National Park

Blue Duck Station
söndag 20 januari 2013 - National Park, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

Sovmorgon!! :) Sen bar det av mot Blue Duck Station. Körde förbi aktiva vulkaner på vägen dit... en gav ifrån sig lite rök, häftigt värre :) De sista 44km körde vi på slingrande vägar som hängde på de sluttande sidorna av kullar och berg, helt faktisk utsikt. Landskapet ändrade sig

AMAZING
onsdag 9 januari 2013 - National Park, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

Hej allihopa!!!! Jag vet att alla forklaringar ar bortforklaringar...MEN jag har faktiskt inte haft tillgang till nagon data och har jag det sa har vi inte haft tillgang till natet och det ar darfor jag varit helt kass pa att uppdatera Hur som helst sa har jag det heeeelt underbart pa denna

sandrakrona
sandrakrona i Here I go again =)
Senast aktiv - från Entebbe, Central Region, Jamhuri ya Uganda
Jag ar med vaska!
onsdag 26 december 2012 - National Park, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

Julafton spenderades da pa Hells gate I Rotorua. Dar mycket bubblande lerpolar fanns. Luktade gamla agg dar. Efter att vi gatt var lilla rundtur sa fick vi da testa lerbadet som ska vara halsoframjande. Max 20 min fick vi sitta i det och smorja in oss med det (min inte panna eller under ogon,

Susanne Nordberg
susgoesafrica i susgoesoz
Senast aktiv - från Östersund, Jämtlands län, Sverige
Fishers track
onsdag 14 november 2012 - National Park, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

Yes! Jag lyckades tillslut få tag på en mountainbike!  Inte direkt årets modell kanske men den var relativt billig och den funkade. Lyckades inte fixa så att jag kunde köra 42nd travers som ska vara en av NZ bästa mountainbikeleder men jag hittade en annan mera downhill inriktad led som

Mordor...
tisdag 13 november 2012 - National Park, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

Idag gick jag genom Mordor! Eller Tongariro crossing om man så vill. Duktigt förkyld men inge feber så jag kötta på. Leden börjar på 1100 möh och högsta punkten är på nästan 1900 möh sen slutar den på runt 800-900 möh och är drygt 20 km så en ganska lagom dagstur. Vädret på

Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Att köra bil i främmande land...
måndag 12 november 2012 - National Park, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

Efter ett sent besök på Båten Anna hos Eiliv och Emilie (Som håller på med en världsomsegling) igår så var det dags att prova på trafiken i NZ. Hade förstås lyckats boka en bil med manuell låda så gjorde ju det hela lite extra spännande. På pappret så var det bara två

Taupo
torsdag 16 februari 2012 - National Park, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

Här i Taupo hade vi bara en natt planerad så direkt när vi kom fram åkte träningskläderna på och en powerwalk tog oss till ett utomhus-spa. Det var helt gratis, bara att gå ner och sätta sig i varmvattenkällorna :) På kvällen köpte vi pizza från Pizzahut. Det visade sig vara

Waitomo och National Park
fredag 10 februari 2012 - National Park, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

Från våra härliga dagar i Taupo så drog vi därefter vidare till National park. På vägen dit så stannade vi till vid ett heligt maoriskt vattenfall som Jakob drack av och tvättade ansiktet med för att garantera en fortsatt lyckad resa. Vår busschaufför passade däremot på att fylla sin

moasvensson123
moasvensson123 i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland
Whakahoro---Blue Duck Lodge
söndag 5 februari 2012 - National Park, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

Igar (den 4 februari) akte vi i stort sett raka vagen till Blue Duck Lodge i Whakahoro. (Maori utalar "Wh" for "F".) Blue Duck Lodge ligger i Ruapehu District och ligger inte langt ifran Whanganui river. Och Blue Duck Lodge ligger mitt i Whanganui National park. For lange sedan var Whanganui river

Tongariro eller Blown away by the southern wind
tisdag 24 januari 2012 - National Park, Manawatu-Wanganui, Nya Zeeland

Hej alla! ja, vi overlevde Tongariro Northen Circuit. Det var toppen forsta dagen, da vi bara tog lite dagsturer och sag the emerald lakes, vilka var fantastiska och Bryn tog sig aven en svang upp pa berget med ett alltfor knepigt namn som aven ar kant som Mount Doom i Sagan om ringen (det vill

Agnes Sandström
ABZeeland i ABZeeland
Senast aktiv - från Adelaide, Adelaide, South Australia, Australien
Nya Zealand

Nya Zealand

6 januari 2013 - 7 februari 2013

Göteborg - London London - Sydney (via Singapore) Sydney - Auckland Auckland - Melbourne Melbourne - London (via SIngapore) London - Göteborg

susgoesoz

susgoesoz

17 december 2012 - 11 januari 2013

Dags att återvända till andra sidan jordklotet. Nu blir det ca 3 veckor i Nya Zeeland med äventyr och sol & bad. Jul & Nyår utomlands för tredje gången!

Here I go again =)

Here I go again =)

30 december 2012 - 22 mars 2013

Yes here I go again, men denna gången åker jag några mil extra med första stoppet Auckland Nya Zeeland. Nya Zeeland har alltid varit en dröm så det ser jag verkligen fram emot!! Även denna gång så påbörjar jag resan på egen hand, men sen dyker syster och "kusin" upp =) Jag ser fram emot en underbar resa med härliga äventyr och upplevelser! Å har ni vägarna förbi så hör av er ;)

6 november 2012 - 13 december 2012

31 januari 2012 - 24 juli 2012

ABZeeland

ABZeeland

8 januari 2012 - 1 maj 2012

New Zealand-Aotearoa-The Long White Cloud

New Zealand-Aotearoa-The Long White Cloud

15 januari 2012 - 3 mars 2012

Här får ni följa med mig på min drömresa till Nya Zeeland! Under 2 månader kommer jag resa med Stray Travel och deras busspass StrayEverywhere. Jag börjar och slutar i Auckland.

Oceanien/Asien på 7 månader

Oceanien/Asien på 7 månader

26 oktober 2011 - 18 maj 2012

Sverige --> Los Angeles --> Nya Zeeland --> Australien --> Thailand --> Malaysia --> Singapore --> Malaysia --> Thailand --> Bali/Gili-öarna --> Thailand --> Laos

Grab Life

Grab Life