Marlborough

Bucket list - Simma med vilda delfiner - check
fredag 22 februari 2019 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

På väg till frukosten möttes vi av en vacker soluppgång över havet. Incheckning, uppdelning i grupper och upprop i högtalarsystemet - Annelies tur att återigen ikläda sig hjältarnas dräkt, även känd som våtdräkt. En infofilm, massor av delfiner blandat med förmananden om att inte

Annelie Jönsson
Annelie_och_Tomas i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Havelock Marlborough Sounds Picton
fredag 18 januari 2019 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

Fre 18/1Idag har vi beställt frukost till kl 9. Ineke berättar om hur processen med bygglov och annat går till på NZ. Visar sig relativt likt här hemma även om de inte har krav på handikappanpassning. De lämnar huset till nya ägaren om tio veckor. Sen tar de sin husbil och åker på

Ingela Johansson
Droemmen i Nya Zeeland 2019
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Med färjan till Picton på sydön
söndag 6 januari 2019 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

Söndag 6/1John serverar oss frukost. Vi checkar ut från Richmond Guest House. Kör till färjan och köper biljetter till 14,45. Kör runt Marine Drive och sedan upp i bergsluttningarna där husen klänger på stupen. Lunchar på A Taste of Greece, en liten kombinerad matbutik och lunchhak. Gott

Ingela Johansson
Droemmen i Nya Zeeland 2019
Senast aktiv - från Doha, Qatar
29 december: Båt från Picton till Wellington!
lördag 29 december 2018 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen sken solen och det kändes skönt i luften. Vi åt frukost tillsammans, även om, vår numera tonårsdotter, Vilma inte var så sugen på att gå upp lika tidigt som vi andra... Vi packade sedan ihop tälten och körde ca 25 minuters väg norrut till Picton, varifrån färgan

28 december: Nybakade frallor, sälar och lysmaskar!
fredag 28 december 2018 - Blenheim, Marlborough, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen åkte Per och köpte frukost med bla nybakade frallor och croissants till oss alla. Det smakade riktigt gott tillsammans med en kopp kaffe från deras kaffemaskin... Barnen hann med lite mys med deras lilla kattunge och lek med Bens nerfguns innan det var dags att åka vidare.

Vandring och vinprovning!
fredag 14 december 2018 - Marlborough, Nya Zeeland

När vi kom fram till sydön efter 3,5 timme och körde av färjan kändes det som vi kommit till ett nytt land! Om det berodde på resan med färjan eller att landskapet var annorlunda vet vi inte. Vi bodde på en camping i lilla samhället Spring Creek och tog en öl på den lokala puben.På

Vilodag i solen
torsdag 8 februari 2018 - Blenheim, Marlborough, Nya Zeeland

Dagen spenderades på stranden utanför Nelson fortfarande på norra sidan av södra ön. En solig och underbar dag i paradiset med bad och vila. Vi åkte sedan till östkusten mot staden Blenheim där vi stannade förbi ett av de hundratals vinodlingarna som finns i området Marlborough. Där

Raining
onsdag 10 januari 2018 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

Last day on the southern island and the weather remained rainy. We had a quick tour towards Tasman national park, a supposely beautiful place with lots of forest and nice beaches. As both were not really visual (due to the very grey and rainy weather, we proceeded towards Picton. The ferry to

Matilda & Philipp
PhiliTilda i Down Under
Senast aktiv - från Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien
Vinälskarnas paradis !!!!

När vi kom tillbaka från vår lilla miniutflykt var det dags att träffa en av Eva-Helens kollegor, Annika Söder som också är tjänstledig för studier, och hennes man Stefan. Vi åt på Chokdee och satt där tills de stängde, då gick vi över gatan till närmaste pub och fortsatte tills de

Queen Charlottes Drive
fredag 3 februari 2017 - Picton, Marlborough, Nya Zeeland

Äntligen!!!!! Strålande solsken då vi vaknade😎☀️👍 packade bilen och gav oss av på sista turen på Sydön. Dagens etapp var Nelson-Picton via den vackra vägen Queen Charlottes Drive. Det blev ett antal fotostopp och picnick-lunch på en brygga innan vi så småningom kom till Ngakata

Susanne Persson
Thefantasticfourontour i Down under
Senast aktiv - från Hongkong

11 februari 2019 - 3 mars 2019

Tomas och jag reser till Nya Zeeland! En drömresa går i uppfyllelse.

Nya Zeeland 2019

Nya Zeeland 2019

1 januari 2019 - 25 januari 2019

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

1 januari 2017 - 20 januari 2017

Tillsammans med mannen i mitt liv ger jag mig ut på en roadtrip från Auckland på nordön till Christchurch på sydön😊

Down under

Down under

25 december 2016 - 17 februari 2017

Nya Zeeland via Barriärrevet

Nya Zeeland via Barriärrevet

3 november 2016 - 8 december 2016

Så långt man kan resa hemifrån, typ once in a lifetime! Fast man har ju ändrat sig förr;) Men nu ska jag iaf äntligen på trip med min fantastiska dåter igen, känns underbart<3

Christoffer Andersson
Calvinand