Aoraki/Mount Cook

21.1.2015
torsdag 22 januari 2015 - Aoraki/Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Tidig morgån till Mount Cook National Par. Här fick vi se Mount Cook från andra sidan. Tog en vandring till sjön vid bergets fot och där det fanns en glacier ( Tasman Glacier. Fint väder och fin natur. Höga berg på upp till 3000 m. totalt blev denna tu oxo 8 km. Resan fortsatte till

Olof Bergqvist
OffeB i NZ och Australien
Senast aktiv - från Borgå, Nyland, Finland
Mt Cook Village
torsdag 27 februari 2014 - Aoraki/Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

26:e på kvällen, Larnach Castle Vi vänder ryggen mot alperna för att korsa södra ön, det frodiga, gröna och blöta byts mot ökentorrt och bränt böljande natur på vår väg mot östkusten. Återigen förändras naturen och blir frodig åkermark. Små och större städer dyker upp, HÄR

Elisabet Karlsten
758486 i 30 år Bröllopsresa
Senast aktiv - från Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland
Mount Cook
onsdag 23 oktober 2013 - Aoraki/Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Hej hej hallå! Då har vi kommit till Mount Cook som ligger i närheten av Franz Josef där vi varit tidigare och ungefär 25 mil från slut destinationen dit vi beger oss imorgon bitti. Igår var vi ute och gick....Och gick och gick. Sen gick vi lite till! Vi började med att åka till Hooker

134 meter fritt fall
onsdag 9 oktober 2013 - Aoraki/Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Återigen har jag fått lite tillgång till internet. De är lite för snåla i det här landet med att ge ut fri surf. Men nu så, vid foten av Mount Cook så bor vi på ett Youth Hostel som gav oss olimiterad surf för bara 5 dollar (25 kr) :) Resan genom Nya Zeeland har varit helgrym och vi har

Weekend till Mount Cook och mat i stora lass
tisdag 8 oktober 2013 - Aoraki/Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Det har nu gått två veckor sedan jag skrev sist och sedan jag bröt foten. Första veckan med bruten fot var jobbig. Eftersom jag inte fick lägga någon vikt på foten alls var fick Charlotte göra det mesta. Jag tror inte jag hade klarat mig utan henne de första dagarna, hon hjälpte mig med

Linnéa Gustavsson
LinneaGustavsson i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Dunedin, Otago, Nya Zeeland
Nya vyer och blandat väder
måndag 30 september 2013 - Aoraki/Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Hallå! Nu är klockan slagen för att skriva ytterligare ett inlägg så ni får veta hur jag haft det i veckan. I tisdags fick Linnéa och jag åka med Birgit till skolan eftersom hon inte kunde gå. Vi jobbade på och många undrade vad som hänt henne. Tydligen har några andra svenskar som

Sol och shorts! (och sno och is)
torsdag 7 februari 2013 - Aoraki/Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Hej! Da har vi tagit oss till Nya Zeeland! Resan hit blev lite svettig, da vart plan fran Delhi var forsenat. Vi landade i Kuala Lumpur fem minuter innan planet till Auckland skulle lyfta. Som tur var var det fler som skulle med samma flyg, sa de sa att de skulle vanta pa oss. Vi vagade ju inte ta

Stewart Island day 2
fredag 24 februari 2012 - Aoraki/Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Andra dagen, den 20 feb, gjorde jag o Anders en 8 h hike. Fran Halfmoon Bay till Maori beach, tillbaka mot Lee Bay och runt Horseshoe Bay. Ska tillaggas att vi gjorde den 2 timmar snabbare. Att rakna ut km och tid har i NZ nar man ar ute och vandrar ar ratt klurigt, beror helt pa vadret och ens

Stewart Island day 1
fredag 24 februari 2012 - Aoraki/Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Tidigt i sondags morse den 19 feb lamnade vi Qtr och akt emot Bluff langst ner i sodra on. Pa var resa ner lamnad evi bergen och det blev plattare och mer farmland ju langre ner vi akte. Vid Bluff tog vi en liten farja over till Stwrat Island, 1 h bort. Stewart Island ar storre kan vad man kan

NZ och Australien

NZ och Australien

14 januari 2015 - 24 mars 2015

70 dagar på resa. En resa så långt borta som det går. Annan kultur och annan natur med annorlunda djur. Det blir camping på NZ. Allt detta igen en gång med Rosa bussarna.

30 år Bröllopsresa

30 år Bröllopsresa

1 februari 2014 - 3 mars 2014

Nya Zeeland

Nya Zeeland

8 augusti 2013 - 29 december 2013

Jag och min kompis Charlotte har valt att kombinera vårt pluggande med vårt stora intresse, att resa. Vi har därför valt under vår femte termin på sjukgymnastprogremmet att skriva vår C-uppsats på Univeristy of Otago i Dunedin, Nya Zeeland

Nya Zeeland runt

Nya Zeeland runt

5 september 2013 - 28 oktober 2013

Nya Zeeland runt på knappt 2 månader. Natur, Action, nya vänner och kanske en del fest står på schemat. Let´s go!

Australien och Nya Zeeland

Australien och Nya Zeeland

14 september 2013 - 12 oktober 2013

En resa som kommer gå längs med Australiens östkust. Brisbane - Surfers Paradise - Byron Bay - Sydney - Melbourne. För att sedan bli road trip på Nya Zeelands södra ö med start i Christchurch.

Nya Zeeland-

Nya Zeeland-

8 augusti 2013 - 29 december 2013

Beger mig till Nya Zeeland för att plugga en termin utomlands under min utbildning på Sjukgymnastprogrammet vid Umeå Universitet. Kommer hjälpa en forskare i ca 3 månader för att sedan ha ca en månad för att resa.

IndienNZCooköarnaFilippinernaHongKong

IndienNZCooköarnaFilippinernaHongKong

19 januari 2013 - 22 mars 2013

Nu drar vi iväg österut igen och upptäcker de länder vi inte hann med på vår förra långresa. Indien, Nya Zeeland, Cooköarna, Filippinerna och ett kort stopp i Hong Kong.

New Zealand-Aotearoa-The Long White Cloud

New Zealand-Aotearoa-The Long White Cloud

15 januari 2012 - 3 mars 2012

Här får ni följa med mig på min drömresa till Nya Zeeland! Under 2 månader kommer jag resa med Stray Travel och deras busspass StrayEverywhere. Jag börjar och slutar i Auckland.

NZ vinter 2011

NZ vinter 2011