Långt om länge.....
söndag 11 augusti 2019 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Vi skulle ju inte så långt idag ....cirka 40 mil på E6an i Norge !igår körde vi 70 mil på 8,5 timme inklusive pauser.....Men idag ?Längs med Mjösna, via Lillehammar - och ständiga vägbyggen med hastighetsbegränsning. Och ett stopp på grund av trafikolycka på 3,5 timme Försenad med

Christer Holst
okenpiraten i Mot Svolvaer - och sedan Byske
Senast aktiv - från Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige
On the way
tisdag 29 januari 2019 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

En tidig morgon med tåg från Östersund 0725 till Storlien. Där fick passagerarna vänta ca 15 minuter på norgetåget. Kylan bet. -15 kändes. Jag var så glad att jag hade långkalsonger o tjockjacka o mössa. Men inga vantar....På norgetåget hamnade jag med en grupp kommunalanställda från

Anneli Frid
AFrid i Relax i Asien
Senast aktiv - från Maafushi, North Central Province, Maldiverna
Slutet gott...
torsdag 6 september 2018 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Hej!Här kommer fortsättningen.. Igår var vi åter upp tidigt och efter frukost sågs vi på däck, p.g.a. att kapten beslutat att vi skulle åka en liten extratur. Vädret var klart och soligt. När vi passerade polcirkeln hade Hurtigruten en rutin som alla passagerare måste genomgå - att

Regnig stadspromenad
onsdag 25 oktober 2017 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Vaknar tidigt, måste äta frukost tidigt och sedan bege oss till stan! Vi delar taxi med Lena och Gurra upp till Nidarosdomen! Vilken kyrka, byggd i omgångar från 1100-talet! Inga bilder får tas inne i domen dessvärre!vi promenerar vidare och letar efter Clas Ohlsson för att köpa

Annemarie Westblom
RianochLunkan i Hurtigrutten
17 maj Nationaldagen
tisdag 17 maj 2016 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Tisdagen 17 maj 2016 Norges nationaldag. Resa mellan Trondheim och Rörvik Vi vaknar klockan sex när båten lägger till i Trondheim. Det är frukost sju och åtta står en blåsorkester utanför på kajen och spelar för oss. Det är Norges Nationaldag idag och det är STORT. Redan klockan

Lena Mattsson Mårtensson
faster Lena i En båtresa i Norge
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
labb, pizza och norrsken
söndag 11 oktober 2015 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Ytterligare en vecka har passerat i Trondheim och nu har äntligen ”labbandet” kommit igång. Själva laboratoriet är som vi nämnt väldigt stort, ljust och fint. Det finns en rad olika instrument för analys, t.ex. Advia. Under kursen har vi 6 obligatoriska laborationer inom hematologi och

Evenyrre Nyrreeve
EvveNyrre i Trondheim
första veckan har passerat
onsdag 30 september 2015 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Nu har vi varit här i mer än en vecka, tiden går fort och vi har blivit helt kära i denna staden. Så mysig, fräsch och bara helt underbar! Vi har haft några föreläsningar och det mesta känns bekant, det är lite nytt som till exempel analyserna med de olika instrumenten. Att

Evenyrre Nyrreeve
EvveNyrre i Trondheim
Hälsning från Trondheim
fredag 31 juli 2015 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Hej kära familj och vänner som följer vår resa och tack för hälsningar! Det har inte blivit någon rapport på länge! Vi har varit flitiga och tagit oss söderut i dagsetapper på runt 60 sjömil när vädret (vinden) tillåtit. Fyra dagar fick vi emellertid ligga i den lilla staden Rörvik

Gunilla Olsson
Kvast-Hilda i Vita Havet
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Sista dagen i Trondheim
måndag 4 augusti 2014 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Efter en rejäl sovmorgon och frukost gick den tappre Teodor och den otroliga Oskar ut för att undersöka Trondheims olika gator. De hittade ett köpcenter och den otroliga Oskar hittade snabbt den spionartikel som han länge varit ute efter medans den tappre Teodor spanade i stadens alla

Oskar Bergqvist
HavTillHav i Hav till hav
Senast aktiv - från Sundsvall
Äntligen framme!
söndag 3 augusti 2014 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Efter 6 långa och slitsamma dagar var vi trötta i hela våra majestätiska kroppar men detta var dagen då vi skulle nå vårt mål, Trondheim. Dagen började bra med massor av nedförsbackar och medvind men senare blev det värre, långa dryga uppförsbackar och motvind som nästan stoppade oss

Oskar Bergqvist
HavTillHav i Hav till hav
Senast aktiv - från Sundsvall
Mot Svolvaer - och sedan Byske

Mot Svolvaer - och sedan Byske

10 augusti 2019 - 20 augusti 2019

en chans att se/återse naturlig skönhet på Lofoten.... måste upplevas!

Relax i Asien

Relax i Asien

29 januari 2019 - 18 februari 2019

Då jag hade många semesterdagar sparad sedan föräldrarledighet (för typ 15 år sedan) bestämde jag mig för att åka iväg på en ensamtrip till Asien. Thailand, Singapore, Maldiverna och Dubai på knappt tre veckor.

Studieresa med Hurtigruten

Studieresa med Hurtigruten

3 september 2018 - 6 september 2018

Reser med jobbet för att öka på min kunskap om Hurtigruten.

Hurtigrutten

Hurtigrutten

23 oktober 2017 - 29 oktober 2017

Världens vackraste sjöresa enl resebyrån! Vi åker med Ms Polarlys från Bergen till Kirkenes!

En båtresa i Norge

En båtresa i Norge

14 maj 2016 - 26 maj 2016

19 september 2015 - 30 oktober 2015

Hematologikurs i vackra Trondheim.

Vita Havet

Vita Havet

13 maj 2015 - 29 augusti 2015

Sankt Petersburg, floden Neva, sjön Ladoga, floden Svir, sjön Onega, Belomorsk-kanalen, Vita Havet Archangelsk, Barents Hav, Nordkap, Lofoten och sedan hela norska kusten hem till Vättern

Hav till hav

Hav till hav

27 juli 2014 - 5 augusti 2014

Detta är en förtrollande historia om när den tappre Teodor och den otrolige Oskar tar sig på cyklar genom allt från Amazonas tätaste djungel till Sibiriens isande kyla på 10 dagar! Based on true story

Norges västkust med husbil

Norges västkust med husbil

27 juni 2014 - 27 juli 2014

Nu är det dags för årets semester, och denna gång tänker vi oss till Norge (igen). Första etappmålet är Trondheim där vi skall delta i en hundutställning och förhoppningsvis har Stig o Kerstin strålat samman med oss till dess. Vi fortsätter ut till Ålesund och sedan Atlantvägen och västkusten ner, hur långt ner är inte bestämt men nog ska vi vika av någonstans och ta oss upp till Hardangervidda.

Hurtigrutten 2013

Hurtigrutten 2013

19 maj 2013 - 26 maj 2013

En resa med Hurtigrutten från Kirkenes till Bergen tillsammans med 3 andra Pantertanter: Yvonne, Eva och Christina.

Vanessa Öhrström
nessaliten