Twizel

Hoppa in & ur bilen dag...
tisdag 13 november 2018 - Twizel, Canterbury, Nya Zeeland

Hejsan vänner... idag har varit en dag att hoppa i & ur bilen. Sett och gjort mycket, här kommer att axplock. 1, tittat på Dunedins järnvägsstation - den mest fotograferade byggnaden på NZ.2, Baldwin street - världens brantaste gata enligt Guiness rekordbok - den tog vi oss uppför -

Ingela Lundström
ViggeOnTour2018 i ViggeOnTour2018
Senast aktiv - från Vigge, Västernorrlands län, Sverige
Mt Cook
måndag 13 januari 2014 - Twizel, Canterbury, Nya Zeeland

Bor i liten stuga vid magisk turkos sjö o snöklädda berg. Gått 3 tim t glaciär vid MtCook, NZ:a högsta berg. Mkt vackert o sol! Igår såg vi pingviner,gulögda o blåa. Jättesöta. Åkt runt i Milford o Doubtfuls vackra fjordar o längs mysiga sydkusten m fantastiska stränder o vatten.Inte

Lena Lindberg
AntonochSara i Nya Zeeland
Senast aktiv - från New Plymouth, Taranaki, Nya Zeeland
Dag 27
onsdag 13 november 2013 - Twizel, Canterbury, Nya Zeeland

Efter en lugn natt på Penguine Place intog vi en något torftig frukost pga tidsbrist för inköp av matvaror. Det blev Kaffe o The och två rostade brödskivor. Utbytte lite info med en tyska från Nurnberg ang pingvinskådning. Hon tipsade också om Moeraki Boulders en bit norr om Dunedin.

Leif Bergqvist
IngridLeif i Kiwi
Senast aktiv - från Brisbane, Queensland, Australien
söööömnigt..
måndag 21 oktober 2013 - Twizel, Canterbury, Nya Zeeland

Hej igen.. Det var längen sen nu :) Har varit dåligt med internet på ett tag. Men sen sist så har vi iaf hinnit nästan hela varvet runt ön. Finns egentligen inte så mycket att skriva om här på Nya Zeeland. Det är fina miljöer nästan överallt, i början var det väldig grönt, sen blev

onsdag 9 januari 2013 - Twizel, Canterbury, Nya Zeeland

Hej hopp Marcus här! Här är det stormvindar och strilregn, de flesta älvar är översvämmade och omöjliga att fiska.. Provade några ponds idag (mindre sjöar/dammar) hade några firrar efter våra flugor, skrämde iväg några och tappade en varsin på ca 1,5 kg. nu bär det av söderut till

Första dagen
onsdag 9 januari 2013 - Twizel, Canterbury, Nya Zeeland

Wheiii...då var det äntligen dags, första dagen på ett 3 veckors långt äventyr. Vakna upp tidigt å inte var det av att man ville komma igång...utan för att man glömt att stänga av larmet på telefonen...så 06.00 vakna man upp å trodde man var sen till jobbet. För sömn blev en

Twizel
fredag 2 mars 2012 - Twizel, Canterbury, Nya Zeeland

Idag fredagen den 2 mars lämnade vi Queenstown för en natts stopp i Twizel på väg till Christchurch. Twizel ligger söder om sjön Pukaki och byggdes som centrum för ett stort vattenkraftsprojekt 1968 och har idag 1000 invånare. Orten har utvecklats som en serviceort för resenärer till Mt

Agneta Nilsson
Carisma380 i New Zealand tour
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Lite efterlängtad sol o värme i inlandet!
tisdag 7 februari 2012 - Twizel, Canterbury, Nya Zeeland

Vi lämnar Akaroa och letar oss tillbaka till highway 1 söderut. Nya Zeelands längsta bro passeras med god fart och vid Rangitata svänger vi inåt landet mot Lake Tekapo. En uppdämd sjö med turkosblått vatten. En liten stenkyrka (Church of the good shepherd) ligger alldeles vi stranden. Ett

Janne Gisselson
Malteserna i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Norrtälje, Stockholms län, Sverige
ViggeOnTour2018

ViggeOnTour2018

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

25 december 2013 - 24 januari 2014

Kiwi

Kiwi

18 oktober 2013 - 6 december 2013

Vi lämnar hemmet ca klockan 06.30 fredagen den 18 oktober för att ta tåget till Köpenhamn kl 07.09.Flyg till Stockholm, Doha för att landa i Singapore lördag eftermiddag. Stannar två dagar i Singapore innan vi fortsätter vår resa till Nya Zeeland och Australien. Vi hoppas att både ni och vi får en härlig upplevelse.

En stark resa - runt klotet

En stark resa - runt klotet

19 september 2013 - 1 november 2013

Äntligen!! Se till att hänga med i svängarna, för hej vad det kommer gå!

NZ trout

NZ trout

4 januari 2013 - 24 januari 2013

Åker till Nya Zeelands syd ö för att fiska öring

New Zealand tour

New Zealand tour

2 februari 2012 - 8 mars 2012

11 januari 2012 - 28 februari 2012

Nya Zeeland från Norr till Söder.

Nya upplevelser, nya äventyr, Nya Zeeland

4 februari 2011 - 1 april 2011

Die Reise zum Glück

Die Reise zum Glück

17 december 2010 - 5 januari 2011

Dubai, Neuseeland und das Wichtigste in meinem Leben!