Oslo

Äventyr ´17, er du akkurat sikker på de? Oslo
lördag 18 november 2017 - Oslo, Norge

Det är knappt en 1,5 h kvar, ljuset i kabinen vaknar till liv samtidigt som de flesta vrider sig såsom nykläckta fågelungar. Jag stirrar ut genom fönstret, klarvaken och funderar vidare på allt som har hänt under Äventyr´17. Fortfarande vaken sedan 14 h tillbaka och den sista morgonen

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr ´17
Oslo dag två
måndag 8 maj 2017 - Oslo, Norge

Vi har nu vaknat upp första gången i ett soligt Oslo!Vårt hotell ligger en liten bit ifrån de mest centrala stråken, vilket hittills fungerat jättebra! Vi åkte buss från Centralstationen, dit vi kom med tåg, till hotellet, något vi sedan insåg inte hade behövts. Det hade tagit bara

Nu börjar resan
fredag 23 december 2016 - Oslo, Norge

23 December 2016 kl. 08.00Nu är det dax. Allt är klart familjen Strinnes vita Volvo rullar fram på uppfarten och allt är klart för avfärd.Denna morgon bjuder på halkiga vägbanor och de varnar på radion att man ska ta det extra försiktigt. Vi har gott om tid så vi stannar till strax

Anna Brelid
Brelid i Ö hoppa i Thailand
Senast aktiv - från Ko Muk, Ko Libong, Trang, Trang, Thailand
En måndag i December
måndag 5 december 2016 - Oslo, Norge

Nu är det bara en dryg vecka kvar innan vi vänder näsan mot värmen:)

Sista inlägget för denna resa..troligtvis
lördag 6 augusti 2016 - Oslo, Norge

Inte mycket som gått enligt plan på denna resa.. men vi har haft det trevligt ändå. Idag när vi så smått skulle fortsätta resan mot Oslo börja bilen hoppa och skutta som för någon dag sedan, efter 1,5h körning och vi var "in the middle of nowhere".. vi fortsatte lite försiktigt men

Erika Olsson
Lirkus i Norge del 2
Senast aktiv - från Markaryd, Kronobergs län, Sverige
Från Vikingar till Scottburgare
fredag 30 oktober 2015 - Oslo, Norge

Vilken mysig stad Oslo är! Vi har tittat på vackra vikingaskepp o fått lite historisk kunskap, fikat, myst, pratat, shoppat och ätit den torraste burgaren ever på en Skottsk pub med svensk personal. Så trevlig resa!

Anna Johansson Mäcs
Macs-Johansson i Oslo med Maja
Senast aktiv - från Leksand, Dalarnas län, Sverige
Sista delen av resan - lite för sent
onsdag 17 juni 2015 - Oslo, Norge

Nästa anhalt Panama Tillbaka till en riktig stad. Panama City. En hel del nya skyskrapor berättar vår svarttaxi grabb som inte snackar engelska men som rattar en schysst bil och vet vart hostellen ligger inne i staden. Dealen är att han kör oss till vi hittar ett ställe att bo på. Letar

Andreas Mokhtari
AndyM i Kärleksresan
Senast aktiv - från León, León, Nicaragua
Borta bra med hemma rätt så gött ändå!
måndag 18 maj 2015 - Oslo, Norge

Då har man hunnit landa hemma i Svearike och börjat ta tag i lite allt i allo inför det nya äventyret. Kan ju börja med att berätta att det var såå mysigt att komma hem igen. Mattias pappa stod på Landvetter och väntade på oss och det var så skönt att landa på svensk mark äntligen

Emelie Sandin
emet i Masken och Bokkahontas ute på äventyr!!!
Senast aktiv - från Portimão, Faro, Portugal
Finmiddag
tisdag 5 maj 2015 - Oslo, Norge

