Hanmer Springs

Heta pooler
måndag 19 november 2018 - Hanmer Springs, Canterbury, Nya Zeeland

Efter att ha checkat ut och tankat bilen for vi norröver mot Hamner Springs. De har ett stort område med varma-heta pooler. Så vi var inställda på en baddag. Och vilken baddag det blev, sol och molnigt - tur för Stefan och mig. I fyra timmar var vi i de olika poolerna med paus för fika. När

Ingela Lundström
ViggeOnTour2018 i ViggeOnTour2018
Senast aktiv - från Vigge, Västernorrlands län, Sverige
28 april: Varma utomhusbad i Hanmer Springs!
lördag 28 april 2018 - Hanmer Springs, Canterbury, Nya Zeeland

På lördagen började det komma några droppar regn, så vi packade ihop tältet innan vi gjorde frukost.  Vi åt inne i det varma gemenskapsutrymmet, vilket kändes lyxigt. Barnen hann leka lite i lekparken när vi tog vårt morgonkaffe... Vi åkte sedan ca en km till Hanmer Springs som har bla

Long time no see...
måndag 12 mars 2018 - Hanmer Springs, Canterbury, Nya Zeeland

God kväll kära folk,Det var ett bra tag sedan vår senaste uppdatering, trots att vi haft tillgång till internet ett tag. Vi mår bra, men vår långhike runt Stewart island blev hastigt avslutad. Grabbarna tog första etappen och jag fick tre dagars hike. För att vara helt ärlig så bestod

Ida Matteusson Appelgren
Idaho i 2018 the Aussie-Kiwi Safari
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Bungy time!
söndag 15 januari 2017 - Hanmer Springs, Canterbury, Nya Zeeland

Idag hade vi en ganska lång körning framför oss från Blenheim till Hanmer spring. Då vägarna här på sydön fortfarande är stängda på vissa ställen efter jordbävningen så var vi dessutom tvugna att köra en omväg för att ta oss fram. Ungefär 4 timmar blev det i bilen idag, men med

Mot väster till öst
fredag 19 december 2014 - Hanmer Springs, Canterbury, Nya Zeeland

Queenstown var mer häftigt,trots att det var ett 'ungdomsställe'. Varmt på sommaren och skidor på vintern. Milford Sound var mkt vackert. Därefter till västkusten där regnskogen möter Tasmanska Havet.Går inte att bada om man nu trodde det.Otroligt speciella träd på NZ. Mattor av lupiner

När drömmen blir verklighet
onsdag 19 februari 2014 - Hanmer Springs, Canterbury, Nya Zeeland

Nu har det snart gått en vecka sedan jag packade in mig i den gamla Hondan och gav mig ut på vägarna igen och styrde kosan mot Akaroa. Genom Christchurch, över de grönklädda bergen och ner längs den vackra kusten med det turkosblåa vattnet som sträcker sig så långt ögat kan nå och

En ledig dag
fredag 31 januari 2014 - Hanmer Springs, Canterbury, Nya Zeeland

En ledig dag i veckan, då gäller det att njuta av livet ordentligt. Min lediga dag har hitills varit på onsdagar. Oftast är det i stort sett ingen annan som har sin lediga dag då men denna vecka var det andra puckar. Phill var även han ledig då han är inne på sin sista vecka här så vi

Hanmer springs
söndag 26 januari 2014 - Hanmer Springs, Canterbury, Nya Zeeland

Dagarna rullar på och det är redan 20 dagar sedan som jag lämnade svensk mark. Nu står jag här på vacker Nya Zeeländsk mark och jobbar för Hanmer hospitality och bor i ett gammalt hus tillsammans med 7 andra kollegor. Dagarna ser ganska likadana ut. Jag går upp, kilar till bibblan för ett

Staffhouse
torsdag 16 januari 2014 - Hanmer Springs, Canterbury, Nya Zeeland

Ha, nu jag förstår varför det är gratis och varför alla säger ´Ja det är iaf tak över huvudet´ Det har de iaf rätt i. Tak över huvudet, en säng och rinnande vatten har jag så ska ju iofs inte klaga då jag bor där gratis. Jag hade inte väntat mig något palats.. bara något.. lite

Första arbetsdagen
måndag 13 januari 2014 - Hanmer Springs, Canterbury, Nya Zeeland

Då var man på plats i Hanmer Springs, Mysiga, lilla chamiga Hanmer Springs. I söndags lämnade jag Nelsons trygga mark och begav mig ut på vägarna över bergspasset till Hanmer. Kom fram ganska sent, kilade in på Monteiths och mötte upp Windy. Blev incheckad på Drifters inn där jag o Lene

ViggeOnTour2018

ViggeOnTour2018

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

1 januari 2017 - 20 januari 2017

Tillsammans med mannen i mitt liv ger jag mig ut på en roadtrip från Auckland på nordön till Christchurch på sydön😊

2 svenska Kiwis i Nya Zeeland

2 svenska Kiwis i Nya Zeeland

9 december 2014 - 10 januari 2015

Drömmen om NZ

Drömmen om NZ

6 januari 2014 - 20 juli 2014

3 månader i detta sagolika land var inte nog, nu kör vi igen- på obestämd tid!

Down under

Down under

16 november 2013 - 6 februari 2014

30 timmars restid för att ta sej halvvägs runt klotet. Väl på plats ska Nya zeeland gås igenom med husbil. Därefter väntar 6 veckor i Australien där östkusten ska övervinnas och det kommer att dykas en hel del. Alice springs ska hinnas med innan jag fortsätter till Thailand för att hälsa på min lilla faster

Roadtrip Nya Zeeland

Roadtrip Nya Zeeland

22 april 2013 - 21 maj 2013

Detta kommer att vara en dagbok, där du kan följa min och Marcus resa genom Nya Zeelands båda öar. Fiji och Sydney kommer också att besökas. Bilder kommer publiceras regelbundet så att du enklare kan följa vår resa.

World wide trip

World wide trip

8 mars 2012 - 10 maj 2012

Vi gör allt och lite till i världen!

Nya Zealand

Nya Zealand