Canterbury

Högsta bergskedjan!
torsdag 27 december 2018 - Mount Cook, Canterbury, Nya Zeeland

Under resan norrut fundera vi på att åka mot östkusten och komma ut till havet. Vi stannar vid en utsiktsplats för att se en vacker utsikt, men inser på vägen upp att det är sjukt brant. Vi tar oss tillslut upp och har en fantastisk vy över landskapet innan den ännu svåra vandringen

Dag 45 - Banks Peninsula
tisdag 1 januari 2019 - Akaroa, Canterbury, Nya Zeeland

Som ofta när jag druckit på kvällen så sover jag dåligt och vaknar tidigt och så även denna gång. Kl. 07 gav jag upp försöken att sova och gick upp och skrev gårdagens inlägg här och laddade upp bilder. Vi har jättebra wi-fi så det gäller att passa på. Chattade med ungarna och

Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
27 december: Vi lämnar huset och semestern börjar!
torsdag 27 december 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen satte vi klockan igen för att fixa det sista, äta frukost och starta vår semesterresa norrut mot nordön. Vi hade pratat med husägaren om att ha en sista besiktningen av vår städning innan vi åkte, men han var alltför upptagen med sitt B&B i TeAnau och kunde inte

Dag 44 - Christchurch
måndag 31 december 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Ljuvligt att kunna göra sin egen frukost på morgonen efter ett ordentligt välbehövligt yogapass, känner mig som en pösmunk och heffaklump i ett... jag har lagt ut rejält denna resa, det känns på byxorna...så jag vet vad som väntar när jag kommer hem. Det är sånt man får ta när man

Dag 43 - från Maipo till Christchurch
söndag 30 december 2018 - Kaikoura, Canterbury, Nya Zeeland

Vi fick en väldigt engelsk frukost i familjens kök på morgonen. De hade flyttat från Manchester för 12 år sedan och bosatt sig i Mapua och aldrig ångrat sitt beslut. Vi pratade jordbävningar med ägarparet över frukost. Det var intressant att höra. Hade ingen aning om att de känner av

Nya Zeelands sista dagar
lördag 29 december 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Martins sista dag i NZ! I dag blev det en tur till Sumner beach och kollade på surfarna, Martin blev  lite sugen men tyvärr så fanns de inget att hyra. Tillbaka i stan blev det lunch nära vårt hostel. Vinkade av Martin som var mycket nöjd med besöket i NZ men tyckte ändå att det skulle

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Foton
tisdag 27 november 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

ngr foton från Christchurch o bla ” minnesmuren”av jordskalvet o stöttning av hus som ” sprack”.En sista bild av vårt hem sedan tre veckor en sista röjning !

Idag packar vi f nya äventyr
tisdag 27 november 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Efter att ha besökt den lilla gulliga staden Akaroa 8 mil längst ut på halvön söder om Christchurch är vi nu här i Christchurch . Vi häckar på en camping i utkanten av stan , promenerade de 6 km in till centrum igår.Det är vackert , en otroligt fin Statspark men även lite dystert . I

Mera bilder
tisdag 20 november 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Hoppas bilderna läggs in ...

Ingela Lundström
ViggeOnTour2018 i ViggeOnTour2018
Senast aktiv - från Vigge, Västernorrlands län, Sverige
Åter igen i CH-CH...
tisdag 20 november 2018 - Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland

Idag var det kyligt, bara + 4 😲. Vi vaknar tidigt och kommer iväg - frukost har vi ingen - men några bitar pizza kan vi ta när Stefan hittar ett kaffeställe. När vi åker ifrån Hamner Springs så ser vi att det snöat på ”alptopparna” - inte konstigt med allt det regnande igårkväll.

Ingela Lundström
ViggeOnTour2018 i ViggeOnTour2018