiga vägbanor och de varnar på radion att man ska ta det extra försiktigt. Vi har gott om tid så vi stannar till strax

Anna Brelid
Brelid i Ö hoppa i Thailand
Senast aktiv - från Ko Muk, Ko Libong, Trang, Trang, Thailand
En måndag i December
måndag 5 december 2016 - Oslo, Norge

Nu är det bara en dryg vecka kvar innan vi vänder näsan mot värmen:)

Sista inlägget för denna resa..troligtvis
lördag 6 augusti 2016 - Oslo, Norge

Inte mycket som gått enligt plan på denna resa.. men vi har haft det trevligt ändå. Idag när vi så smått skulle fortsätta resan mot Oslo börja bilen hoppa och skutta som för någon dag sedan, efter 1,5h körning och vi var "in the middle of nowhere".. vi fortsatte lite försiktigt men

Erika Olsson
Lirkus i Norge del 2
Senast aktiv - från Markaryd, Kronobergs län, Sverige
Från Vikingar till Scottburgare
fredag 30 oktober 2015 - Oslo, Norge

Vilken mysig stad Oslo är! Vi har tittat på vackra vikingaskepp o fått lite historisk kunskap, fikat, myst, pratat, shoppat och ätit den torraste burgaren ever på en Skottsk pub med svensk personal. Så trevlig resa!

Anna Johansson Mäcs
Macs-Johansson i Oslo med Maja
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Sista delen av resan - lite för sent
onsdag 17 juni 2015 - Oslo, Norge

Nästa anhalt Panama Tillbaka till en riktig stad. Panama City. En hel del nya skyskrapor berättar vår svarttaxi grabb som inte snackar engelska men som rattar en schysst bil och vet vart hostellen ligger inne i staden. Dealen är att han kör oss till vi hittar ett ställe att bo på. Letar

Andreas Mokhtari
AndyM i Kärleksresan
Senast aktiv - från León, León, Nicaragua
Borta bra med hemma rätt så gött ändå!
måndag 18 maj 2015 - Oslo, Norge

Då har man hunnit landa hemma i Svearike och börjat ta tag i lite allt i allo inför det nya äventyret. Kan ju börja med att berätta att det var såå mysigt att komma hem igen. Mattias pappa stod på Landvetter och väntade på oss och det var så skönt att landa på svensk mark äntligen

Norge mars 2018

Norge mars 2018

20 mars 2018 - 25 mars 2018

För att äntligen komma hem til San och Notodden...samt att hänga i Oslo en tid

Dominikanska republiken

Dominikanska republiken

26 januari 2018 - 10 februari 2018

14 dagar i Dominikanska ihop med härliga vänner!

Norge

Norge

8 maj 2017 - 21 maj 2017

Äventyr ´17

Äventyr ´17

24 oktober 2017 - 18 november 2017

Habla Portañol? I guess no, it´s a combination of spanish and portuguese with a touch of some english. Äventyr ´17 blir en kombo av gammalt och nytt. Återse Miami, uppleva Guyana och fira på Barbados. En roadtrip i Florida och kanske ett kärt återbesök på en bänk i Savannah.

Sri Lanka

Sri Lanka

16 december 2016 - 2 januari 2017

Rundresa Sri Lanka julen 2016

Ö hoppa i Thailand

Ö hoppa i Thailand

23 december 2016 - 14 januari 2017

Som vi längtat! Snart bär det av mot bad och värme. Vi har länge planerat att någon gång åka bort över jul och nyår för att slippa all julstress med jakt på de perfekta julklapparna och resan skall helst bli av medans ungdomarna fortfarande vill åka med oss päron. I år har vi struntar i jakten på julklappar och planerande inför jul. I år satsade vi på en riktig gemensam julklapp - En resa tillsammans till Thailand tillsammans med våra bästa vänner. Det är ganska märkligt ändå. För första gången på många år så hinner man faktiskt njuta av vacker julbelysning på gator och torg, julsånger som spelar lite lågt och stämningsfullt när man går inne på ICA och handlar. Julstressen finns inte där och trycker bort känslan av att kunna stanna upp och bara njuta. Om 20 dagar åker vi. Jag kommer att skriva dagbok under vår resa, så häng med oss på webben och följ vårt äventyr.

Norge del 2

Norge del 2

2 augusti 2016 - 7 augusti 2016

Oslo med Maja

Oslo med Maja

29 oktober 2015 - 31 oktober 2015

Som en liten 15-årspresent åker Maja och jag till Oslo. Vi skall bara vara och rå om varandra. Och titta lite på Vikingaskepp :-)

Hurtigruten 2015 Nordgående

Hurtigruten 2015 Nordgående