Queenstown

Dag 53 - Från Te Anau till Queenstown
onsdag 9 januari 2019 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Hade svårt att somna igår pga myggor som väsnades och bets när jag skulle sova o  så vaknade jag olovligt tidigt. Det måste ha varit nåt med huset för vi alla har sovit illa alla nätter i Te anau fast sängen o huset varit bekvämt.Innan vi satte oss i bilen för att köra de dryga 2 h

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
Julhelg med många aktiviteter.
onsdag 26 december 2018 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Den camping vi kommer till är stor och opersonlig, men en natt bör vi klara av att bo här. Vi tar en sväng på stan och bokar Jetboat till morgondagen. Vi chekar ut och åker 800 meter till den camping som varit bokad sen länge och där vi ska bo i tre nätter. En fantastisk camping som

Resa på the "West Coast"
torsdag 20 december 2018 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Från Nelson körde vi söderut via Hokitika, France Joseph, Fox Glacier och Haast mot Queenstown20181219Agnes 5 år.En härlig stad men mängder av bilar och turister, framförallt asiater. Problemet med bilarna är at mycket av trafiken inne i stan är folk som kör runt och letar efter

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
19 november: Snö och transportmuseum!
måndag 19 november 2018 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

När vi vaknade på måndagsmorgonen snöade det för fullt och landskapet började ändra färg till vitt. Även om vi visste att det skulle vara svalt på morgonkanten hade vi inte förväntat oss vinterväder eftersom sommarmånaden december snart närmar sig. Det var förstås häftigt att

17 november: Härlig dag Queenstown!
lördag 17 november 2018 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen gav vi oss av mot Queenstown efter frukosten. Den tidigare prognosen för dagen hade varit regn, men den hade nu ändras till molnigt och himlen sprack upp, vilket kändes hoppfullt. Efter ca 2 h bilfärd började vi få den fantastiska vyn med de branta bergen och vägen

Foton

försöker skicka ngr till

Husbil—- friheten !!
fredag 16 november 2018 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

Nu har jag Wifi ,,, passar på att skriva !!!Vi har naturupplevelser hela tiden ,,, det ena vackrare o mäktigare än det du såg nyss! Kör i maklig takt söderut längs Tasmanhavet med söderalpena i blickfånget !Vid kusten de magiska pankaksklipporna bestånde av kalk o lera som pressats

Naturupplevelser NZ

foton / passar på har WiFi

Dåligt väder...
fredag 9 november 2018 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

9/11-2018Vi har sovit gott, lite kyligt på rummet - men det fanns en fläkt som vi använde. Vilken otrolig skillnad från gårdagen. Nu fick vi se lite av Queenstown charmen. Några snöklädda alptoppar runt denna stad, som ligger vid en stor sjö. Hade varit enastående om vi fått uppleva

31 augusti: Skiddag med skolan!
fredag 31 augusti 2018 - Queenstown, Otago, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen ringde väckarklockan redan kl 04.25 för att vi skulle hinna i tid till bussen som skulle ta Ellen, Ludvig och mig på en skiddag med skolan. Jag hade vaknat några gånger innan klockan av rädsla för att inte vakna i tid... Jag körde först skidutrustningen till skolan,