Akaroa

Waiparas vingårdar och pärlan Akaroa
onsdag 9 januari 2019 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

Ons 9/1Har ställt klockan på 6. Det blåser ute och vi kollar hemsidan. Utfärderna är inställda hela förmiddagen. Vi somnar om. Efter frukost åker vi förbi valbåtarna som ligger inne alla fyra. Inga valar idag heller.... Lämnar Kaikoura och kör söderut. Vackert och kuperat. Lagom till

Ingela Johansson
Droemmen i Nya Zeeland 2019
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Delfiner, pingviner och sälar.
fredag 28 december 2018 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

Då det inte blev boende vid kusten igår, så har vi siktet på den lilla staden Akaroa. Sista två milen slingrar sig vägen upp för ett berg och sedan ner mot staden som ligger i en vik som är en gammal vulkanisk krater. Vi har ingen bokad camping, men åker till en som vi tycker ligger bra

Dag 45 - Banks Peninsula
tisdag 1 januari 2019 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

Som ofta när jag druckit på kvällen så sover jag dåligt och vaknar tidigt och så även denna gång. Kl. 07 gav jag upp försöken att sova och gick upp och skrev gårdagens inlägg här och laddade upp bilder. Vi har jättebra wi-fi så det gäller att passa på. Chattade med ungarna och

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
En liten bit av paradiset...
onsdag 14 november 2018 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

I morse körde vi från Twizel till Lake Tekapo, där skulle vi titta på en liten kyrka - "vallhundens kyrka" - en fin liten stenkyrka - tyvärr så var det bröllop på gång - så vi kunde inte gå in i den. Vi åker vidare och tar oss till Geraldine. Där stannar vi för att gå på ett museum

Ingela Lundström
ViggeOnTour2018 i ViggeOnTour2018
Senast aktiv - från Vigge, Västernorrlands län, Sverige
Delfiner, tacomys, sluttamp...
fredag 24 februari 2017 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

Igår fick vi äntligen se delfiner, massor! Så fina. Tyvärr var de inte tillräckligt intresserade av oss så vi kunde inte stanna och simma med dem, vilket annars var planen. Havet var lite för lugnt, vilket gjorde det svårare för dem att fixa mat när de inte kunde gömma sig i grumligt

FamiljenThellDalin i Dalins äventyr
Senast aktiv - från Bang Tao Beach, Phuket, Thailand
Det blev en dag på stranden
onsdag 22 februari 2017 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

Vi reste igår över höga vulkaniska bergsryggar ut till östkusten och mer specifikt Akaroa. Vi möttes av ett franskinspirerat samhälle med fantastiskt vatten, klarblå himmel, en liten strand, smala gator och ett pittoreskt läge vid hamnen. Kryssningar avgår från hamnen flera gånger om

FamiljenThellDalin i Dalins äventyr
03.02.2017
fredag 3 februari 2017 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

Första dagen med bilen for vi till Akori, över berg med små grusvägar men otroliga vyer.

Mount Cook, Timaru och Akaroa
söndag 28 december 2014 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

Söndag 28 dec Dags att lämna aktivitetsstaden som blygsamt kallar sig för ”the adventure capital of the world” för Mount Cook National Park. En bilresa på ca 26 mil. Vi är förberedda på regn och blåst som väderleksprognosen spått men vid Nya Zeelands högsta berg väntar strålande

Kort sammanfattning
torsdag 13 februari 2014 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

Då har jag än en gång gett mig in i en omöjlig uppgift, att försöka sammanfatta de senaste veckorna i ett blogginlägg.. (Samt hoppas att det fungerar att publicera denna gång, bilder får ni nog klara er utan då det verkar vara för mycket begärt av resdagboken) -Livet i Hanmer har

Sara Lennvall
Hobbitland i Drömmen om NZ
Senast aktiv - från Nelson, Nya Zeeland
Sista tiden på min resa- Jul i Nelson samt lite andra ställen
fredag 27 december 2013 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

Nu är snart min tid ute här på Nya Zeeland och julen har dragit förbi. Tänkte berätta vad som hänt sedan senast. Vi åkte från Arthurs Pass i torsdag för att åka mot Punakaki (panncakes rock). Det är känt för sin stenar som ser ut som pannkakor är staplade ovanpå varandra. Men innan

Nya Zeeland 2019

Nya Zeeland 2019

1 januari 2019 - 25 januari 2019

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

ViggeOnTour2018

ViggeOnTour2018

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

Nya Zeeland

Nya Zeeland

30 januari 2017 - 8 mars 2017

Följ med oss på en resa till andra sidan jorden, Nya Zeeland! Vi åker från Christchurch till Auckland på 30 underbara dagar. LETS GO!

Dalins äventyr

Dalins äventyr

22 januari 2017 - 27 mars 2017

En månad i husbil på Nya Zeeland, fem dagar i Australien (Sydney mer specifikt) och 24 nätter i Thailand med hela familjen! Ska bli sååå härligt😎!

På Nya (äventyr i) Zealand

På Nya (äventyr i) Zealand

12 december 2014 - 10 januari 2015

Någon gång måste man ju se och uppleva Nya Zealand och nu har nu kommit! 12 timmars tidsskillnad och jul och nyår på andra sidan jordklotet!

Drömmen om NZ

Drömmen om NZ

6 januari 2014 - 20 juli 2014

3 månader i detta sagolika land var inte nog, nu kör vi igen- på obestämd tid!

Australien & Nya Zeeland

Australien & Nya Zeeland

30 november 2013 - 4 januari 2014

Resplanen: Sydney: 131130-131203 Vi tar det lugnt några dagar hos Jeanette i Sydney för att hitta dygnsrytmen och komma i i den rätta engelskan. Nya Zeeland: 131204-131216 Vi landar i Auckland och hyr där en husbil och tar oss ner mot Wellington och sydön för att avsluta med tre nätter i Queenstown. Cairns: 131217-131222 Direkt efter vistelsen i Queenstown flyger vi upp till Cairns och Stora Barriärrevet. Sydney: 131223-140103 Jul och nyår planeras att firas i Sydney. Gör ev en liten resa till Melbourne också.

NyaZeeland2013

NyaZeeland2013

22 oktober 2013 - 23 december 2013

En familj på föräldraledighet, två månader i "ett paradisiskt lekland för vuxna", utrustade med en husbil och ett nyfiket sinne.

Rickard Och Marie
Rickard50