Oxford

Slutspurten
fredag 17 februari 2012 - Oxford, Canterbury, Nya Zeeland

Idag ar det dag 141 av sammanlagda 148dagar som min resa pagar. Helt galet! Och oj vad tiden har rullat pa nu pa slutet! Jag hade en fantastisk outreach. Valdigt valdigt annorluna mot alla andras, men det passade mig helt perfekt och jag ar SAAA tacksam att jag hamnade i just det teamet jag

Heltids klättring halvvägs genom Outreach i Thailand
måndag 16 januari 2012 - Oxford, Canterbury, Nya Zeeland

Hejsan allesammans! Tiden flyger förbi med en väldans raketfart må jag säga och nu har jag helt plötsligt varit i Thailand i en hel månad. Helt galet. Fram till denna helg har vi varit i Tonsai, en strand med fantastiska klippor som reser sig runt omkring och som visat sig vara helt

Outreach time- THAILAND!!!
lördag 17 december 2011 - Oxford, Canterbury, Nya Zeeland

Halloj! Sista lektionerna slut, sista läxan gjord, massor av uppmuntrande lappar skrivna till varandra, massor av böner bedda för varandra, hela skolan slutstädad, alla saker nerpackade i kartonger, ryggsäcken packad, 2 team har redan åkt och inom 9 h är det mitt team som sätter sig på

STF-Jämtlandsfjällen på vandring i Nya Zeeland :D
onsdag 7 december 2011 - Oxford, Canterbury, Nya Zeeland

Hejsan hoppsan!! Oj vad tiden flyger förbi! Jag hade en grym helg med bästa möjliga sällskap på en fantastiskt vacker vandring med övernattning i en högst intressant liten stuga. Se bilder på facebook ;) Jag mötte upp ett glatt gäng svenska fjällnördar som jag antingen har eller ska

Bästa veckan på länge :)
söndag 27 november 2011 - Oxford, Canterbury, Nya Zeeland

Hejhopps! Nu har ytterligare en vecka fluuugit förbi. Och denna vecka har varit intensiv. Minst sagt. Temat denna vecka var "Lordship and fear of Christ". Mark hette förelasaren och när man vant sig vid hans galna personlighet, vilda kroppsspråk och oförutsedda sätt att använda sin röst

Praise You in this storm
torsdag 17 november 2011 - Oxford, Canterbury, Nya Zeeland

Känner ni igen den där känslan av att komma hem från en resa och då minnas resan som mycket bättre än den egentligen var? Precis så är det efter helgens resa. Fast tvärtom... Uppgiften vi hade i helgen var att lifta runt i grupper om 3 och välsigna människor vi träffade genom att

Who am I?
onsdag 9 november 2011 - Oxford, Canterbury, Nya Zeeland

Goda nyheter gott folk- BackpackersDTS & JusticeDTS vann just den mycket ärofyllda fotbollsmatchen mot SnowboardersDTS!!! Yeah! Mycket viktig match minnsann, som spelades i regn med många okontrollerade halkanden till följd. Många mål blev det för oss, och Snowboardarna lyckades också få in

Why I believe in God
fredag 4 november 2011 - Oxford, Canterbury, Nya Zeeland

Tjohoj alla där hemma! Hoppas ni har det bra, för det har jag! Denna vecka lekte vi "Angels and mortals"-en lek där alla fick en person vars Ängel man skulle vara. Så hela veckan har folk fått uppmuntrande lappar, kakor, choklad, pannkaksfrukost, musikframträdanden mitt under middagen, en

Vandringar, "meningen med livet" och outreach till THAILAND!!
onsdag 26 oktober 2011 - Oxford, Canterbury, Nya Zeeland

Kia Ora!! Hoppas ni har det bra i höstmysmörkret! Nu trivs jag riktigt bra här i landet långt långt borta måste jag säga! Äntligen! Grym undervisning om vad jag lite klischeaktigt skulle kalla "meningen med livet"...hehe Spännande!! Och så har jag varit ute och vandrat i den fantastiska

How HE loves us
måndag 17 oktober 2011 - Oxford, Canterbury, Nya Zeeland

HEJ!! Jag hade egentligen inte tänkt att skriva inlägg här så ofta, för då orkar ingen läsa (vet jag av egna erfarenheter...). Men nu bara mååste jag berätta vad som hände idag! Som jag skrev i förra inlägget, har vi pratat massor om hur man "hör" Guds röst. Gud kan till exempel

En resa halvvägs runt jorden -en resa att lära känna Gud

En resa halvvägs runt jorden -en resa att lära känna Gud

1 oktober 2011 - 25 februari 2012

Around the World

Around the World

20 januari 2011 - 24 augusti 2011

Äventyr i sydostasien, bibelskola på Nya Zeeland, mission i Afrika eller kanske Arabiens länder...Jag och Gud som resekamrater. Det här kan bli bra. Häng med!

IFYE i Nya Zeeland

IFYE i Nya Zeeland

7 september 2010 - 6 december 2010

Den sjunde september lämnar jag Sverige för att åka som IFYE till Nya Zeeland. IFYE (internaional four-H (farmer) youth exchange) är ett utbyte genom 4H. Jag kommer befinna mig i Nya Zeeland i tre månader och då bo hos olika värdfamiljer. Hos dem kommer jag leva deras liv och på så sätt komma nära inpå landet och kulturen. När min IFYE tid är slut åker jag till Australien.

Christina Olsen
christina299