Kiriwhakapapa

Rundvandring
onsdag 12 december 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Vi började med att besöka Te Papa museet med mycket innehåll av Maori folket som var först på Nya Zeeland. Det fanns också många fina beskrivningar av hur NZ har tagit emot immigranter från skilda länder under svåra tider. Sedan bar det av till the Cabel Car och den otroligt fina

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Nelson, Nya Zeeland
Lämnar Nordön en stund
tisdag 6 november 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Tidig morgon - vi åker till färjeterminalen för att vänta på att få åka ombord. Hoppsan... vi skulle checka in också - men över kom vi och det var en härlig resa. Solen sken och lugnt vatten. Sundet ut från Wellington och sundet in till Picton var pektakulärt. Synd bara att det inte

Senast aktiv - från Vigge, Västernorrlands län, Sverige
På upptäcktsfärd i Wellington..
måndag 5 november 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Vår måndagmorgon började tidigt - Stefan fick lägga i mera pengar till parkeringen av bilen, då fanns det tid till lite snozzning - måndag morgon och allt. ☺️ Efter frukosten tog vi bilen till Wellingtons botaniska trädgård, ett stort område med mycket att titta på. Speciellt

Längst ner på nordön..
söndag 4 november 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Efter en snabb avfärd från Samurai Lodge åkte vi vidare och hittade en rastplats med en vy som var bättre än köket på S. Lodge. 😉 vi tog vägen förbi ( ”mount Doom”) Tongariro nationalpark och någorlunda raka vägen till Whanganui. Jag har aldrig sett så mycket får och lamm som

11 nätter i Wellington
söndag 25 mars 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Oj, vi har snart redan varit 11 nätter i Wellington och inte ett enda inlägg; det måste vi ändra på!Vi stannade till i Fetherston och hade faktiskt karaktär; vi köpte bara en liten bit ost; en Pecorino med tryffel och vitlök (som vi blivit rekommenderade), den sista lilla biten kommer vi

För er som gillar Sagan om ringen
fredag 16 mars 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Hej! Nu är det dags igen. Det har hänt en hel del sedan sist, och för att undvika oläsbart långa inlägg tänkte jag slänga in lite kuriosa för den som gillar Sagan om ringen, innan jag lägger upp den senaste dagboken. När vi var i Wellington var vi på en tur ut till Weta Workshop i

Wellington
torsdag 15 februari 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Vissa ställen känner man sig bara hemma i, utan att egentligen veta varför. När jag och Filippa anlände till Wellington för två dagar sen, var vi snabba på luren och förlänga vår vistelse från en till tre nätter. Det var kärlek vid första ögonkastet. Wellington ligger längst söder

Hillbilly land
söndag 11 februari 2018 - Newtown, Kiriwhakapapa, Wellington, Nya Zeeland

So New Zealand is cool, beautiful and... full of hillbillies. They are everywhere and everyday the radio and the roads amaze us. Efficiency, logic and reason are things that seem to be lacking from time to time. Same with quality. Have you tried listening tp the radio in New Zealand for example? I

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Bye bye North Island
torsdag 8 februari 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Hej alla glad och morgonpigga, Nu sitter vi här i bilkön till interislander och väntar på att få köra på färjan som ska ta oss från Nya Zeelands norra ö till den södra. Vi var tvugna att gå upp kl 06:00 för att vara säkra på att hinna i tid. Denna tidspessimism ledde till att vi kom

Ida Matteusson Appelgren
Idaho i 2018 the Aussie-Kiwi Safari
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Nya Zeelands skattkammare och båtfärd söderut med Bornholmsfärja
tisdag 6 februari 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Idag skulle vi ta båten över till den södra ön, men innan dess hann vi med att gå på Nya Zeelands nationalmuseum, Te Papa. Te Papa betyder ungefär skattkista eller skattkammare. Den innehåller olika utställningar om Nya Zeelands historia och byggnaden är hela 6 våningar hög fylld med

ViggeOnTour2018

ViggeOnTour2018

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

Global Tour

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

1 februari 2018 - 31 mars 2018

Två månader iväg från vardagen där vi ska uppleva, upptäcka och njuta av livet 😍

NZA178

NZA178

20 december 2017 - 16 januari 2018

Nu blir det dags att åka tillbaka till Nya Zeeland och Australien. Denna gången är vi på Nordön och sen i Sydney och upp mot Barriärrevet. Here we go down under.

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Nya Zeeland och Australien

Nya Zeeland och Australien

15 december 2017 - 30 januari 2018

Rikard och Maria på äventyr på andra sidan jorden! Vandring, dykning, stranden, skåda den vackra naturen och så lite jul och nyår på det!

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien

Hongkong-Fiji-Nya Zeeland-Australien

3 december 2017 - 25 januari 2018

Sol och bad i söderhavet, Nya Zeeland runt samt Sydney och Melbourne. En resa med mycket natur och kultur. Snorkling, glaciärvandring, hiking, mountainbike, valsafari, tennis samt en och annan pub!

Bluebridge Ferry, Kiriwhakapapa, Wellington, Nya Zeeland
139