Christchurch

Flygresan
lördag 14 april 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Vi startade från Arlanda med flyg till Doha. Det var Quartar flygbolag och att det blev just det berodde på pris och att tiden passade oss. Hade bävat lite för denna flygresa. Det blev många timmar på flyget.I Doha hade vi ca 4 timmar innan planet till Sydney skulle avgå. Vi var en timma

Tillbaka till Sydön

Skulle nu snart ha landat i Melbourne, Australien, men ena startmotorn var sönder så vi fick gå av planet igen, tillbaka till loungen. Då passar vi på att göra ett inlägg så klart! Efter 11 nätter i Wellington tog vi färjan tillbaka till Sydön; vi träffade ett jättetrevligt äldre par

Mot varmare breddgrader
onsdag 28 februari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Nu är vi nästan framme i Australien. Och bakom oss lämnar vi fantastiska veckor på Nya Zeeland. Om jag kommer sakna det? Massor.Som jag säkert har nämnt innan är kiwis underbara. Oavsett situation eller servicemöte så är de fantastiska. Sedan har alla naturupplevelser varit fantastiska.

aktiviteter, orkaner och akuten
tisdag 20 februari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Jag vet inte riktigt hur jag ska fånga den senaste veckans aktiviteter i ett inlägg, men jag ska i alla fall göra ett försök. På tisdagen tog vi en lugn kajaktur och lyssnade på den utrotningshotade fågeln saddlebacks sång (jag kunde nu skriva dit den på mitt ”big year” lista för

Ida Matteusson Appelgren
Idaho i 2018 the Aussie-Kiwi Safari
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
NZ, södra+östra sydön
söndag 14 januari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Hej allihopa!(Vi är hemma igen men glömde publicera detta inlägg....)Efter äventyren i queenstown och två veckor med Stray-bussen var det nu dags för våra egna äventyr med hyrbil! Första stoppet blev ett återbesök i Wanaka, förtrollande vacker stad som vi fick alldeles för lite i när

Rikard Norman
Rick_Trotter i Nya Zeeland och Australien
Senast aktiv - från Queenstown, Otago, Nya Zeeland
Heldag i byggnadsplatsen Christchurch
lördag 10 februari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Dagen började med att Fredrik och Emma åkte iväg på nya äventyr i sin campervan, medan jag och Karolina gick till Christchurchs säkerligen godaste frukostställe och åt våfflor med frukt och även ägg med rostat bröd. Lägg till nybryggt kaffe med smak av persika och honung, så är det

Whakapapa
onsdag 3 januari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Here we go, the second road trip down under is just about to start. This morning we picked up our companion for the coming 16 days on the road. His name is Whakapapa (more about the meaning of this word a little later. Whakapapa is a Toyota Estima ( in Europe sold as Previa) and is already fully

PhiliTilda i Down Under
Spårvagn, botaniska trädgården samt Akaroa och Mt Cook 7-10jan
onsdag 10 januari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

7janEn ny resdag med buss Dunedin-Christchurch. Vi åkte via kusten Oamaru-Timaru-Ashburton-Lytteltown innan vi var framme. Från bussterminalen fick jag ta lokalbussen(29) ut mot flygplatsen där jag hade bokat en B&B, rent och trevligt men alldeles för avsidigt!Postivt att tvättmaskinen

Framme
tisdag 16 januari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Trötta efter 30 timmar på flygande fot. Nu gäller det att hålla sig vaken till 9 i kväll så vi kommer in i dygnsrytmen snabbt. Nu skall vi ut och shoppa fiskekortet dyl. Varmt och skönt är det också./ E o J

rydda i New Zealand 2018 Revivel-Tour
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Exploring Christchurch
tisdag 2 januari 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Today we explored the city centre of Christchurch. Much has changed since Matilda's last visit in 2012, but there are still houses, which needs to be restored. Among other, the cathedral in the city centre. It has not yet been restored and parts of the back wall and the roof do not exist any more.

PhiliTilda i Down Under
Nya Zeeland

Nya Zeeland

16 april 2018 - 29 april 2018

NZ har aldrig funnits i våra reseplaneringar men så började dottern studera i Aus och vi skulle såklart hälsa på. Då blev det ett par veckor till Sydön på NZ. Vi var lite för nära för att kunna låta bli... Här kommer vår dagbok från resan... ett stöd för vårt minne men kanske även inspiration för någon som funderar på att besöka NZ.

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

2 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand, Kambodja och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Nya Zeeland och Australien

Nya Zeeland och Australien

15 december 2017 - 30 januari 2018

Rikard och Maria på äventyr på andra sidan jorden! Vandring, dykning, stranden, skåda den vackra naturen och så lite jul och nyår på det!

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien

Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien

3 december 2017 - 25 januari 2018

Sol och bad i söderhavet, Nya Zeeland runt samt Sydney och Melbourne. En resa med mycket natur och kultur. Snorkling, glaciärvandring, hiking, mountainbike, valsafari, tennis samt en och annan pub!

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

New Zealand 2018 Revivel-Tour

New Zealand 2018 Revivel-Tour

15 januari 2018 - 26 februari 2018

Vi skall återuppliva gamla minnen och fisken från vår premiärresa 1995.

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

Christchurch Airport, Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland
80 Waltham Rd, Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland