Queenstown

Dag 25, 15 000 fötter, Queenstown
tisdag 12 november 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Uppe med tuppen för idag var det fyra år sedan sist. Inte att jag var uppe med tuppen utan den utmaning som jag skulle genomföra idag. För fyra år sedan körde jag en rostig Range Rover till på andra sidan ön av Kaui (en av öarna inom Hawaii). Jag hade tidsbrist med att hinna till deadline

Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Dag 23-24, Sagolik natur, snö på sommaren och Gandalf, Queenstown
söndag 10 november 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Queenstown brukar kallas jordens Playground. Det var här som flera äventyr/utmaningar etablerades för första gången. Ett exempel är Bungy Jump, dvs man kastar sig ut i luften med ett gummiband fäst vid anklarna. Hur udda det än låter så är det en våt dröm för några människor.Själva

Calvinand i Äventyr´19 Jubileum
Dag 4 - Sista heldagen i Queenstown
fredag 15 februari 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Vår sista heldag i Queenstown startade i maxtempo med Hydro Attack, en manifestation av den heliga treenigheten haj, ubåt och jetski. Vi hämtade andan med hjälp av sötsaker och kaffe på ett kafé vid stranden och passade även på att kika lite på den lokala torgmarknaden.  Vi avslutade

Dag 3 - Canyoning
torsdag 14 februari 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Uppstigning i ottan följdes av dagens stora äventyr - canyoning. Iklädda våtdräkter, hjälm, flytväst och rejäla kängor började äventyret med en hyfsat tung uppförspromenad i ett tempo som fick oss att börja fundera på vad vi gett oss in på.Det blev inte så mycket lättare, men den

Dag 2 River Rafting
onsdag 13 februari 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Vi fick gå upp tidigare än vad vi brukade för att hinna med att äta frukost, innan det var dags att ta sig till mötespunkten för dagens aktivitet, River Rafting. Det var en kort busstur från där vi skulle samlas till stället vi skulle få våra wet suit och sätta oss på nästa buss för

Första dagen
tisdag 12 februari 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Vi vaknade tidigt och åt frukost som serverades i baren på vårt boende. Inte den bästa frukosten men den dög, förutom kaffet som dessutom inte ville stanna i koppen. Snabbkaffet smakade inte så där jättegott så det blev en trip till Starbucks för riktigt gott kaffe. När vi satt på

Ankomst
måndag 11 februari 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Efter 38 timmars resa (från dörr till dörr) anlände vi till vårt slutdestination Queenstown. Vi slogs direkt av hur vackert det var här. Härliga dofter från skog och vatten. ​​​​​​Efter vi hade checkat in på boendet som vi ska vistas på de kommande 5 nätterna, bytte vi

Dag 53 - Från Te Anau till Queenstown
onsdag 9 januari 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Hade svårt att somna igår pga myggor som väsnades och bets när jag skulle sova o  så vaknade jag olovligt tidigt. Det måste ha varit nåt med huset för vi alla har sovit illa alla nätter i Te anau fast sängen o huset varit bekvämt.Innan vi satte oss i bilen för att köra de dryga 2 h

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
Julhelg med många aktiviteter.
onsdag 26 december 2018 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Den camping vi kommer till är stor och opersonlig, men en natt bör vi klara av att bo här. Vi tar en sväng på stan och bokar Jetboat till morgondagen. Vi chekar ut och åker 800 meter till den camping som varit bokad sen länge och där vi ska bo i tre nätter. En fantastisk camping som

Resa på the "West Coast"
torsdag 20 december 2018 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Från Nelson körde vi söderut via Hokitika, France Joseph, Fox Glacier och Haast mot Queenstown20181219Agnes 5 år.En härlig stad men mängder av bilar och turister, framförallt asiater. Problemet med bilarna är at mycket av trafiken inne i stan är folk som kör runt och letar efter

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Äventyr´19 Jubileum

Äventyr´19 Jubileum

20 oktober 2019 - 22 november 2019

För 10 år sedan så inledde jag min resa att vid varje år kunna uppleva drömmar som jag hade byggt upp under en tid, sedan jag var liten. Det har varit spännande att få utmana, våga och se saker om även har fått mig att utvecklas såsom en människa. Med en blandning utav nya platser, utmaningar och äventyr så kommer jag att återuppleva några favoriter. På andra sidan Jorden... Det kommer att bli spännande :)

11 februari 2019 - 3 mars 2019

Tomas och jag reser till Nya Zeeland! En drömresa går i uppfyllelse.

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

ViggeOnTour2018

ViggeOnTour2018

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

Anne och Arne Reser

Anne och Arne Reser

5 oktober 2018 - 19 december 2018

16 april 2018 - 29 april 2018

NZ har aldrig funnits i våra reseplaneringar men så började dottern studera i Aus och vi skulle såklart hälsa på. Då blev det ett par veckor till Sydön på NZ. Vi var lite för nära för att kunna låta bli... Här kommer vår dagbok från resan... ett stöd för vårt minne men kanske även inspiration för någon som funderar på att besöka NZ.

Global Tour

Jag och bästa tjejkompisen drar iväg i nästan 6 veckor. :D

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor