Kiriwhakapapa

Dag 19-22 En lugn, stolt och självständig lillebror som heter Kiwi, Wellington
söndag 10 november 2019 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

För mig så har allltid New Zealand varit en plats på jorden som aldrig syntes på den där runda jordgloben eller den platta atlasen som fanns i skolan. Jag minns att jag var nyfiken på vad ingen ville tala om eller ännu mindre ville visa vad som fanns där på den skuggade sidan eller ängs

Christoffer Andersson
Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Senast aktiv - från Queenstown, Otago, Nya Zeeland
Anlänt till Wellington
lördag 23 februari 2019 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

En tidig morgon som inleddes med långbackning av inparkerad bil. Efter det var dags att säga farväl till bilen och kliva på färjan till fots. De dryga tre timmarna på färjan åkte vi i premium loungen - lugnt och skönt, god frukost och dryck och tid för vila. Bilmodellen vi skulle hämta

Annelie Jönsson
Annelie_och_Tomas i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Elgin, Skottland, Storbritannien
Heta källor och Hobbiton
fredag 22 februari 2019 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Helt uppfylld av dagens besök i en maorisk by är vi nu på väg från nordöns Rotorua till Wellington som ligger längst söderut på nordön. Den maoriska byn, där det verkligen bor maorier på riktigt, bjöd på en guidad tur och en show som verkligen berörde. (nu i efterhand är jag så

18 januari: Färja och sandflugor!
fredag 18 januari 2019 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen vaknade vi, packade ihop prylarna och gjorde sedan frukost. Efter frukosten pratade vi lite med det norska paret. Efter det tog Ludvig och Per en träningsrunda på den intilliggande stranden och gjorde även lite styrketräning ihop medan jag tränade lite uppe på campingen.

Picton hamnfest och färja till Wellington
lördag 19 januari 2019 - Wellington, Kiriwhakapapa, Wellington, Nya Zeeland

Lör 19/1Efter frukost packar vi ihop. Beställer förebiljett till 14,15. Dags att åka över till nordön och Wellington. Tar farväl av Carol på Picton House, hon var så glad att vi kom tillbaka. Låter bilen stå kvar och promenerar ner till centrum. Tittar på något att ta med hem till

Droemmen i Nya Zeeland 2019
Day three!!

Right now we are at Westpac Stadium in New Zeeland and are about to the final in the rugby world cup witch is being played by irelnd - England. After the match we are going to eat and we don´t know what to eat yet. When we are have eaten we want to go to a party at our hotel.

Day two!!

Today we went to see the semi-finals in rugby at Westpac Stadium. It was two good matches betwen England - Australia and New Zeeland - Ireland. After the matches we where pretty hungry so we went to McDonalds to get some hamburgers exept James he´s vegan. Right now we are chilling at our hotel and

We arrived!!
måndag 14 januari 2019 - Oriental Bay, Kiriwhakapapa, Wellington, Nya Zeeland

Last night we arrived at Wellington AirPort in new Zeeland and our first impression of the AirPort was that it was very large. Right now we are at oriental bay and sunbathing, swimming, eating icecream and having fun.

Wellington
lördag 5 januari 2019 - Wellington, Kiriwhakapapa, Wellington, Nya Zeeland

Våra kamrater var mer morgontidiga så vi blir ensamma i frukostmatsalen. Dale servar oss. Checkar ut 155 $ för boendet och 106 $ för mat och dryck. Vi är så nöjda! Tar en sväng runt huset innan vi åker. Vi kör söderut mot Wellington. Tar en snabblunch på Burger king. Vi kör på

Droemmen i Nya Zeeland 2019
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
30 december: En dag i Wellington!
söndag 30 december 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen tog vi det lugnt. Efter en god frukost med ägg, bönor och gröt åkte vi in till Nya Zeelands huvudstad Wellington. Vi hittade parkering i ett parkeringshus och promenerade sedan in mot stan’. På vägen stannade vi till i en mataffär för att köpa lunch och fika. Efter

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

Sydney och Nya Zeeland

Sydney och Nya Zeeland

12 februari 2019 - 2 mars 2019

Jag och Kristina, lillasyster åker runt på Nya Zeeland, men börjar med 5 dagar i Sydney!

Nya Zeeland

Nya Zeeland

11 februari 2019 - 3 mars 2019

Tomas och jag reser till Nya Zeeland! En drömresa går i uppfyllelse.

A trip with David, Jacob and James Charles

A trip with David, Jacob and James Charles

13 januari 2019 - 20 januari 2019

three friends on a trip to New Zeeland to watch some good ole rugby.

Nya Zeeland 2019

Nya Zeeland 2019

1 januari 2019 - 25 januari 2019

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

ViggeOnTour2018

ViggeOnTour2018

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

Global Tour

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Christoffer Andersson
Calvinand