Rogaland fylke

Höga berg och djupa dalar - och en och annan hårnålskurva.
onsdag 24 juli 2019 - Sandnes, Rogaland fylke, Norge

Onsdag 24 juli  (Inge)  Natten i Bjelland blev rena motsatsen till natten i den lilla mysiga byggnad där vi med näppe fick in oss och packningen. Den natten blev dessutom varm. Men inte nu. Med jämna mellanrum klev vi upp och byltade på oss och när jag gjorde min sista förstärkning hade

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Danmark - Norge 2019
Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Fortsättning på resan..
fredag 5 augusti 2016 - Taugata 20, Stavanger, Rogaland fylke, Norge

Planen för dagen var att gå upp på predikatolen.. det blev de inte. Jag började fundera när jag ammade på natten om det var lämpligt att gå med hund, googlade och första artikeln jag får upp, predikstolen en dödsfälla för hundar.. blev resan där nervös och börja kolla bilder osv och

Erika Olsson
Lirkus i Norge del 2
Senast aktiv - från Markaryd, Kronobergs län, Sverige
Dag 3, som inte blev som plan...
fredag 5 augusti 2016 - Taugata 20, Stavanger, Rogaland fylke, Norge

Ja, denna dagen började rätt ok... vi checkade ut från vandrahemmet och körde ner till Rjukan city för att fixa oss lite frukost och kolla in byn. Väldigt trevligt ställe!! Trots att vädrets makter inte var med oss kunde vi se speglarna som speglar ner lite solljus i byn visa delar av

Erika Olsson
Lirkus i Norge del 2
Senast aktiv - från Markaryd, Kronobergs län, Sverige
Nu ligger vi i startgroparna för färd över Nordsjön.
fredag 8 juli 2016 - Utsira, Rogaland fylke, Norge

Nu seglar vi västerut, igen. Den här gången är det annorlunda, vi ska inte segla tillbaks "hem". Inget är som väntans tider sägs det. Vi har väntat o väntat på vår nya ankarkätting i flera veckor. Fick oss en fin midsommar i Koster med syster och gubbe, sill o nubbe, dans på fördäck

Barbro Karlsson
SY.Altair i .
Senast aktiv - från Sotenäs S, Västra Götalands län, Sverige
Haugesund + Belomorskkanalen
söndag 9 augusti 2015 - Haugesund, Rogaland fylke, Norge

Hej därhemma! Igår låg vi i Leirvik på ön Stord och idag har vi gått i frisk SO vind hit till Haugesund. Nu ligger vi vid stadskajen, tryggt förtöjda och med tillgång till alla livsnödvändigheter, bl a internet. På lediga stunder har Olsson plitat på en rapport från Belomorskkanalen

Gunilla Olsson
Kvast-Hilda i Vita Havet
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Sandnes
lördag 20 juli 2013 - Taugata 20, Stavanger, Rogaland fylke, Norge

Igår fick Micke igång sin telefon igen efter flera dygns iPhonelivräddning. Det krävdes lite wifi för att hjärtat skulle börja slå. Jag blir full i skratt varje gång jag ser cyklarna på biltaket. Vad roligt för dem att få se sig om i världen! Det kommer inte bli så många cykelturer

Lysebotn - Sandnes
fredag 19 juli 2013 - Lysebotn, Rogaland fylke, Norge

Katterna hade tråkigt igår. Det märks under natten när de leker som aldrig förr. Gäsp! Vi åker tidigt mot Lysebotn. Molnen har svept in oss i skummad mjölk, vilket ger dålig sikt. Men så vackert det är! Vi har bestämt att vi vill åka båtturen om molnen lättar något. Vi har inte

Dag nummer ett.
fredag 30 augusti 2013 - Taugata 20, Stavanger, Rogaland fylke, Norge

Dagen började med en bra flygtur från Arlanda till Stavanger. William som inte flugit på 4år var lite halv skakig hehe. När vi väll landat tog vi oss till kollektivet där vi hade planerat att bo men när vi kom fram så visade det sig att huset var under våra krav. Vi var förbereda på att

Framme i favoritby !
lördag 2 februari 2013 - Taugata 20, Stavanger, Rogaland fylke, Norge

Hej hej! da har vi antligen kommit fram. Vi flog till London dar stians bagage ville stanna kvar och framme i bangkok fick vi ganska tur med koena for att fa komma in i landet. Men sa hade vi ju oturen da att stians bagage inte ko med.. De va ganska bra att resa som vi gjorde for de borjade med

l.bertilsson
l.bertilsson i Backpacking 2013
Senast aktiv - från Malay, Västra Visayas, Filippinerna
…and the mandatory touristy stuff
söndag 26 augusti 2012 - Taugata 20, Stavanger, Rogaland fylke, Norge

Yes, following morning, we woke up around 9.00hrs and had a M.A.S.S.I.V.E breakfast at our hotel. We then “rolled” down town Stavanger and did some sightseeing, buying souvenirs and postcards and taking photos of Stavanger. The town felt like a typical nice little Norwegian town with a huge

Ben Newton
Berkajr i Norway part 3 - Ten Years later in 2012
Senast aktiv - från Kairo, Egypten
Danmark - Norge 2019

Danmark - Norge 2019

15 juli 2019 - 31 juli 2019

Då vi inte fick ihop tillräckligt med tid för att som planerat åka till Nordkap i år får vi 'nöja oss' med att göra en lite kortare tripp. Vi åker ner genom Sverige för att via Öresundsbron ta oss an Danmark, och fortsätta norrut. Häääääng med!

Norge del 2

Norge del 2

2 augusti 2016 - 7 augusti 2016

29 juni 2016 - 1 september 2016

Vita Havet

Vita Havet

13 maj 2015 - 29 augusti 2015

Sankt Petersburg, floden Neva, sjön Ladoga, floden Svir, sjön Onega, Belomorsk-kanalen, Vita Havet Archangelsk, Barents Hav, Nordkap, Lofoten och sedan hela norska kusten hem till Vättern

Arvika-Suleskarvegen-Stavanger-Hardangervidda

Arvika-Suleskarvegen-Stavanger-Hardangervidda

14 juli 2013 - 24 juli 2013

Söka rikedom i Stavanger

Söka rikedom i Stavanger

30 augusti 2013 - 24 december 2013

Fyra grabbar från Stockholm som har flyttat till Stavanger, Norge för att söka rikedom. Vi har planerat att stanna fram tills jul.

Backpacking 2013

Backpacking 2013

31 januari 2013 - 14 mars 2013

Då var de dags för nästa tur! Denna gången blir de filippiierna och Malaysia:)

Norway part 3 - Ten Years later in 2012

Norway part 3 - Ten Years later in 2012

23 augusti 2012 - 26 augusti 2012

After a decade of absence from Norway. The Great One finally makes his comeback to the coutnry in the west. This time he will do some serious mountainclimbing around Stavanger. Trying to conquer Kjeragbolten and the Pulpit Rock. Then a quick visit to Oslo once again to see Carl Johann. But The Great One is not alone on this trip. He will go with his dear bodyguard turned Captain, Ms Naidoo, to finally do some more travelling together... Can't wait to explore the beautiful Norway and its Fjords...

Jobb i Norge

Jobb i Norge

14 juni 2012 - 30 augusti 2012

Första gången jag jobbar i Norge. Blir på en avdelning för dementa på ett vårdhem i Porsgrunn, Telemark. Kommer självfallet att resa runt och äventyra så mycket som möjligt de dagar jag är ledig och även två veckor i augusti efter avslutat jobb.

Kjetil Gustavson
GusBaresi