Omarama

Vi säger adjö till Nya Zeeland och Cyklonen Gita
tisdag 20 februari 2018 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

TjaVägen till Omarama går över ett bergspass som heter Arthurs pass och är riktigt spektakulärt med branta stup och hårnålskurvor. Efter vägen så ligger ett samhälle som heter Otira, en ödslig by som såg ut att vara helt övergiven sist Jerry var här. Nu hade dock den levt upp igen med

Wanted
söndag 4 februari 2018 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

Har någon sett dessa personer så hör av er till Fish&Game, de har senast synts till i Cromwell, rykten går att de just nu är Omarama. Även har det sagts att de befinner sig på Västkusten men det är bara hörsägen. De är efterlysta för att ha fångat alldeles för mycket och stor

Tuff dag i bil och en del nya vatten
tisdag 23 januari 2018 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

En tuff och skakig bilfärd med Toyotan på River Road till Tekapo River samt Mary Burn. Vi körde 4 mil på stenar istället för grus och bilen klarade sig nästan helskinnad därifrån, var bara en halv dörrsida som lossnade någonstans efter vägen. Kommer inte att åka och leta efter

Ahuriri Golden day!
söndag 21 januari 2018 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

Idag startad vi redan 05:30 i hopp om att komma först till de övre delarna av Ahuriri.Det blev så också och vi var vädgit glad för det. Vinden var inte alls lika hård idag och det dröjde inte länge innan vi såg 4 kilos fiskar kryssande i det turkosa vattnet. Dagen blev till en

Fisket är igång
lördag 20 januari 2018 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

Nu är vi igång med fisket och det går bra, jag (erik) har fått 2 fiskar en regnbåge och en öring.Jerry brottades med en jättefisk (4kg) på ett supersvårt ställe och det slutade med en brusten tafs och så var fisken väck,vilket drama.Vi har det kanon här och vädret är super 31 grader

Cleaning ladies
fredag 14 februari 2014 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

Omarama har sammanlagt tre caféer, två butiker, två campingplatser, en bensinmack och en lokal mathandel. Denna "town" ger mig samma känsla av att bli förflyttad bak i tiden som många av de andra små samhällen jag träffat på i Nya Zeeland. Vi verkar befinna oss i en torka, då gräset är

Woofing
måndag 10 februari 2014 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

Hej igen! Förlåt om jag nu är tjatig, men jag måste passa på när jag har wifi. Dessutom blir det för mycket pladder och information om jag inte delar upp äventyret litegrann. Vi befinner oss nu i en liten stad med 300 invånare som heter Omarama. När vi lämnade Christchurch bestämde

Farewell James
söndag 9 februari 2014 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

God afton från Nya Zeeland! Efter pannkaksklipporna vi såg på västkusten har en hel del inträffat. Vi har blivit bitna av sandflugor och beskådat Franz Josef glaciären, fast på håll. Det var mäktigt men det kändes inte riktigt nödvändigt för oss att betala en hutlös summa för att

Franz Josef Glaciär och rena obygden
söndag 17 mars 2013 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

I morse var vi till ett Wild Centre i Franz Josef/Wainau och titta på kivifåglar. De är nattdjur och mycket skygga så vi fick se dem i ett mer eller mindre mörker. Därefter åkte vi upp med bil för att sedan gå en halvtimme för att komma fram så långt det gick till glaciären. På väg

Sista fisket i Ahuriri
fredag 10 februari 2012 - Omarama, Otago, Nya Zeeland

Yes äntligen ett riktigt bra fiske i de övre delarna, vid kröken som du sa Jerry, vilket ställe. Solen sken som den gjort hela veckan. Direkt när vi kom ner så såg vi 6-7 fiskar, stora bitar, det var bara att välja. Jag brände första var för ivrig med mothugget, men den andra fick jag

Erik Ryd
rydda i Nya Zeeland 2012
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
New Zealand 2018 Revivel-Tour

New Zealand 2018 Revivel-Tour

15 januari 2018 - 26 februari 2018

Vi skall återuppliva gamla minnen och fisken från vår premiärresa 1995.

Yolo in New Zealand

Yolo in New Zealand

5 november 2013 - 27 mars 2014

Oceanien

Oceanien

6 mars 2013 - 21 april 2013

Rundresa i Oceanien (Australien, Nya Zeeland, Fiji, via Hongkong.

Fånga storöringen

Fånga storöringen

14 november 2011 - 6 december 2011

Drömresan ska snart börja .Fiska på Nya Zeelands sydö.

28 november 2011 - 21 februari 2012

Den 28e november påbörjas mitt första långäventyr utan vare sig mamma eller pappa. Istället har jag med mig Emma Wykman och Linn Andersson. Vi landar i Auckland den 30e och efter återhämtningen av jetlagget är tanken att vi ska ta oss runt ön med hyrbil och se vad den har att erbjuda! Här kommer jag givetvis att uppdatera vartefter så ni kan ha koll på vad vi tar för oss och veta var på ön vi befinner oss för tillfället!

Jorden runt

Jorden runt

12 oktober 2011 - 14 maj 2012

Nya Zeeland 2012

Nya Zeeland 2012

1 februari 2012 - 28 februari 2012

En återkomst till detta underbara land, med sitt fantastiska fiske och golf.

13 januari 2011 - 18 februari 2011

Nya Zeeland med husbil

Nya Zeeland med husbil

18 november 2010 - 17 januari 2011

Njuta av livet på Nya Zeeland. Bo i husbil med Fredrik, Isa 4 år och Thea 2 år. Vandra, cykla, fiska, jaga med pilbåge ( F...) bada, leka i sanden, kanske läsa en och annan bok, upptäcka nåt skoj och äta kiwi.

Seoul-Sydney-NZ

Seoul-Sydney-NZ