Oslo

Uppgraderad
torsdag 27 september 2018 - Oslo, Norge

Japp nu sitter jag i Oslo i loungen och väntar på mitt flyg som ska ta mig till Stockholm. Men om vi backar bandet lite och så, när jag skulle gå ombord på flyget i Hong Kong, så pep det till när de läste mitt boardingkort. Hon knapprar lite på sin dator och så hade jag fått en

Lukas2 i Perth
Påväg
måndag 17 september 2018 - Oslo, Norge

Så då startar vi den här resan. Nu har jag anlänt Oslo. Resan hit gick bra. Flög Norwegian hit, första gången jag provar dem. Var helt ok, för att vara ett lågkostnadsflyg. Tar ju inte många minuter och flyga över till Oslo.  sen var det bara hoppa på tåget in till staden. Nu blir

Lukas2 i Perth
Ny dag😀😳
onsdag 21 mars 2018 - Oslo, Norge

Efter en tuff natt med vääldigt lite sömn, så fullföljde jag delvis mina planer. Tog mig således ner till Centralen och tog Metro upp till Holmenkollen. Där var jag i mer ö. Tre timmar.  Det var en mkt fin stund för mig. Så himla roligt också att se skidmuseet...ja jag var högst upp i

Ann Beutler
fireandrain i Norge mars 2018
Senast aktiv - från Miami Beach, Florida, USA
Solig dag
tisdag 30 januari 2018 - Stranden, Oslo, Norge

Lite bilder

Äventyr ´17, er du akkurat sikker på de? Oslo
lördag 18 november 2017 - Oslo, Norge

Det är knappt en 1,5 h kvar, ljuset i kabinen vaknar till liv samtidigt som de flesta vrider sig såsom nykläckta fågelungar. Jag stirrar ut genom fönstret, klarvaken och funderar vidare på allt som har hänt under Äventyr´17. Fortfarande vaken sedan 14 h tillbaka och den sista morgonen

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr ´17
Oslo dag två
måndag 8 maj 2017 - Oslo, Norge

Vi har nu vaknat upp första gången i ett soligt Oslo!Vårt hotell ligger en liten bit ifrån de mest centrala stråken, vilket hittills fungerat jättebra! Vi åkte buss från Centralstationen, dit vi kom med tåg, till hotellet, något vi sedan insåg inte hade behövts. Det hade tagit bara

Nu börjar resan
fredag 23 december 2016 - Oslo, Norge

23 December 2016 kl. 08.00Nu är det dax. Allt är klart familjen Strinnes vita Volvo rullar fram på uppfarten och allt är klart för avfärd.Denna morgon bjuder på halkiga vägbanor och de varnar på radion att man ska ta det extra försiktigt. Vi har gott om tid så vi stannar till strax

Anna Brelid
Brelid i Ö hoppa i Thailand
Senast aktiv - från Ko Muk, Ko Libong, Trang, Trang, Thailand
En måndag i December
måndag 5 december 2016 - Oslo, Norge

Nu är det bara en dryg vecka kvar innan vi vänder näsan mot värmen:)

Sista inlägget för denna resa..troligtvis
lördag 6 augusti 2016 - Oslo, Norge

Inte mycket som gått enligt plan på denna resa.. men vi har haft det trevligt ändå. Idag när vi så smått skulle fortsätta resan mot Oslo börja bilen hoppa och skutta som för någon dag sedan, efter 1,5h körning och vi var "in the middle of nowhere".. vi fortsatte lite försiktigt men

Erika Olsson
Lirkus i Norge del 2
Senast aktiv - från Markaryd, Kronobergs län, Sverige
Från Vikingar till Scottburgare
fredag 30 oktober 2015 - Oslo, Norge

Vilken mysig stad Oslo är! Vi har tittat på vackra vikingaskepp o fått lite historisk kunskap, fikat, myst, pratat, shoppat och ätit den torraste burgaren ever på en Skottsk pub med svensk personal. Så trevlig resa!

Anna Johansson Mäcs
Macs-Johansson i Oslo med Maja
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Perth

Perth

19 september 2018 - 27 september 2018

Flyg långt, stad, väntan. Söta djur. Andra sidan ekvatorn. Down under.

Norge mars 2018

Norge mars 2018

20 mars 2018 - 25 mars 2018

För att äntligen komma hem til San och Notodden...samt att hänga i Oslo en tid

Dominikanska republiken

Dominikanska republiken

26 januari 2018 - 10 februari 2018

14 dagar i Dominikanska ihop med härliga vänner!

Norge

Norge

8 maj 2017 - 21 maj 2017

Äventyr ´17

Äventyr ´17

24 oktober 2017 - 18 november 2017

Habla Portañol? I guess no, it´s a combination of spanish and portuguese with a touch of some english. Äventyr ´17 blir en kombo av gammalt och nytt. Återse Miami, uppleva Guyana och fira på Barbados. En roadtrip i Florida och kanske ett kärt återbesök på en bänk i Savannah.

Sri Lanka

Sri Lanka

16 december 2016 - 2 januari 2017

Rundresa Sri Lanka julen 2016

Ö hoppa i Thailand

Ö hoppa i Thailand

23 december 2016 - 14 januari 2017

Som vi längtat! Snart bär det av mot bad och värme. Vi har länge planerat att någon gång åka bort över jul och nyår för att slippa all julstress med jakt på de perfekta julklapparna och resan skall helst bli av medans ungdomarna fortfarande vill åka med oss päron. I år har vi struntar i jakten på julklappar och planerande inför jul. I år satsade vi på en riktig gemensam julklapp - En resa tillsammans till Thailand tillsammans med våra bästa vänner. Det är ganska märkligt ändå. För första gången på många år så hinner man faktiskt njuta av vacker julbelysning på gator och torg, julsånger som spelar lite lågt och stämningsfullt när man går inne på ICA och handlar. Julstressen finns inte där och trycker bort känslan av att kunna stanna upp och bara njuta. Om 20 dagar åker vi. Jag kommer att skriva dagbok under vår resa, så häng med oss på webben och följ vårt äventyr.

Norge del 2

Norge del 2

2 augusti 2016 - 7 augusti 2016

Oslo med Maja

Oslo med Maja

29 oktober 2015 - 31 oktober 2015

Som en liten 15-årspresent åker Maja och jag till Oslo. Vi skall bara vara och rå om varandra. Och titta lite på Vikingaskepp :-)

Hurtigruten 2015 Nordgående

Hurtigruten 2015 Nordgående