Auckland

Sightseeing i Auckland
måndag 8 april 2019 - Auckland, Nya Zeeland

Efter att ha varit helt slut efter en väldigt lång flygresa där jag inte orkade göra mycket mer än att stanna på vandrarhemmet igår, så har jag idag varit och utforskat lite i Auckland tillsammans med en tjej som jag träffade igår och även delar rum med. Vi var ute o gick praktiskt taget

Solnedgång
fredag 1 mars 2019 - Auckland, Nya Zeeland

Först en sak som vi glömde igår. Vid frukosten fick Annelie en magisk kaffekopp, lite synd bara att dess enda kraft var att flytta kaffe från insidan av koppen till det omgivande fatet.Efter dagens frukost (utan magiska koppar) begav vi oss mot museet för att kika på Maorihistoria. På vägen

Vinprovning
torsdag 28 februari 2019 - Auckland, Nya Zeeland

Vi startade dagen med en full frukostbuffé på hotellet. Äntligen fanns det riktiga pålägg till frukostmackorna. Vi blev upphämtade från hotellet av dagens guide för en tur först mot västsidan, sedan till vingårdarna i nordväst. Första stoppet var dock en utsiktsplats vid Arataki

Hobbiton
onsdag 27 februari 2019 - Auckland, Nya Zeeland

Vi gick upp i ottan, eller ja, Annelie somnade aldrig ens. Det kan ha varit så att hon var lite uppspelt inför besöket i The Shire (Hobbiton). Vi möttes av nattportieren, hen var inte så pratglad utan gick mest runt och strök sig mot saker och försökte smita in i vårt rum. Hen hade dock

En annan atmosfär
onsdag 20 februari 2019 - Auckland, Nya Zeeland

En sak kan en konstatera direkt. Ursprungsbefolkningen har en helt annan ställning och status på Nya Zeeland jämfört med Australien. Välkomnandet på flygplatsen i Auckland andas ursprung och maorisk kultur med musik och träsniderier. Visserligen är ca 10-14% % av befolkningen här maorier,

Hemfärd Bangkok nästa
torsdag 24 januari 2019 - Auckland Airport, Auckland, Nya Zeeland

Tors 24/1Packar det sista, dusch och frukost. Nu är det Auckland som gäller. Lämnar hyrbilen. Vi har kört 603 mil på tre veckor! Liten skada under kofångaren. Vet inte när det ska ha inträffat eller om den fanns där när vi fick bilen. Den var parkerad med fronten in på p-fickan. Det får

Ingela Johansson
Droemmen i Nya Zeeland 2019
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
10 januari: Fiskelycka, bad och snorkling!
torsdag 10 januari 2019 - Auckland, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen ställde Per klockan på 6, eftersom Tor erbjudit Per att åka med ut på en fisketur med honom i hans kajak, ca 5 minuters bilväg från deras hus.När vi andra vaknade var de iväg, men hade bara hunnit äta frukost då Per och Tor kom tillbaka med en fantastisk fångst med

9 januari: Skytower i Auckland och grillning!
onsdag 9 januari 2019 - Auckland, Nya Zeeland

På onsdagmorgonen vaknade jag och Per först kl 8.40, vilket var ovanligt sent för att vara oss. Det var dock riktigt skönt att få sova... Vi packade ihop, jag och Per tog en kopp kaffe på rummet och  checkade sedan ut. Därefter gick vi ut på stan’ med målet att gå till Sky Tower, men

8 januari: Cathedral Cove, Hot Water Beach och restaurang!
tisdag 8 januari 2019 - Auckland, Nya Zeeland

På tisdagsmorgonen åt vi frukost och packade sedan ihop våra tält och prylar för att åka vidare. Vi tog sedan ett stopp vid affären för att köpa laddare och lunch innan vi åkte vidare norrut ca 45 minuter norrut till Cathedral Cave. När vi kommit fram parkerade vi bilen och tog sedan en

Dag 35 - Auckland
lördag 22 december 2018 - Auckland, Nya Zeeland

Grabbarna åkte en sväng till biluthyrningen på flygplatsen på morgonen för att skriva in Thomas på hyrbilen som extra chaufför medan Mia och jag satt och kollade kartor och läste på inför kommande två dagar då vi ska åka norrut. Därefter tog vi en Uber till Devonport, en fin liten

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland

5 april 2019 - 11 juli 2019

Jobba på ranch o resa i Nya Zeeland.

Sydney och Nya Zeeland

Sydney och Nya Zeeland

12 februari 2019 - 2 mars 2019

Jag och Kristina, lillasyster åker runt på Nya Zeeland, men börjar med 5 dagar i Sydney!

11 februari 2019 - 3 mars 2019

Tomas och jag reser till Nya Zeeland! En drömresa går i uppfyllelse.

Nya Zeeland 2019

Nya Zeeland 2019

1 januari 2019 - 25 januari 2019

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Nya Zeeland 2018

Nya Zeeland 2018

27 oktober 2018 - 2 mars 2019

5 månader genom Nya Zeeland, mestadels till fots med endast ryggsäckar och ett minimum av packning. Skräckblandad förtjusning, men en resa som vi planerat för under lång tid.

ViggeOnTour2018

ViggeOnTour2018

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

Lena's and Anita's Big Trip Take Two

Lena's and Anita's Big Trip Take Two