Regnig stadspromenad
onsdag 25 oktober 2017 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Vaknar tidigt, måste äta frukost tidigt och sedan bege oss till stan! Vi delar taxi med Lena och Gurra upp till Nidarosdomen! Vilken kyrka, byggd i omgångar från 1100-talet! Inga bilder får tas inne i domen dessvärre!vi promenerar vidare och letar efter Clas Ohlsson för att köpa

Annemarie Westblom
RianochLunkan i Hurtigrutten
17 maj Nationaldagen
tisdag 17 maj 2016 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Tisdagen 17 maj 2016 Norges nationaldag. Resa mellan Trondheim och Rörvik Vi vaknar klockan sex när båten lägger till i Trondheim. Det är frukost sju och åtta står en blåsorkester utanför på kajen och spelar för oss. Det är Norges Nationaldag idag och det är STORT. Redan klockan

Lena Mattsson Mårtensson
faster Lena i En båtresa i Norge
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
labb, pizza och norrsken
söndag 11 oktober 2015 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Ytterligare en vecka har passerat i Trondheim och nu har äntligen ”labbandet” kommit igång. Själva laboratoriet är som vi nämnt väldigt stort, ljust och fint. Det finns en rad olika instrument för analys, t.ex. Advia. Under kursen har vi 6 obligatoriska laborationer inom hematologi och

EvveNyrre i Trondheim
första veckan har passerat
onsdag 30 september 2015 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Nu har vi varit här i mer än en vecka, tiden går fort och vi har blivit helt kära i denna staden. Så mysig, fräsch och bara helt underbar! Vi har haft några föreläsningar och det mesta känns bekant, det är lite nytt som till exempel analyserna med de olika instrumenten. Att

EvveNyrre i Trondheim
Hälsning från Trondheim
fredag 31 juli 2015 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Hej kära familj och vänner som följer vår resa och tack för hälsningar! Det har inte blivit någon rapport på länge! Vi har varit flitiga och tagit oss söderut i dagsetapper på runt 60 sjömil när vädret (vinden) tillåtit. Fyra dagar fick vi emellertid ligga i den lilla staden Rörvik

Gunilla Olsson
Kvast-Hilda i Vita Havet
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Sista dagen i Trondheim
måndag 4 augusti 2014 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Efter en rejäl sovmorgon och frukost gick den tappre Teodor och den otroliga Oskar ut för att undersöka Trondheims olika gator. De hittade ett köpcenter och den otroliga Oskar hittade snabbt den spionartikel som han länge varit ute efter medans den tappre Teodor spanade i stadens alla

Oskar Bergqvist
HavTillHav i Hav till hav
Senast aktiv - från Sundsvall
Äntligen framme!
söndag 3 augusti 2014 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Efter 6 långa och slitsamma dagar var vi trötta i hela våra majestätiska kroppar men detta var dagen då vi skulle nå vårt mål, Trondheim. Dagen började bra med massor av nedförsbackar och medvind men senare blev det värre, långa dryga uppförsbackar och motvind som nästan stoppade oss

Oskar Bergqvist
HavTillHav i Hav till hav
Senast aktiv - från Sundsvall
Utställningsdag
söndag 6 juli 2014 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Utställningsdag! Idag så putsas det o fejas på Eddie för att visas upp på den Norska arenan. Det gick bra trots att vi ”bara” kom trea, med reservcertifikat och reservcasib och för den som inte är insatt i dessa termer så säger jag googla! Detta betydde då att tävlandet tog slut

Staffan O Marita Svensson
Fozzie i Norges västkust med husbil
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
På utställningsplatsen
lördag 5 juli 2014 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Idag var det strålande sol och varmt igen när vi vaknade, och detta är ju avresedag mot Trondheim. Idag var det den andra husbilens tur att stå för maten och det blev köttsoppa till lunch innan avfärd. Endast en kort resväg idag (bara runt fyra mil) med ett stopp på ett JÄTTEköpcentra

Staffan O Marita Svensson
Fozzie i Norges västkust med husbil
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Sovmorgon, sol och bad, sista kvällen ombord
lördag 25 maj 2013 - Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge

Vi bestämde oss för att inte gå av i Trondheim 06:30-10:00 utan tog istället sovmorgon. Det var fortfarande lite mulet väder och vi stannade inne och spelad kort på förmiddagen och inväntade lunchen, man hinner inte bli hungrig på denna båt, "festmåltiderna" avlöser varandra. Denna

Pia Lindström
tryde i Hurtigrutten 2013
Senast aktiv - från Tomelilla, Skåne län, Sverige
Hurtigrutten

Hurtigrutten

23 oktober 2017 - 29 oktober 2017

Världens vackraste sjöresa enl resebyrån! Vi åker med Ms Polarlys från Bergen till Kirkenes!

En båtresa i Norge

En båtresa i Norge

14 maj 2016 - 26 maj 2016

19 september 2015 - 30 oktober 2015

Hematologikurs i vackra Trondheim.

Vita Havet

Vita Havet

13 maj 2015 - 29 augusti 2015

Hav till hav

Hav till hav

27 juli 2014 - 5 augusti 2014

Detta är en förtrollande historia om när den tappre Teodor och den otrolige Oskar tar sig på cyklar genom allt från Amazonas tätaste djungel till Sibiriens isande kyla på 10 dagar! Based on true story

Norges västkust med husbil

Norges västkust med husbil

27 juni 2014 - 27 juli 2014

Nu är det dags för årets semester, och denna gång tänker vi oss till Norge (igen). Första etappmålet är Trondheim där vi skall delta i en hundutställning och förhoppningsvis har Stig o Kerstin strålat samman med oss till dess. Vi fortsätter ut till Ålesund och sedan Atlantvägen och västkusten ner, hur långt ner är inte bestämt men nog ska vi vika av någonstans och ta oss upp till Hardangervidda.

Hurtigrutten 2013

Hurtigrutten 2013

19 maj 2013 - 26 maj 2013

En resa med Hurtigrutten från Kirkenes till Bergen tillsammans med 3 andra Pantertanter: Yvonne, Eva och Christina.

Lofoten

Lofoten

18 augusti 2012 - 2 september 2012

Sommarsemester 2012, Lofoten

Sommarsemester 2012, Lofoten

29 juni 2012 - 25 juli 2012

I år så håller vi oss till Norden. Vi kommer att åka med husvagn uppåt i Sverige och säkerligen in i Norge. Den stora skillnaden i år är vår nya reskamrat Eddie Airedale samt dom äldre reskamraterna Stig och Kerstin som följer med i sin husbil. Vi ser fram emot en trevlig och trivsam 4:a veckors semester.

Oslo-baby

Oslo-baby