Eftersom vi hade lite tid i Oslo så prioriterade vi inte resdagboken men här kommer lite info i efterhand. Vi åkte upp i lördags. Efter incheckning på Scandic Solli slappade vi en stund på rummet. Och vid 18 tiden promenerade vi till Gry och Sebbes lägenhet. Vi träffade Grys föräldrar,

Tobias Lind

8 maj 2017 - 21 maj 2017

Äventyr ´17

Äventyr ´17

24 oktober 2017 - 18 november 2017

Habla Portañol? I guess no, it´s a combination of spanish and portuguese with a touch of some english. Äventyr ´17 blir en kombo av gammalt och nytt. Återse Miami, uppleva Guyana och fira på Barbados. En roadtrip i Florida och kanske ett kärt återbesök på en bänk i Savannah.

Sri Lanka

Sri Lanka

16 december 2016 - 2 januari 2017

Rundresa Sri Lanka julen 2016

Ö hoppa i Thailand

Ö hoppa i Thailand

23 december 2016 - 14 januari 2017

Som vi längtat! Snart bär det av mot bad och värme. Vi har länge planerat att någon gång åka bort över jul och nyår för att slippa all julstress med jakt på de perfekta julklapparna och resan skall helst bli av medans ungdomarna fortfarande vill åka med oss päron. I år har vi struntar i jakten på julklappar och planerande inför jul. I år satsade vi på en riktig gemensam julklapp - En resa tillsammans till Thailand tillsammans med våra bästa vänner. Det är ganska märkligt ändå. För första gången på många år så hinner man faktiskt njuta av vacker julbelysning på gator och torg, julsånger som spelar lite lågt och stämningsfullt när man går inne på ICA och handlar. Julstressen finns inte där och trycker bort känslan av att kunna stanna upp och bara njuta. Om 20 dagar åker vi. Jag kommer att skriva dagbok under vår resa, så häng med oss på webben och följ vårt äventyr.

Norge del 2

Norge del 2

2 augusti 2016 - 7 augusti 2016

Oslo med Maja

Oslo med Maja

29 oktober 2015 - 31 oktober 2015

Som en liten 15-årspresent åker Maja och jag till Oslo. Vi skall bara vara och rå om varandra. Och titta lite på Vikingaskepp :-)

Hurtigruten 2015 Nordgående

2 maj 2015 - 3 maj 2015

Thailand

Thailand

8 november 2014 - 5 februari 2015

En långresa innehållande volontärjobb på ett rehabiliteringscenter för vilda djur i provinsen petchaburi. Backpacking i södra delarna av Thailand. Mycket dykning, thaiboxning och spännande upplevelser står på schemat! Denna resa har varit planerad länge och det ligger mycket planering bakom den. Hyra ut hus, fixa kattvakt, ta tjänstledigt mm. Och ja, jag reser ensam ?? Kommer bli så mycket bättre så, precis så som jag vill ha de ????????

Masken och Bokkahontas ute på äventyr!!!

Masken och Bokkahontas ute på äventyr!!!

30 november 2014 - 19 april 2015

Först ut är Afrika i två månader där vi bland annat kommer volontärarbeta med barn på förskola och barnhem i en månad. Vi kommer åka till Zanzibar i några dagar och götta oss. Vi kommer bege oss ut på safari såklart och också en sväng ner till Kapstaden. Efter det blir det en blixtvisit hem till Svearike för att hämta upp Fiiiii!!! Sen åker vi vidare mot USA och Highway 1 turen. I en månad bilar vi sedan från San Fransisco ner till Los Angeles vidare till Las Vegas:) Sen fortsätter jag och Tias mot Hawaii i några dagar för att dansa Hula-hula... Slutligen reser vi vidare mot Sydamerika och Costa Rica först i cirka 2,5 vecka och sist men inte minst Brasilien och Rio De Janiero, också det i cirka 2,5 vecka. Sen har vi troligtvis gjort vårt livs resa och är på väg hem mot kära Sverige och Jönköping igen! Sikket äventyr va!? :)

Christoffer Andersson
Calvinand