Geraldine

Äntligen på plats i husbilen
fredag 11 oktober 2019 - Geraldine, Canterbury, Nya Zeeland

I förrgår lämnade vi Tokyo. Som tur var lämnade vi i tid för en kraftig tyfon var på väg in över Japan och den träffade Kobe kvällen efter vi lämnat landet.  Planet till Auckland var försenat med drygt en timme men körde in det mesta under natten. Som vanligt var det nästan omöjligt

Ragnvald Eliasson
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Senast aktiv - från Hongkong, Hongkong
Peel Forest, möblering av husbil....
tisdag 20 januari 2015 - Geraldine, Canterbury, Nya Zeeland

Första dygnet i husbil. Hämtade bilen och blev bjuden på en vägarna av en ungersk tjej med samma efternamn. Hon jobbade med att ta emot och lämna ut husbilar. Världen är liten.. Så Michael fick sig en pratstund på ungerska. Peel Forest första övernattning i en mycket grön omgivning med

Michael Nagy
kesonaturell i NZ 2015!
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Dag 28
torsdag 14 november 2013 - Geraldine, Canterbury, Nya Zeeland

Vaknade till morgondimma så någon solbelyst Mt Cook i gryningen fick vi inte se. Efter frukost bestämde vi oss för ett försök att få se Svart styltlöpare i det fria (de vi såg igår var i bur, aviarium). Vi hade fått lite tips av lodge-ägaren så vi styrde norrut mot Mt Cook och

Leif Bergqvist
IngridLeif i Kiwi
Senast aktiv - från Brisbane, Queensland, Australien
Mesopotamia del 1
torsdag 24 mars 2011 - Geraldine, Canterbury, Nya Zeeland

Redan söndagkväll anlände vi till vår nya farm. Så ingen jakt mellan wwoofställena denna gång. Det sved aningen, för då vi på vägen upp för den långa grusvägen hörde vi hur kronhjortarna startat sin brunst (roar, som dom säger här och som även vi snappat upp. De svenska termerna

Alexander har nu officiellt lärt sig att gå
söndag 23 januari 2011 - Geraldine, Canterbury, Nya Zeeland

23 jan Vi bestämde oss för att åka upp till Mount John där stjärnobservatoriumet var. Landskapet runt berget var helt platt så det regnade inte så ofta där. Vägen upp dit var väldigt brant och smal men när man väl kom upp fick man en fin utsikt över området. Jag gick sedan på en

Geraldin till Christchurch
tisdag 8 februari 2011 - Geraldine, Canterbury, Nya Zeeland

Nu rör jag mig vidare igen. Denna gången bär det av tilL christchurch... igen. Tredje gången hoppa att det är bättre denna gången än det var dem två andra gångerna. Jag är så arg... på mig själv! Jag har kommit på mig själv flera dagar i rad nu med att jag har börjat planera allt

Caroline Forsman
Forsmanairlines i Carro mot världen
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Första och andra dagen i Geraldin
måndag 7 februari 2011 - Geraldine, Canterbury, Nya Zeeland

Första dagen i Geraldin Då var man här istället. Än så länge ångrar jag inte för fem öre att jag åkte hit! Första känslan jag fick av det här stället var bara hemma på nått konstigt vis. Eller det allra första som hände egentligen var att jag blev avsläppt från Intercity

Caroline Forsman
Forsmanairlines i Carro mot världen
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Jul och nyar a la kiwi
lördag 5 februari 2011 - Geraldine, Canterbury, Nya Zeeland

Pa julafton jobbade vi hela dagen med att stada bilar for att pa kvallen laga svensk julmat (kottbullar, rodbetssallad och janssons frestelse). Mums!! Pa juldagen var vi bjuda hem till var kollega Kris familj i Geraldine. Solen sken och vi svettades i 30 graders varme. Kris familj var jattetrevliga

New Zeeland conquered
fredag 26 november 2010 - Geraldine, Canterbury, Nya Zeeland

Nu ar det snart dags for oss att lamna aven Nya Zeeland bakom oss! Och liksom med Japan ar det omojligt att beskriva hur underbart otroligt detta landet ar! Skillnaden dock ar att vi nu bytt ut kulturen i Japan mot ren action och aventyr! Vi borjade med en 10dagars bussresa kallad Kiwi Explorer

måndag 17 maj 2010 - Geraldine, Canterbury, Nya Zeeland

Heyy Det e bella o Andre som skriver... Det ar bra med oss borta i NZ:) Ville bara saga att vara mobiler funkar inte nagonstanns och vi kan inte ladda de heller for det funkar inte. Men hor av oss i Sydney eller Thailand:) Hoppas det e bra med er dar hemma...Vi sitter just nu pa en camping som vi

Isabella Andersson

Rugby VM i Japan som startpunkt, efter Japan blir det New Zealand sydön

NZ 2015!

NZ 2015!

16 januari 2015 - 28 februari 2015

Med husbil Nya Zeeland runt.

Kiwi

Kiwi

18 oktober 2013 - 6 december 2013

Vi lämnar hemmet ca klockan 06.30 fredagen den 18 oktober för att ta tåget till Köpenhamn kl 07.09.Flyg till Stockholm, Doha för att landa i Singapore lördag eftermiddag. Stannar två dagar i Singapore innan vi fortsätter vår resa till Nya Zeeland och Australien. Vi hoppas att både ni och vi får en härlig upplevelse.

Jakt på Nya Zealand

Jakt på Nya Zealand

17 januari 2011 - 20 maj 2011

Fyra försvarslösa pojkar mot en energikrävande resa på andra sidan jorden. Pojke 1. Niklas 2-4 Dom andra. Ja okej då, Josef, Hans och Joel är också med.

Småbarnsfamilj på vift i Nya Zeeland

Småbarnsfamilj på vift i Nya Zeeland

24 november 2010 - 14 februari 2011

Under 2,5 månad ska vi (Silvija, Göran och lille Alexander nu 9 månader) resa i en husbil på både norra och södra ön. Där emellan kommer vi även att besöka Singapore, Sydney och Melbourne.

Bali & Nya Zeeland 2010

4 september 2010 - 4 september 2011

Australien 2010

Australien 2010

16 februari 2010 - 16 februari 2011

[b]Backpacking, traveling and working... living the dream!![/b]

Ragnvald Eliasson
EvaRagnvald