Christchurch

Trähus i uppbyggnades Christchurch
fredag 1 mars 2019 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Det finns en del saker som svenskar inte är bra på, men att bygga hus kan vi. Vi vet hur man isolerar, bygger solida hus som klarar kyla, blåst och värme innehållandes isolering och dubbelfönster. Tyvärr kan jag inte säga detsamma om Nya Zeeländska hus. Eftersom det lider mot höst här i

Besvikelse i Nelson
tisdag 26 februari 2019 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Så var vi framme vid sista destinationen på Nya Zeeland. I detta nu sitter Kristina på planet mot Sydney igen och jag sitter i fönstret i min väns Nadias coola hus med utsikt över havet här i Christchurch. De senaste dagarna har varit intensiva. Vi kom ju fram till Wellington efter en lång

Vi säger adjö till husbilen och Nya Zealand
söndag 30 december 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Framme i Christchurch så checkar vi in på campingen där vi ska sova vår sista natt i Nya Zeeland. Vi unnar oss att äta middag ute på en lokal pub där vi båda beställer fisk, men får något som vi inte riktigt vet vad det är. Lagom till vi ätit upp, så dra ett lokalt band igång och

27 december: Vi lämnar huset och semestern börjar!
torsdag 27 december 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen satte vi klockan igen för att fixa det sista, äta frukost och starta vår semesterresa norrut mot nordön. Vi hade pratat med husägaren om att ha en sista besiktningen av vår städning innan vi åkte, men han var alltför upptagen med sitt B&B i TeAnau och kunde inte

Dag 44 - Christchurch
måndag 31 december 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Ljuvligt att kunna göra sin egen frukost på morgonen efter ett ordentligt välbehövligt yogapass, känner mig som en pösmunk och heffaklump i ett... jag har lagt ut rejält denna resa, det känns på byxorna...så jag vet vad som väntar när jag kommer hem. Det är sånt man får ta när man

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
Nya Zeelands sista dagar
lördag 29 december 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Martins sista dag i NZ! I dag blev det en tur till Sumner beach och kollade på surfarna, Martin blev  lite sugen men tyvärr så fanns de inget att hyra. Tillbaka i stan blev det lunch nära vårt hostel. Vinkade av Martin som var mycket nöjd med besöket i NZ men tyckte ändå att det skulle

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Foton
tisdag 27 november 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

ngr foton från Christchurch o bla ” minnesmuren”av jordskalvet o stöttning av hus som ” sprack”.En sista bild av vårt hem sedan tre veckor en sista röjning !

Idag packar vi f nya äventyr
tisdag 27 november 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Efter att ha besökt den lilla gulliga staden Akaroa 8 mil längst ut på halvön söder om Christchurch är vi nu här i Christchurch . Vi häckar på en camping i utkanten av stan , promenerade de 6 km in till centrum igår.Det är vackert , en otroligt fin Statspark men även lite dystert . I

Mera bilder
tisdag 20 november 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Hoppas bilderna läggs in ...

Ingela Lundström
ViggeOnTour2018 i ViggeOnTour2018
Senast aktiv - från Vigge, Västernorrlands län, Sverige
Åter igen i CH-CH...
tisdag 20 november 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Idag var det kyligt, bara + 4 😲. Vi vaknar tidigt och kommer iväg - frukost har vi ingen - men några bitar pizza kan vi ta när Stefan hittar ett kaffeställe. När vi åker ifrån Hamner Springs så ser vi att det snöat på ”alptopparna” - inte konstigt med allt det regnande igårkväll.

Ingela Lundström
ViggeOnTour2018 i ViggeOnTour2018
Senast aktiv - från Vigge, Västernorrlands län, Sverige
Sydney och Nya Zeeland

Sydney och Nya Zeeland

12 februari 2019 - 2 mars 2019

Jag och Kristina, lillasyster åker runt på Nya Zeeland, men börjar med 5 dagar i Sydney!

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

ViggeOnTour2018

ViggeOnTour2018

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

Anne och Arne Reser

Anne och Arne Reser

5 oktober 2018 - 19 december 2018

16 april 2018 - 29 april 2018

NZ har aldrig funnits i våra reseplaneringar men så började dottern studera i Aus och vi skulle såklart hälsa på. Då blev det ett par veckor till Sydön på NZ. Vi var lite för nära för att kunna låta bli... Här kommer vår dagbok från resan... ett stöd för vårt minne men kanske även inspiration för någon som funderar på att besöka NZ.

Global Tour

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Christchurch International Airport, Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland
102