Troms

Ombord
tisdag 4 september 2018 - Harstad, Troms, Norge

God morgon!Nu är vi ombord sedan i natt. Midnattskonserten var väldigt stämningsfull, fantastisk sång. Efter konserten gick vi ombord och fick varsin hytt 😍 jag hade trott att vi skulle dela. De flesta av oss bor på våning 5. Lotta fick en svit 😳🤑 Natten gick ok även om det var

Första dagen
måndag 3 september 2018 - Tromsø, Troms, Norge

Hej!Nu har vi varit på Polaria, där har man fiskar, sjöstjärnor, anemoner, sälar mm som kan hittas i havet här uppe. Vi var med vid sälmatningen där man också lät sälarna göra små konster, mest för att aktivera hjärnan så de inte tråkar sönder i fångenskapen. De flesta dagar gör

Nu är vi på G :)
måndag 3 september 2018 - Tromsø, Troms, Norge

Hej!Nu är jag på studieresa med Hurtigruten, så spännande och roligt att just jag får chansen! Nu har jag kvar samma följarlista som tidigare, ni som inte är intresserade av norska kusten kan ignorera mailen eller höra av er så tar jag bort er från listan. Igår eftermiddag fick jag

Ruskväder
fredag 27 oktober 2017 - Tromsø, Troms, Norge

Så är vi i Tromsö, det regnar och ruskar! Anders tar rygg på Lena och Gurra för en stadspromenad! Jag vilar mina lungor ombord! Det är tomt och tyst ombord många har nog åkt på utflykt!

Annemarie Westblom
RianochLunkan i Hurtigrutten
Sovmorgon
fredag 27 oktober 2017 - Finnsnes, Troms, Norge

Sov ända till åtta då vi gick ner till frukost! Vi börjar känna igen en hel del passagerare! Många tyskar och britter endast sex svenskar vad vi vet! Idag är det mulet och molnen ligger på bergstopparna! Ska besöka Tromsö idag!

Annemarie Westblom
RianochLunkan i Hurtigrutten
Från Mehamn till Tromsö
söndag 22 maj 2016 - Tromsø, Troms, Norge

Söndagen 22 maj 2016. Från Mehamn till Tromsö I gårkväll skulle vi möta en av de andra Hurtigrutten båtarna klockan 22,00 när vi var på väg ut ur en liten hamn och den andra var på väg in i samma hamn. Tydligen har de en grej att alla på respektive båt skall gå ut på däck 5 med

Lena Mattsson Mårtensson
faster Lena i En båtresa i Norge
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
Båtresa mellan Storkmarknes till Skjervöy
torsdag 19 maj 2016 - Tromsø, Troms, Norge

Torsdag 19 maj 2016. Från Storkmarknes till Skjervöy Jag höll mej vaken över midnatt, natten till idag, för vi skulle passera en intressant smal passage norr om Svolvaer/Lofoten. Många var uppe under passagen, men jag smög ut med huvan över huvudet och kameran i ett fast grepp. De flesta

Lena Mattsson Mårtensson
faster Lena i En båtresa i Norge
Senast aktiv - från Trelleborg, Skåne län, Sverige
onsdag 15 juli 2015 - Tromsø, Troms, Norge

Hej! Tack för mail och hälsningar. Det är alltid roligt att höra från er. Klockan 12.00 lördagen den 11 juli rundar Kvast-Hilda Nordkap och en kvart senare Knivskjellodden, som ligger något längre norrut. Vår nordligaste position, 71 11,916 N 25 41,640 E noteras i loggboken och en

Gunilla Olsson
Kvast-Hilda i Vita Havet
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
måndag 8 juni -torsdag i regnskurar
torsdag 11 juni 2015 - Tromsø, Troms, Norge

Måndag 8 juni Lasse åt frukost vid sju för att sedan vara försvunnen mest hela dagen. Jag tog det lugnare, åt bufféfrukost i godan ro och sedan bar det iväg på utflykt. Jag köpte en dygnsbiljett till bussarna och var snart på väg till ”Fjellheisen”, linbanan som tar en uppför

Ita Ljunge
Grebo i Tromsö
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
På väg till Tromsö, 5-7 juni
tisdag 9 juni 2015 - Tromsø, Troms, Norge

Under flera dagar funkade inte resdagboken, så därför kommer berättande och bilder lite i efterhand. Fredag 5 juni På morgonen lämnade vi in Yoshi till Askeby kattpensionat och vi förbererrdde oss inför vår resa. Vi lunch avgick tåget mot Stockholm i rätt tid och det var inga problem

Ita Ljunge
Grebo i Tromsö
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Studieresa med Hurtigruten

Studieresa med Hurtigruten

3 september 2018 - 6 september 2018

Reser med jobbet för att öka på min kunskap om Hurtigruten.

Hurtigrutten

Hurtigrutten

23 oktober 2017 - 29 oktober 2017

Världens vackraste sjöresa enl resebyrån! Vi åker med Ms Polarlys från Bergen till Kirkenes!

En båtresa i Norge

En båtresa i Norge

14 maj 2016 - 26 maj 2016

5 juni 2015 - 12 juni 2015

En rymdkonferens ska äga rum i Tromsö 8 – 12 juni. Hm, vi har 40-årig bröllopsdag 7 juni och på vår bröllopsresa åkte vi med en kryssningsbåt längs Norges kust, samma väg som Hurtigrutten. Då kom vi också till Tromsö, så vad kunde passa bättre än att jag följde med Lasse till konferensen, så vi kunde fira lite på lediga stunder. Jag deltar ju inte i något konferensaktigt och vi betalar min del av resa och hotell själva. En trevlig och ovanlig upplevelse den här gången blir att vi åker nattåg till Narvik, sover sedan över där för att dagen därpå färdas med buss fyra timmar till Tromsö. Det blir spännande!

Vita Havet

Vita Havet

13 maj 2015 - 29 augusti 2015

Sankt Petersburg, floden Neva, sjön Ladoga, floden Svir, sjön Onega, Belomorsk-kanalen, Vita Havet Archangelsk, Barents Hav, Nordkap, Lofoten och sedan hela norska kusten hem till Vättern

Spetsbergen - juli 2014

Spetsbergen - juli 2014

5 juli 2014 - 21 juli 2014

Med Funchal upp genom norska fjordarna med start Geiranger. Vidare upp till Longyearbyen via Isafjördur, Island till Färöarna och åter Göteborg.

Norges västkust med husbil

Norges västkust med husbil

27 juni 2014 - 27 juli 2014

Nu är det dags för årets semester, och denna gång tänker vi oss till Norge (igen). Första etappmålet är Trondheim där vi skall delta i en hundutställning och förhoppningsvis har Stig o Kerstin strålat samman med oss till dess. Vi fortsätter ut till Ålesund och sedan Atlantvägen och västkusten ner, hur långt ner är inte bestämt men nog ska vi vika av någonstans och ta oss upp till Hardangervidda.

Australien & Sydostasien

Australien & Sydostasien

26 september 2013 - 1 december 2013

Vi börjar med att dra till Australiens östkust för dykning, surfkurs m.m. Det bär sedan av till Indonesien för en lite ö-hopping med start på Bali, och sist men inte minst härliga Vietnam där vi ska ta den längsta och krångligaste vägen vi kan komma på från Ho Chi Minh till Hanoi!

Cykla genom Sverige

Cykla genom Sverige

10 juli 2013 - 11 augusti 2013

Ett cykeläventyr genom Sverige är tanken. Vi flyger till Tromsö ihop med våra nya fina cyklar, sedan buss till Kilpisjärvi där själva cykelturen startar. Allt som allt beräknas det bli cirka 276 mil från Kilpisjärvi till Smygehuk. Tanken är att cykla hela sträckan, men skulle det inte bli så är vi nöjda ändå! =)

Hurtigrutten 2013

Hurtigrutten 2013

19 maj 2013 - 26 maj 2013

En resa med Hurtigrutten från Kirkenes till Bergen tillsammans med 3 andra Pantertanter: Yvonne, Eva och Christina.

Jenny & Henrik Armus
JennyHenrik