måndag 16 april 2018 - Lake Tekapo, Canterbury, Nya Zeeland

Efter en natt på Jucy Snooze och en god frukost i Christchurch hämtade vi hyrbilen och startade resan mot Lake Tekapo. På vänster sida! Woohoo!Vi hade ca 22 mil att köra och det var fina vägar. Fikastopp på vägen där Mats god fudge som kommer räcka hela resan. Promenad vid sjön,

Aldrig varit längre söderut
fredag 23 mars 2018 - Lake Tekapo, Canterbury, Nya Zeeland

Hej!Nu är vi så långt ner på sydön (och i världen?) vi kommer att komma och har just lämnat Wanaka efter ett besök på Puzzling World, ett rätt kul ställe som leker med ens hjärna genom optiska illusioner och världens första jättelabyrint bland annat. Efter senaste inlägget tog vi

Turistens guide till galaxen
söndag 11 februari 2018 - Lake Tekapo, Canterbury, Nya Zeeland

Vi hämtade vår nya hyrbil (via bolaget Jucy) på förmiddagen och lämnade Christchurch. Ett platt landskap växte fram, men ju längre söderut vi kom desto mer berg växte fram i horisonten. Det regnade en hel del denna dag och det var väldigt molnigt så vi såg bara mindre konturer av

Drive to Queenstown
torsdag 4 januari 2018 - Lake Tekapo, Canterbury, Nya Zeeland

After a slow morning at lake Tekapo, we started our journey towards Queenstown. On the road, we had a short stop enjoying the view of Mount Cook from lake Pukaki and a few other stops just to enjoy the view and the shifting landscapes. It is quite amazing, how fast it changes between the

Matilda & Philipp
PhiliTilda i Down Under
Senast aktiv - från Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien
Många lysmaskar, många mil
lördag 18 februari 2017 - Lake Tekapo, Canterbury, Nya Zeeland

Vi tog oss en tur till grottorna i Te Anau innan vi lämnade denna fina lilla ort som är helt omringad av vackra berg och sjöar med kristallklart vatten. Inne i grottan var man tvungen att vara helt tyst och sitta helt stilla i en liten eka i en kolsvart grotta för att inte skrämma de grönt

Therese Thell Dalin
FamiljenThellDalin i Dalins äventyr
Senast aktiv - från Bang Tao Beach, Phuket, Thailand
tisdag 24 januari 2017 - Lake Tekapo, Canterbury, Nya Zeeland

En heldag i bilen.....😄 men resan är målet. Stopp vid bl a Lake Tekapo, en "alpsjö" med turkosgrönt vatten. Fantastiska vyer och en dag med fint väder. Stopp i Omarama för övernattning.

Susanne Persson
Thefantasticfourontour i Down under
Senast aktiv - från Hongkong
Nya Zeeland

Nya Zeeland

16 april 2018 - 29 april 2018

NZ har aldrig funnits i våra reseplaneringar men så började dottern studera i Aus och vi skulle såklart hälsa på. Då blev det ett par veckor till Sydön på NZ. Vi var lite för nära för att kunna låta bli... Här kommer vår dagbok från resan... ett stöd för vårt minne men kanske även inspiration för någon som funderar på att besöka NZ.

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

1 februari 2018 - 31 mars 2018

Två månader iväg från vardagen där vi ska uppleva, upptäcka och njuta av livet 😍

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Dalins äventyr

Dalins äventyr

22 januari 2017 - 27 mars 2017

En månad i husbil på Nya Zeeland, fem dagar i Australien (Sydney mer specifikt) och 24 nätter i Thailand med hela familjen! Ska bli sååå härligt😎!

Down under

Down under