Waihi Beach

Nyår närmar sig och idag har vi gjort....inte mycket

Vi sitter nu på det flådiga hotellrummet och summerar dagen. Det känns som att vi nu är i kapp med klockan och kommit till stadiet ”semesterlunk” vilket gör att vi blivit lite trötta. Det tar några dagar innan vi är på G igen! Tidig kväll igår och sov länge i väldigt sköna

Peter & Magnus Ae
PoMAroundTheGlobe i NZA178
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Från kyla och vind till värme och sol

Nu har vi landat i Tauranga i Bay of Plenty.Idag har vi spenderat merparten av dagen i bilen. Vi har åkt från Napier efter en mycket trevlig vinprovning igår. Vi åt middag på rummet och rätt som det var så kom John Blund och meddelade att det var dags att lägga sig. Vistelsen i Napier har

Peter & Magnus Ae
PoMAroundTheGlobe i NZA178
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
En gyllene dag i Waihi......
tisdag 30 maj 2017 - Waihi Beach, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Vaknade och hade bestämt oss för att inte åka vidare om det var fint väder. Vädret var lite sämre än igår, men ändå fint. Vi tog oss en tur till en av de lokala guldgruvorna! Den stängdes 1923 så hoppet om att bli rik på guld var ju ute redan från början! Åkte till den nedlagda och

Cais1 i Australien -Nya Zeeland
var är alla p-platser???
måndag 29 maj 2017 - Waihi Beach, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Lämnade ett grått, regnigt Taupo och körde mot Rotorua! Strålande sol fram på förmiddagen så det blev kaffepaus utanför museet i Rotorua! Om det luktade illa igår var det ingenting jämfört med här! Hela vägen från Taupo och hit har vi sett hur det ångar upp ur bergen!!! Hade tänkt

Cais1 i Australien -Nya Zeeland
Rotorua - Coromandel/Waihi Beach
fredag 12 februari 2016 - Waihi Beach, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Vi drar vidare norrut, till halvön Coromandel. Vi åker efter kusten och beslutar oss för att stanna ett par nätter nära havet. South Pacific (södra stilla havet) Resan på Nya Zealand börjar lida mot sitt slut och nu vill vi ha lite badliv. Femtio meter från ett brusande hav ligger

Eva Bohman Peterson
ebohman i Nya Zeeland-Australien
Senast aktiv - från Skärhamn, Västra Götalands län, Sverige
Dag 25 Waihi Beach
fredag 10 februari 2012 - Waihi Beach, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Tjenare alla trogna läsare! Nu är EPB på Nya Zeeland och har hyrt en cool minibuss och reser runt på norra ön. Just nu sitter jag, Jonas och Richard på ett internetcafè i Waihi Beach och surfar på nätet samtidigt som Johan surfar på vågorna ;) Det som har hänt sen sist vi skrev är i

Solen tittar fram och badkläder åker på
söndag 26 september 2010 - Waihi Beach, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Som kanske har framgått har vi inte haft det mest strålande vädret när vi rest här på Nya Zeeland. Därför har det känts extra härligt att våra sista dagar faktiskt har gett oss massvis av sol och värme! När vi strosat längs stranden, plockat snäckor och gått en liten promenad upp

Åååaaaahhhhh!!
måndag 22 mars 2010 - Waihi Beach, Bay of Plenty, Nya Zeeland

Längtar tills jag får resa själv och slippa ta hand om kollit! Nu har det gått ett tag sen jag skrev sist, ledsen för det.. Försökte skriva igår men det gick inte eftersom resdagboken är mupp. Efter att ha lämnat Greymouth åkte vi, som jag skrev i förra inlägget upp till Nelson,

Jessika Karlsson
jessika.karlsson i Australien
Senast aktiv - från Ölandsgatan, Kalmar, Kalmar län, Sverige
NZA178

NZA178

20 december 2017 - 16 januari 2018

Nu blir det dags att åka tillbaka till Nya Zeeland och Australien. Denna gången är vi på Nordön och sen i Sydney och upp mot Barriärrevet. Here we go down under.

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

Nya Zeeland-Australien

Nya Zeeland-Australien

21 januari 2016 - 7 mars 2016

Electric Power Boys World Tour!

Electric Power Boys World Tour!

17 januari 2012 - 17 maj 2012

Australien med ryggsäck

Australien med ryggsäck

22 juli 2010 - 16 oktober 2010

Under tre månader ska Australien och Nya Zeeland utforskas på äventyr! Första månaden är vi tre glada gummor som ska uppleva Australiens natur, städer, människor och kanske lite surfing på det:) Efter att Linnea flugit hem får jag o Elin själva försöka upprätthålla busandet down under. Vi stannar lite till i det stora landet och tar oss sedan vidare till NZ. Hoppas på en underbart rolig och spännande resa!

Australien

Australien

2 februari 2010 - 15 maj 2010

Hm, det här blir nog bra..

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen