South Bay

You see me rolling...to Kaikoura
tisdag 21 juli 2015 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

So the KiwiExperience starts. One of the green buses that are gonna carry me around this New exciting land, drives out of Christchurch godforsakingly early (half past 7 am) and with a temperature that I swear must have been close to 0. But it was all worth it, it didnt take long until I was left

Amelie Brynedal
JourneyofAmelie i Down under
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Sydön, Nya Zeelandtt
lördag 14 mars 2015 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Den 2 mars anländer vi Sydön, Christchuch med flyg. Hämtar ut en bokad hyrbil på flygplatsen. Nu blir det till att åka i en guldfärgad Nissan Tiida med så mycket skador på att det inte är värt att okulärbesiktiga vidare innan vi drar iväg...Bor på ett backpackers i Christchurch första

Dag 4: Jobbig natt och Whale Watching, onsdag 4:e februari
onsdag 4 februari 2015 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Vid klockan två i natt vaknade jag med mer ont i halsen och en stor portion hosta men efter en timme och en halstablett så lugnade det sig. Vi klev som vanligt upp klockan 07:00 och åt frukost. Direkt efter frukosten åt vi sjösjukepiller som hette The Kaikoura Cracker och packade ner lite

Dag 3: Affärer, katter och en egen utflykt, tisdag 3:e februari
tisdag 3 februari 2015 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Upp steg jag klockan 07:00. Åt frukost och sedan begav vi oss ut för att se hur shoppingen är längst shoppinggatan. Det var mest souvenirbutiker i olika prisklasser men många och fina och det blir nog att köpa något innan man åker härifrån. Populära saker som säljs är Pauasnäcka som

Dag 2: Skolstart, kullvandring och shopping, måndag 2 februari
måndag 2 februari 2015 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Nu är vi nästan i nutid igen. Imorse klev vi upp klockan sju. Elvina och Hedvig som haft sommarlov (jullov?) i några veckor och idag var första dagen tillbaka. Jag, mamma och pappa följde med på promenad till skolan. Alla 100 meter från ytterdörren. Bland undervisningen för dagen var det

Dag 1: Vattenfall, sälar och ebben marker, söndag 1 februari, New Zealand +12 h
söndag 1 februari 2015 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Nästa morgon klev vi upp vid 07:00. Huset min syster med familj bor i har även en liten fristående lägenhet som är fullt utrustad med kök, badrum med dusch. Väldigt praktiskt för alla morgonbestyr. Till frukost te, rostat bröd, fil med flingor, banan och olika marmelader och annat pålägg

18.1.2015
torsdag 22 januari 2015 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Tidig väckning i mörkret. Avfärd 5.30 för att simma med delfiner. Vi fick torrdräkt och snorkel för att kunna blanda oss med övriga sjödjur. Lyckades för första gången snorkla ända till sista dyket då sjösjukan slog till. Såg en hel del delfiner som simmade bredvid och under mig.

Olof Bergqvist
OffeB i NZ och Australien
Senast aktiv - från Borgå, Nyland, Finland
17.1.2015
torsdag 22 januari 2015 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Åkte på valsafari klockan 15.30. Lyckades hitta 4 valar med hjälp av flyg och helikopter. Såg dem blåsa samt dyka. Fina bilder när stjärten höjs och dom dök. Dom dök och kom upp först efter 40 minuter. Gick en hel del dyningar men klarade turen ganska bra.

Olof Bergqvist
OffeB i NZ och Australien
Senast aktiv - från Borgå, Nyland, Finland
Tre kiwis och brända kablar
måndag 5 januari 2015 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Bungyn var kanin! Jerra var så modig och hoppade själv så Tara och Elin hoppade tandem ihop. Vi blev så tunga ihop så det var med en jävla fart vi dök ner i vattnet, gjorde ont som fan i öronen och inte släppte det förrän dagen efter. Kul var det i alla fall! Och vi är så stolta över

Christchurch och Kaikoura
onsdag 14 januari 2015 - South Bay, Canterbury, Nya Zeeland

Väl framme i Christchurch checkade vi in på ett trevligt litet hostel (inte bara i jämförelse med Dunedin), med fint rum och sköna sängar. JJ hämtade upp oss och visade oss runt inne i centrum. Mycket har städats undan sedan Emma var i Christchurch senast, men fortfarande är spåren efter

Maria Winqvist
EmMaria! i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Gladstone, Nya Zeeland
Down under

Down under

4 juli 2015 - 7 augusti 2015

Me, a backpack, half a year of more or less planning and many miles to kill one way or another. A journey of me leaving Sweden and Europe behind to get a hint of what is, down under.

Nordborna - Eller dit och hit igen

Nordborna - Eller dit och hit igen

28 januari 2015 - 20 februari 2015

En reseskildring över min familjs besök hos min syster på Nya Zeeland och övrigt resande på Nya Zeelands sydö.

NZ och Australien

NZ och Australien

14 januari 2015 - 24 mars 2015

70 dagar på resa. En resa så långt borta som det går. Annan kultur och annan natur med annorlunda djur. Det blir camping på NZ. Allt detta igen en gång med Rosa bussarna.

28 december 2014 - 18 januari 2015

16 december 2014 - 9 januari 2015

Äntligen dags för vår drömresa, till Nya Zeelands härliga natur!

backpacking mitt i livet

backpacking mitt i livet

16 september 2014 - 31 mars 2015

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

30 augusti 2014 - 11 januari 2015

Woop woop, tar oss från Mexiko till Colombia med allt vad det innebär (tequila, dykning, guacamole, surf, salsa, partey, äventyr). Flyger sedan till Hawaii, Fiji (där vi möter upp Christofer) och avslutar med Nya Zeeland där även Jerra möter upp oss. Sämre kan man ha det!

Nu är tiden inne för att resa;)

Nu är tiden inne för att resa;)

1 september 2014 - 1 februari 2015

Reser till Nya Zeeland o Australien!

Australien/Nya Zeeland

Australien/Nya Zeeland

4 januari 2014 - 8 februari 2014

Seniors on tour

Seniors on tour

19 januari 2014 - 12 april 2014

En resa till Australien och Nya Zealand via Asien. Eine Reise nach Australien und Neu Zeeland via Asien. 19/1 Alicante - Bangkok 20/1 - 3/2 Kryssning/Kreuzfahrt med AIDAaura (Bangkok/Laem Chabang, Koh Samui, Penang, Kuala Lumpur, Singapur, Saigon/Ho Chi Minh, Bangkok/Laem Chabang) 3/2 - 18/2 Koh Phangan 19/2 - 20/3 Australien 21/3 - 8/4 Nya Zeeland 9/4 - 12/4 Bangkok, Thailand 12/4 Alicante

Fredrik Söderlund
mr_john_doe