Nya Kaledonien

Priser
onsdag 4 mars 2015 - Ile de la Table, Nya Kaledonien

HEJ ALLA! Foljande varor ar dyra ,om man jamfor med Sverige :mjolk,ost billiga varor ar frukt,taxi r ocksa billig.Om du vill ata en god middag for tva personer kostar det omkring 70 kronor Rigmor gar ut tidigt varje morgon for att handla det som behovs till frukosten.Forsaljarna sitter pa sma

Noumea
onsdag 23 oktober 2013 - Nouméa, South Province, Nya Kaledonien

Härmed kröner vi Noumea till söderhavets finaste och modernaste huvudstad. Naturligtvis kommer förstaplatsen med en liten hake; det känns tyvärr inte särskillt söderhaviskt om man får uttrycka sig så. Vi har strosat runt i centrum där vi bor och shoppat och fikat. Den största

Sammanfattning - halva resan avklarad
måndag 21 oktober 2013 - L'Île-des-Pins, South Province, Nya Kaledonien

Märkte att vi är på dag 46 av 92 och tänkte att vi kunde göra en liten lista på intressanta saker som inträffat. Antal försenade flyg: 2 Manila - Papua 90 min Honiara - Port vila 20 min Antal hela regndagar: 0 Antal regndagar där dagen delvis förstörts av regn: 3 Colombo - avstog

Ile des pins
måndag 21 oktober 2013 - L'Île-des-Pins, South Province, Nya Kaledonien

Direkt när vi landat i Nya kaledonien märkte vi att det inte var den där typiska söderhavsön. Öriket (som många andra i söderhavet) är ett franskt territorie, i princip självstyrande men lyder under franska flaggan. Flygplatsen var i toppklass och helt nybyggd och ligger dessvärre ca

Ile des Pins
lördag 22 september 2012 - Nya Kaledonien

2012-09-22 Ile des Pins Två veckor stannade vi i Noumea, besökte stadens stolthet, kulturcentret Tjibaou, ritat av Enzo Piano( liksom Centre Pompidou i Paris), vackra rum i spännande hus som liknar infödingshyddorna med känslan an både inne och ute samtidigt. Det fanns en permanent

Rundtur NC
måndag 3 september 2012 - Nya Kaledonien

2012-09-03 Rundtur New Caledonia Vi har just kommit tillbaka till Nouméa efter en rundtur med bil runt New Caledonia. Ön är den tredje största i Stilla havet bara Nya Guinea och Nya Zeeland är större så det tog sex dagar att köra runt. Vi började med en rundtur på södra ön för att

Tanna
söndag 26 augusti 2012 - Nya Kaledonien

2012-08-20 Tanna Tillbaka i Port Vila efter Malekula, vi trivdes var men då våra Visa snart skulle slutade gälla och vi tyckte det var för dyrt att förlänga så beslöt vi att fortsätta söderut och besöka vår sista ö i Vanuatuarkipelagen, vulkanön Tanna som är ett måste. Efter att

Installation
tisdag 30 november 2010 - Gouaro, South Province, Nya Kaledonien

Hej alla dar hemma! Som rubriken lyder har jag borjat installera mig mer och mer har pa Nya Kaledonien. Jag har till och med borjat tjana lite pengar (som inte Nicolas Sarkozy vet om dock). Inte speciellt intressanta jobb (grasklippning (med rojsag)), for folket har i trakten ar lite lata. Bra for

oscil i Söderhavet
Återförening
fredag 27 augusti 2010 - Gouaro, South Province, Nya Kaledonien

Jag bryr mig inte om vem du arbetar med. Jag vill veta vad du langtar efter, och om du vagar gora det ditt hjarta drommer om. Jag bryr mig inte om hur gammal du ar. Jag vill veta om du ar villig att riskera allt for karleken, for dina drommar, for det aventyr det innebar att leva. Jag bryr mig inte

oscil i Söderhavet
Rodnar du konstapeln?
fredag 30 juli 2010 - Ile de la Table, Nya Kaledonien

"När den trofaste tjänaren springer ut och in ur de gamla ägorna börjar man ju undra vad man är för slags människa. Jag har fått allt som jag känner till och vet om serverat till mig på ett blänkande silvferfat med botten av guld. Allting jag rört vid har blivit mitt, det jag har sett

David Blomkvist
SGB_K i Mot en bättre tid
Senast aktiv - från Murmansk, Murmanskaja, Ryssland
Vietnam  2015

Vietnam 2015

14 januari 2015 - 4 april 2015

särna-Arlanda - Bangkok- Ho chi Minh - Nahatrang

2013 Sydafrika, Asien och Söderhav

2013 Sydafrika, Asien och Söderhav

6 september 2013 - 6 december 2013

Resa på egen hand denna gången. Vi börjar med 3 dagar vardera i Kuwait City och Doha. Vidare till Sri Lanka för en 6 dagars tur med Shanti travel. Hong Kong nästa med 6 nätter, sedan Brunei 4dagar och Filipinerna 6 dagar. Papua Nya Guinea skulle vi egentligen varit längre på men deras hutlösa priser och ovanligt dåligt flygschema gör att vi bara är i Port Moresby en natt. Sedan 7dagar vardera på Salomonörarna, Vanuatu och Nya Kaledonien för lite sol och bad. Australien 2 veckor där vi hyr en Spaceship ännu en gång men håller oss i "närheten" av Sydney. Näst sista anhalt blir Singapore där vi har 3 heldagar för att sist men inte minst avsluta i Sydafrika. Där har vi hyrbil 1 månad där vi skall ta oss från Johannesburg till Kapstaden (med en avstickare till Krugerparken förståss).

Söderhavet

Söderhavet

11 juli 2010 - 27 augusti 2015

Detta ar vad som hander om man foljer sitt hjarta i detta ogonblick

Nouvelle-Calédonie

Nouvelle-Calédonie

28 mars 2010 - 12 juni 2010

Study semester period in Nouméa, Nouvelle Calédonie in french

Study Abroad Newcaledonia

Study Abroad Newcaledonia

27 mars 2010 - 12 juni 2010

Jetzt sind wir in Neukaledonien und führen unser Auslandsstudium fort.

Mot en bättre tid

Mot en bättre tid

20 december 2009 - 17 maj 2015

Nu kör vi :)

Världsomsegling

Världsomsegling

16 juni 2009 - 16 oktober 2017

Seglatsen börjar på Leros i Grekland och för oss runt hela världen. Vi har tagit 7 år på oss. Båten är nu tillbaka på Leros.

Kryssning runt Stilla havet

Kryssning runt Stilla havet

19 januari 2009 - 8 maj 2009

Avresa från Stockholm med BEA till London och vidare till Los Angeles. Här väntar ett dunderparty för alla oss som gör denna kryssning och den 21 Januari kastar vi loss förtöjningarna och ger oss iväg mot Mexico och Söderhavsöarna.

Crystal Cruisetrip 2!!!

Crystal Cruisetrip 2!!!

20 januari 2009 - 23 maj 2009

Ännu ett härligt och slitsamt SISTA kontrakt ombord Serenity...

usa

usa