Kiriwhakapapa

Anlänt till Wellington
lördag 23 februari 2019 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

En tidig morgon som inleddes med långbackning av inparkerad bil. Efter det var dags att säga farväl till bilen och kliva på färjan till fots. De dryga tre timmarna på färjan åkte vi i premium loungen - lugnt och skönt, god frukost och dryck och tid för vila. Bilmodellen vi skulle hämta

Annelie Jönsson
Annelie_och_Tomas i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Elgin, Skottland, Storbritannien
18 januari: Färja och sandflugor!
fredag 18 januari 2019 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen vaknade vi, packade ihop prylarna och gjorde sedan frukost. Efter frukosten pratade vi lite med det norska paret. Efter det tog Ludvig och Per en träningsrunda på den intilliggande stranden och gjorde även lite styrketräning ihop medan jag tränade lite uppe på campingen.

Picton hamnfest och färja till Wellington
lördag 19 januari 2019 - Wellington, Kiriwhakapapa, Wellington, Nya Zeeland

Lör 19/1Efter frukost packar vi ihop. Beställer förebiljett till 14,15. Dags att åka över till nordön och Wellington. Tar farväl av Carol på Picton House, hon var så glad att vi kom tillbaka. Låter bilen stå kvar och promenerar ner till centrum. Tittar på något att ta med hem till

Droemmen i Nya Zeeland 2019
We arrived!!
måndag 14 januari 2019 - Oriental Bay, Kiriwhakapapa, Wellington, Nya Zeeland

Last night we arrived at Wellington AirPort in new Zeeland and our first impression of the AirPort was that it was very large. Right now we are at oriental bay and sunbathing, swimming, eating icecream and having fun.

Wellington
lördag 5 januari 2019 - Wellington, Kiriwhakapapa, Wellington, Nya Zeeland

Våra kamrater var mer morgontidiga så vi blir ensamma i frukostmatsalen. Dale servar oss. Checkar ut 155 $ för boendet och 106 $ för mat och dryck. Vi är så nöjda! Tar en sväng runt huset innan vi åker. Vi kör söderut mot Wellington. Tar en snabblunch på Burger king. Vi kör på

Droemmen i Nya Zeeland 2019
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
30 december: En dag i Wellington!
söndag 30 december 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen tog vi det lugnt. Efter en god frukost med ägg, bönor och gröt åkte vi in till Nya Zeelands huvudstad Wellington. Vi hittade parkering i ett parkeringshus och promenerade sedan in mot stan’. På vägen stannade vi till i en mataffär för att köpa lunch och fika. Efter

Dag 41 - Martinborough
fredag 28 december 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Efter mycket surfande o letande igår kväll hade Thomas lyckats boka shuttle och cykelhyra i vindistriktet Martinborough. Det hade tagit halva dagen att åka kommunalt och kostat mer. Nu kom vi iväg strax efter 9 och intagen dyr frukost på ett närbeläget eftersom Trinitys frukost har

TineA i Oceanien
Dag 40 - från Otorohanga till Wellington
torsdag 27 december 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Det var tungt att vakna kl 05 för att packa ihop, äta lite nödfrukost innan vi tog oss till mötesplatsen för morgonens äventyr, black water rafting genom Waitomos grottor med lysmaskar. Först fick vi göra en hälsodeklaration och ljög friskt om alla krämpor vi har men inte vill kännas

TineA i Oceanien
Sista dagarna på nordön!
torsdag 13 december 2018 - Wellington City, Kiriwhakapapa, Wellington, Nya Zeeland

Wellington där vi checkade in på vår camping, tog bussen ner på stan för middag på restaurang och bara chilla i en stadsmiljö. Ett besök till en roofbar och en pub med massor av craftbeer han vi också med. Morgonen började med ett besök på verkstaden för att undersöka problemet med

Rundvandring
onsdag 12 december 2018 - Wellington, Kiriwhakapapa, Nya Zeeland

Vi började med att besöka Te Papa museet med mycket innehåll av Maori folket som var först på Nya Zeeland. Det fanns också många fina beskrivningar av hur NZ har tagit emot immigranter från skilda länder under svåra tider. Sedan bar det av till the Cabel Car och den otroligt fina

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Nya Zeeland

Nya Zeeland

11 februari 2019 - 3 mars 2019

Tomas och jag reser till Nya Zeeland! En drömresa går i uppfyllelse.

A trip with David, Jacob and James Charles

A trip with David, Jacob and James Charles

13 januari 2019 - 20 januari 2019

three friends on a trip to New Zeeland to watch some good ole rugby.

Nya Zeeland 2019

Nya Zeeland 2019

1 januari 2019 - 25 januari 2019

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

ViggeOnTour2018

ViggeOnTour2018

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

Global Tour

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

1 februari 2018 - 31 mars 2018

Två månader iväg från vardagen där vi ska uppleva, upptäcka och njuta av livet 😍

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen