Kaikoura Flat

Playing with cuties...
fredag 5 april 2013 - Kaikoura Flat, Canterbury, Nya Zeeland

Underbar dag. Solen har hittat tillbaka till Kaikoura och vi fick njuta av en fin höstdag. Det har regnat/snöat uppe på bergstopparna som sluttar ner mot havet så än en gång kantras kustlandskapet av snöklädda bergstoppar. Magiskt. Jag är så gla datt vi var kvar tillräckligt länge för

Ida Matteusson Appelgren
Idaho i On the road again...
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Back in seal action...
torsdag 4 april 2013 - Kaikoura Flat, Canterbury, Nya Zeeland

Jajamen... vi är tillbaka i Kaikoura igen... och än en gång är det ostadigt väder här! :) Det har inte spelat oss någon roll än så länge eftersom vi körde upp från Christchurch idag, men vi hoppas att hasvädret blir lite stabilare imorgon. Den långa och, tack och lov, utdragna resan

Ida Matteusson Appelgren
Idaho i On the road again...
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Uppdatering från Nya Zeeland
fredag 30 november 2012 - Kaikoura Flat, Canterbury, Nya Zeeland

21 nov (Mattias skriver) Nu är vi precis nedanför vulkanen, Mt Ngauruhoe, på en camping. Tanken var att vi skulle vandra imorgon men vi har precis fått höra att en av vulkanerna haft ett litet utbrott, så området är stängt tills vidare. Plan B, blir att göra en annan vandring här i

Mattias Pernu
AnnaOchMattias i Asien 2012
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Mot Kaikoura
måndag 17 januari 2011 - Kaikoura Flat, Canterbury, Nya Zeeland

Är nu i Kaikoura som ligger på östkusten. Här är också en hel del turister - det är lite ovant eftersom det inte var så stressigt längre söderut. Har tänkt ta en titt var man kan åka och se valar. Detta och delfinsimning samt albatrosspaning är tyldigen huvudattraktionerna här, men

Åsa Vesterlund
Nigella i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Sundsvall
Kaikoura
onsdag 10 mars 2010 - Kaikoura Flat, Canterbury, Nya Zeeland

10/3 We are on the road again...kör i soluppgången mot kaikoura..och när vi anländer hit upptäcker vi att havet är rätt vilt här...solen skiner men vågorna är höga och det blåser. Vi kör längs klipporna och upptäcker hur mycket sälar som helst. Många har ungar som leker vid

On the road again...

On the road again...

2 mars 2013 - 19 april 2013

Nu är det dags igen... 2011 räckte verkligen inte så nu ska vi tillbaka till Australien, Nya Zeeland och Hong Kong och återuppleva "the magic".

Asien 2012

Asien 2012

2 oktober 2012 - 18 april 2013

Nya Zeeland

Nya Zeeland

29 november 2010 - 25 februari 2011

Äntligen är det dags för Nya Zeeland - en resa jag varit intresserad av att göra sedan länge tillbaka, förstärkt av Maria och Davids vistelse där,Shakars berättelse (tack!)om sitt liv där samt av att flitigt läsa om landet och alla intressanta sevärdheter,(denNA F-E reklam stör mig - jag ser inte vad jag skriver allra längst till höger nämligen) Jag funderar fortfarande på resplanen som blir beroende av huruvida jag lyckas få tag på bil i ett tidigt skede med hjälp av Maria och Davids vänner Carl och Paul eller om jag kommer att kajka runt med buss. Jag avvaktar lite ff och hoppas på bil.//ÅSA

Nya Zeeland 2010

Nya Zeeland 2010

19 februari 2010 - 21 mars 2010

Billuffa runt Nya Zeelands båda öar tillsammans med barnens mormor och extra morfar. Njuta av sol, bad, djur och natur. Vi ska även träffa våra Nya Zeeländska vänner...