Otago

Dag 27, Utmana sig själv, avsluta en bucketlist och en gummisnodd, Queenstown
torsdag 14 november 2019 - Nevis, Otago, Nya Zeeland

Genom hela livet så är vi vana vid att ta beslut. Ibland så kan de kännas självklara, ibland så kan det vara ett måste, ibland så kan det vara både bra och dåliga och sedan finns det några beslut som aldrig borde ha fattats.Dagens utmaning var en sammanslagning av alla dessa varianter.

Dag 25, 15 000 fötter, Queenstown
tisdag 12 november 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Uppe med tuppen för idag var det fyra år sedan sist. Inte att jag var uppe med tuppen utan den utmaning som jag skulle genomföra idag. För fyra år sedan körde jag en rostig Range Rover till på andra sidan ön av Kaui (en av öarna inom Hawaii). Jag hade tidsbrist med att hinna till deadline

Dag 23-24, Sagolik natur, snö på sommaren och Gandalf, Queenstown
söndag 10 november 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Queenstown brukar kallas jordens Playground. Det var här som flera äventyr/utmaningar etablerades för första gången. Ett exempel är Bungy Jump, dvs man kastar sig ut i luften med ett gummiband fäst vid anklarna. Hur udda det än låter så är det en våt dröm för några människor.Själva

Tågresa till Pukerangi
söndag 13 oktober 2019 - Dunedin, Otago, Nya Zeeland

Denna dag bestämde vi oss för att åka tåg igen, var ju några dagar sedan sist😉.Vi anlände till Dunedins järnvägsstation en halvtimme innan tåget avgick. Järnvägen var byggd under 1870-talet och gick högt uppe bergen. Numera är det bara till för turister och entusiaster av gamla

evaragnvald
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Senast aktiv - från Hongkong, Hongkong
Dag 4 - Sista heldagen i Queenstown
fredag 15 februari 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Vår sista heldag i Queenstown startade i maxtempo med Hydro Attack, en manifestation av den heliga treenigheten haj, ubåt och jetski. Vi hämtade andan med hjälp av sötsaker och kaffe på ett kafé vid stranden och passade även på att kika lite på den lokala torgmarknaden.  Vi avslutade

Dag 3 - Canyoning
torsdag 14 februari 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Uppstigning i ottan följdes av dagens stora äventyr - canyoning. Iklädda våtdräkter, hjälm, flytväst och rejäla kängor började äventyret med en hyfsat tung uppförspromenad i ett tempo som fick oss att börja fundera på vad vi gett oss in på.Det blev inte så mycket lättare, men den

Dag 2 River Rafting
onsdag 13 februari 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Vi fick gå upp tidigare än vad vi brukade för att hinna med att äta frukost, innan det var dags att ta sig till mötespunkten för dagens aktivitet, River Rafting. Det var en kort busstur från där vi skulle samlas till stället vi skulle få våra wet suit och sätta oss på nästa buss för

Första dagen
tisdag 12 februari 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Vi vaknade tidigt och åt frukost som serverades i baren på vårt boende. Inte den bästa frukosten men den dög, förutom kaffet som dessutom inte ville stanna i koppen. Snabbkaffet smakade inte så där jättegott så det blev en trip till Starbucks för riktigt gott kaffe. När vi satt på

Ankomst
måndag 11 februari 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Efter 38 timmars resa (från dörr till dörr) anlände vi till vårt slutdestination Queenstown. Vi slogs direkt av hur vackert det var här. Härliga dofter från skog och vatten. ​​​​​​Efter vi hade checkat in på boendet som vi ska vistas på de kommande 5 nätterna, bytte vi

Senast aktiv - från Elgin, Skottland, Storbritannien
25 januari: Vackra omgivningar, punktering och på bjudning!
fredag 25 januari 2019 - Central Otago District, Otago, Nya Zeeland

När vi gick upp på fredagsmorgonen var Stuart och Ali redan vakna. De berättade att de bokat en helikoptertur till oss i em. Det lät ju fantastiskt, men tyvärr skulle det troligen inte bli förrän framåt kl 16 och det skulle därför bli för sent att hinna med innan vi var bortbjudna till

Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

11 februari 2019 - 3 mars 2019

Tomas och jag reser till Nya Zeeland! En drömresa går i uppfyllelse.

Nya Zeeland 2019

Nya Zeeland 2019

1 januari 2019 - 25 januari 2019

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

ViggeOnTour2018

ViggeOnTour2018

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

Anne och Arne Reser

Anne och Arne Reser

5 oktober 2018 - 19 december 2018

16 april 2018 - 29 april 2018

NZ har aldrig funnits i våra reseplaneringar men så började dottern studera i Aus och vi skulle såklart hälsa på. Då blev det ett par veckor till Sydön på NZ. Vi var lite för nära för att kunna låta bli... Här kommer vår dagbok från resan... ett stöd för vårt minne men kanske även inspiration för någon som funderar på att besöka NZ.

Global Tour

Global Tour