Fairlie

Genomblött!
måndag 18 mars 2013 - Fairlie, Canterbury, Nya Zeeland

Två senasre dagarna har bjudit på mer eller mindre ösregn. Men vi ska inte klaga då det är första regnet på hela resan förutom lite grann första veckan. Och Emil är till och med nöjd för då har vi ju fått användning för regnkläderna och gore-texskorna och behöver inte känna att

Vackert landskap och klarblå himmel
fredag 6 april 2012 - Fairlie, Canterbury, Nya Zeeland

Efter att ha kört genom nästan ökenlikande landskap, höga berg och djupa dalar landar vi för natten i Omarama, en stad med 36o invånare! Imorse fick barnen hyra 2-sitsig trampbil på campingen. Efter ett tag inser vi att den ene kör och den andre är kartläsare….undra var de fått det

Dag 9
onsdag 3 augusti 2011 - Fairlie, Canterbury, Nya Zeeland

Efter Mt Olympus åkte vi tillbaka till jorden kallaste motell i Floken Hill och sov, råkade visst få med oss två gafflar, två knivar, två skedar och två handukar...konstigt... När vi checkade ut träffade vi Ryan från Chill, han sålde oss vira liftkort, och han skulle också upp till

Henric Nienhuysen
Fulhenke i Puderjakt i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
Hej alla godingar :-D
fredag 11 februari 2011 - Fairlie, Canterbury, Nya Zeeland

Hej alla godingar! Här sitter man i en liten hålla som heter Fairlie och äntligen har man bra internet så man kan ladda upp lite bilder :-D. Jobbigt att komma ikapp med bilderna för många är det. Ja Bobo-Japan, det är jag och japoner som springer här och där med sina kameror. Ibland har

Fairlie
tisdag 25 januari 2011 - Fairlie, Canterbury, Nya Zeeland

Hej hej! Idag har vi gjort vår tredje dag på cyklarna. Första dagen cyklade vi på State Highway 1 från Christchurch till Ashburton vilket inte var så där jätte kul för det var väldigt mycket trafik men det kändes skönt att vara igång i alla fall. Väl i Ashburton fick vi tips om en

Timaru - Fairlie
fredag 29 oktober 2010 - Fairlie, Canterbury, Nya Zeeland

Idag har vi cyklat från timaru till fairlie 66km. De första 37km regniga med en temperatur kring 12 grader, på småvägar iofs asfalterade men som slingrande spagetti. En massa korsningar och avtagsvägar, men vi letade oss fram till cave, ett litet samhälle (1 postkontor/affär, 1 pub+några

Nya Zealand

Nya Zealand

28 januari 2013 - 28 mars 2013

Två månader tänker vi kuska runt i husbil och uppleva Nya Zealand från norr till söder, öster till väster. Familjen består i nuläget av Emil och Anna-Karin, Sixten 4 år och Vidar snart 7 månader. Äventyret kan börja!

Familjeäventyr på Nya Zealand

Familjeäventyr på Nya Zealand

22 februari 2012 - 18 april 2012

Vi reser iväg till Nya Zealand för att testa husbil, simma med delfiner men främst för att ha en mysig tid tillsammans.

Puderjakt i Nya Zeeland

Puderjakt i Nya Zeeland

26 juli 2011 - 12 augusti 2011

Åker till södra halvklotet med mina skidor och en diskare från Frankrike för att jaga pudersnö.

Nya Zeeland, Filippinerna, SydKorea, Malaysia

Nya Zeeland, Filippinerna, SydKorea, Malaysia

24 januari 2011 - 4 april 2011

En liten tripp i Asien men utstickare till sydön på Nya Zeeland :-)

Cykelsemester på Nya Zeeland 2011

Cykelsemester på Nya Zeeland 2011

19 januari 2011 - 21 februari 2011

Onsdagen den 19 januari kommer vi att flyga till Nya Zeeland för att under en månad resa runt Nya Zeelands sydö. Vi kommer mestadels att cykla men kommer även att åka tåg/buss en bit för att hinna ta färjan över till nordön och besöka huvudstaden. För oss blir detta en otroligt spännande resa hoppas det blir spännande för er att följa oss här på Resdagboken :-)

Cykel äventyr i Nya Zeeland

Cykel äventyr i Nya Zeeland

20 oktober 2010 - 14 december 2010

Anderljungs, Frida och Rikard flyger till Christchurch i Nya Zeeland. Där börjar de sin cykeltur runt Nya Zeeland. Resenärerna hoppas på fint cykelväder, vackra berg, vita stränder och mycket omelett. Nu är dom i full gång med att packa inför morgondagen. Imorgon börjar det!

Senaste aktivitet
Senaste svar