Manawatu-Wanganui

Nu är jag här igen...
fredag 13 december 2019 - Waiouru, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

Christer speaking....ingen uppkoppling igår så jag får jobba ikapp nu.Vi har en navigator som är lite av en egen personlighet, den skickar oss dit den vill å inte dit vi vill.Följdaktligen så landade vi vid ett grottsystem igår morse, kalkstensgrottor med nån sorts invånare som bestod av

Mt Taranaki- fyren Cape Egmont - Bushy Park Historical Homestead
fredag 4 januari 2019 - Whanganui, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

Efter en underbar frukost med hemmagjord musli och en stor tallrik stekt lämnar vi Liz och Roger. Vi kör genom vackra berg mot grottorna i Waitomo. Rafting i våtdräkt är inte vår grej så vi kör vidare genom vackra bergsformationer runt den snötäckta vulkanen Taranaki/Egmond. Längs kusten

Ingela Johansson
Droemmen i Nya Zeeland 2019
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Alpine crossing avklarad!

Igår morse lämnade vi Rotorua för att bege oss mot Taupo. På vägen stannade vi till vid Huka Falls jet där vi åkte vattenjetbåtar, jättehäftigt. Vi hade sett liknande i Queenstown men det blev aldrig av där. Båtarna är platta i botten och svävade nästan över vattenytan, det var

River Valley

Om jag skulle beskriva Nya Zeeland med ett ord skulle det vara kontraster. Under 15 minuters bilväg kan landskapet ha förändras från regnskog till tallplaneringar till bergskedjor och gröna kullar med vita lamm. Också kontraster i hur våra dagar ser ut. Som Taupo, en liten stad med två

Muskelvärk och vertikal bergsbestigning
måndag 5 februari 2018 - Palmerston North, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

Hej alla,Nu är det dags för lite uppdatering från andra sidan jordklotet. VI LEVER! Men det med nöd och näppe, i alla fall är det så två av vårt gäng känner efter senaste dagens aktiviteter. I fredags började vi med en lugn förmiddag och lunch på motellet, vilket vi inte har hunnit

Ida Matteusson Appelgren
Idaho i 2018 the Aussie-Kiwi Safari
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Ohakune vid foten av Tongairo...
torsdag 19 januari 2017 - Ohakune, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

...som vi inte sett skymten av då molnen bestämt sig för parkera runt berget.Hit kom vi i går för att han nå'nstns att vara över natten, men under hela resan upp hörde vi på radion att man varnade för "galewarning" under Torsdagen med vindbyar upp till 120 km/h, ungefär 33 m/s. Väl här

Bilresa genom ett magiskt landskap
tisdag 5 januari 2016 - Whanganui, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

Jepp! Idag har vi avverkat resans längsta biltur, ca 23 mil. Turen skall ta oss från Taupo ner till Wanganui över Tongariro Nationalpark. Har fått rådet att köra väster om vulkanen dels för att det är mindre trafik och sen för att landskapet är fantastiskt. Vi har läst lite så det blev

Peter & Magnus Ae
PoMAroundTheGlobe i NZ156
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Tongariro National Park
söndag 21 december 2014 - Ohakune, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

Vaknade upp till en fantastisk dag, vulkantoppen som skulle vara synlig från tomten doldes effektivt av moln… Efter en härlig frukost bestämde vi oss för en vandring uppe i bergen. Sofia valde att stanna kvar men vi andra drog iväg upp längs Ohakune Montain Drive i Tongariro National Park.

22/3 - 23/3 2014 Auckland - Wanganui - Wellington
söndag 23 mars 2014 - Whanganui, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

1. Svenska. 2. Deutsch 1. Det var skönt att lämna Auckland. Det känns alltid mycket rörigt med trafiken i en storstad som man inte känner till och det kräver fortfarande stor koncentration att köra på fel sida. Det lär inte vara alltför många sevärdheter i staden heller, så vi

Brigitte Konrad
BrigitteoHarry i Seniors on tour
Russell 6-8 februari
söndag 9 februari 2014 - Whanganui, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

Kommer fram efter en tidsmässigt ganska lång körning genom en natur som är bölande grön, som att köra på en asfaltsväg genom en djungel. Krokigt och smalt. Kommer till vårt första lodge Flagstaff. 2 medelålders damer driver det, mycket snyggt och smakfull inredning. Vi bjuds på vin

Elisabet Karlsten
758486 i 30 år Bröllopsresa
Senast aktiv - från Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland
Då var det dags igen.......

Då var det dags igen.......

7 december 2019 - 6 januari 2020

Efter ett 5-minuters samtal bestämdes att vi skulle resa..... Den här gången slipper Baronessan att rådda ihop det, nu blir det på chans. Jag å sonens mor ska dra till Nya Zeeland å Fiji för att hälsa på den lille..

Nya Zeeland 2019

Nya Zeeland 2019

1 januari 2019 - 25 januari 2019

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

Lika långt... men ytterligare lite längre

Lika långt... men ytterligare lite längre

7 januari 2017 - 19 februari 2017

Då var det dags igen..! Vi har södra delen av nordön kvar att utforska plus ett för oss nytt resmål. Sri lanka.

NZ156

NZ156

21 december 2015 - 15 januari 2016

Eftersom vi inte kom iväg förra året så gör vi ett nytt försök i år. 4 dagar i Hong Kong och sen resten av tiden på Nya Zealand. Resan ungefär samma som den som blev inställd men lite förändrad. M vill ju gärna uppleva Mata Mata (Nej!!... skulle resesällskapet från NZ 134 säga men nu skall vi se om vi kan komma dit). Nu skall vi bo på Hong Kong Island med närhet till sydsidan av ön vilket skall bli spännande att utforska. Sen blir det Nya Zealand med lugn och ro i en hyrbil till trevliga miljöer.

Nya Zeeland

Nya Zeeland

16 december 2014 - 9 januari 2015

Äntligen dags för vår drömresa, till Nya Zeelands härliga natur!

30 år Bröllopsresa

30 år Bröllopsresa

1 februari 2014 - 3 mars 2014

Johanna och Isac i Nya Zeeland 2014

Johanna och Isac i Nya Zeeland 2014

12 januari 2014 - 18 mars 2014

Start Aukland. Tar oss först österut och följer kusten. tar oss sedan mot Rotorua och betar av alla Markerade prickar på kartan söderut. 2 stora vandringar på nordön (Tongariro Northern Circuit och Egmont National park). Väl på Nordön vandrar vi Abel tasman Coasttrack. Följer sedan ostkusten ner till Christchurch. Åker sedan rakt över landet över Arthur´s pass mot Greymouth. Följer västkusten ner till Wanaka, Queenstown och vidare till Te Anau och Milford Sound. Här Vandrar vi 3 st GreatWalks. En är Rankad bland topp 10 i Världen. Milford Track, Routeburn Track samt Kepler Track. Det blir Vandringar, Bad, äventyr, vinprovning valsafari, grottor, god mat, campingliv, vulkaner, delfiner/pingviner (kanske en Kiwi) och en massa mer! VI vill gärna att ni följer oss i spåren. Stora kramar till er alla:) Isac & Johanna

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen