Lincoln

2 veckor kvar..
måndag 24 oktober 2011 - Lincoln, Canterbury, Nya Zeeland

Hej allihopa!! Nu börjar det närma sig slutet på våran resa i NZ. Om 2 veckor reser vi vidare till USA. Det är helt sjukt hur fort tiden har gått!! tänkte ge er en kort uppdatering om vad som hänt sedan jag skrev sist. Som jag skrev då så var vi ute och käkade på restaurang sista

Sen uppdatering!!
måndag 17 oktober 2011 - Lincoln, Canterbury, Nya Zeeland

Hejsan!! Nu är det väldigt längesen vi skrev något här, vi har haft fullt upp me skola och andra aktiviteter att uppdateringar har bort prioriterats. Sedan blev vi också väldigt less på resdagbokens hemsida för det tar hundra år att ladda upp bilder (om det ens lyckas), vilket är

Tisdag 30/8 – Vatten i olika former
onsdag 14 september 2011 - Lincoln, Canterbury, Nya Zeeland

På morgonen steg vi upp ganska tidigt, åt frukost, packade ihop och checkade ut. Vi hade drygt 2 timmar och 15 min att köra på morgonen, från Greymouth till Franz Josef. För att slippa stressa ville vi komma iväg i rimlig tid, och det visade sig vara en bra idé. När vi kört drygt 15 min

Måndag 29/8 – Pankakor och blåshål
onsdag 14 september 2011 - Lincoln, Canterbury, Nya Zeeland

Hej på er! På grund av en hel del skola och problematik med resdagboken kommer inte inläggen så ofta som vi tänkt oss. Bilderna är ganska besvärliga att få upp, så dem kommer upp när dem kommer upp. Eftersom vi inte la ut något inlägg igår får ni idag två stycken nya att läsa.

Söndag 28/8 – Sälar och ömma hälar
måndag 12 september 2011 - Lincoln, Canterbury, Nya Zeeland

Hej!! Här kommer nästa inlägget från resan: Vi fick sova ut i jämförelse med dagen innan. Sedan packade vi ihop alla grejer som vi behövde till den turen vi skulle på. Vi åkte båt längst Abel Tasmans kust, och stannade till vid några olika stränder. Naturen var helt fantastisk!! På

Lördag 27/8 – Frans och delfinerna
söndag 11 september 2011 - Lincoln, Canterbury, Nya Zeeland

Hej hopp! Dags för nästa inlägg från resan. Annars är det inte mycket nytt från Lincoln. Vi hade en taco kväll igår med norrmännen. Vissa mer bakfulla än andra. Men det var trevligt och gott! Nu återgår vi till resan, trevlig läsning! Vi steg upp tidigt och tog en taxi till

Fredag 26/8 – Kultur, kultur och kultur
lördag 10 september 2011 - Lincoln, Canterbury, Nya Zeeland

Hej igen! Här kommer fortsättningen på resan: Vi började dagen med frukost innan vi begav oss till det världskända Te Papa. Ett museum med 6!!! våningar. Det fanns allt från konst till information om jordbävningar där, det läckraste var ett hus som simulerade en jordbävning. Vi var

Torsdag 25/8 – Efter regn kommer solsken
lördag 10 september 2011 - Lincoln, Canterbury, Nya Zeeland

Hej! Detta blir ett lite försenat inlägg. Tanken var att vi skulle lägga upp det här inlägget igår, men pga fint väder och rugby så blev det uppskjutet. Igår började nämligen rugby VM här i NZ. Det var öppningsceremoni och öppningsmatch på Mrs O's (caféet här på campus). Vi satt

Onsdag 24/8 – Doris din jävel!
torsdag 8 september 2011 - Lincoln, Canterbury, Nya Zeeland

Hej kära läsare! Här kommer nästa avsnitt i vår rese-följetong! =) Vi steg upp 7.30 och försökte äta frukost vilket inte var så lätt eftersom hostlet inte hade någon servis. Efter ett par rostade mackor doppade i lite mjölk packade vi ihop våra väskor och checkade ut. Kvällen

Tisdag 23/8 – Med locket av en tonfiskburk
onsdag 7 september 2011 - Lincoln, Canterbury, Nya Zeeland

Hej! Innan vi fortsätter med nästa kapitel i vår resa runt Nya Zeeland vill vi bara berätta att vi fått tillbaka resultat på en midterm i international finance och inlämning i services marketing. I International finance fick Sanna 35,5/40 och Sebastian fick 30,5/40 (midterm räknas 35% av

NZ, USA och Australien here we come :)

NZ, USA och Australien here we come :)

3 juli 2011 - 29 december 2011

Den 3 juli beger sig Sebastian och jag iväg på ett helt otroligt äventyr. Vi börjar med 4 månaders studier i Nya Zeeland, där det samtidigt som pluggandet ska upptäckas och upplevas en hel del :) När studierna är avklarade i början av november åker vi över till USA för att hälsa på min värdfamilj från mitt utbytesår, samt kompisar till Sebastian. Slutligen i början av december åker vi över till Australien för att möta upp Sebastians familj. Där kommer vi att resa runt och fira jul, innan vi den 28e december åker tillbaka till Sverige. Kan inte fatta att vi faktiskt ska göra den här resan!! :)