Wanaka

Dag 48 - Wanaka
fredag 4 januari 2019 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Det blev även en lugn morgon idag. Sen vandrade vi ner de 7 minutrarna det tar till stranden där vi hyrde kajaker. Singelkajaker för Mia o Björn o en dubbel till Thomas o mig. Vi hade tur med vädret, solen lyser även om det inte är jättevarmt, dvs svensk sommar, och vinden hade avtagit

Dag 47 - Wanaka
torsdag 3 januari 2019 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Idag hade vi sovmorgon. Helt ljuvligt att slippa gå upp i svinottan fast vi ändå vaknar rätt tidigt. Vårt wi-fi är så katastrofalt dåligt så jag lyckas inte publicera något på Resdagboken så det kommer bli en större förskjutning mellan faktisk dagbok och publicering. Irriterande till

Dag 46 - från Christchurch till Wanaka
onsdag 2 januari 2019 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Idag blir det n mycket kort text men vill ändå lägga upp lite najs bilder. Det blev bara 20 min yoga på morgonen eftersom vi ville komma iväg f huset vid 8. 08.12 kom vi iväg för ännu en dryg körning. Vägen fick sydväst genom landet med 5 timmars aktiv bilkörning med massor trafik på

Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
18 november: Wanaka, Cromwell och Arrowtown!
söndag 18 november 2018 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen tog vi en lugn morgon. Strax efter kl 9 ringde Per och berättade att hans plan från Auckland nu hade landat i Queenstown. Några minuter senare mötte jag och barnen upp honom på flygplatsen. Vi åkte sedan och hämtade upp mamma och pappa och styrde bilen mot orten Wanaka.

1 sep: Längdsskidlopp, mata lamm och kalas!
lördag 1 september 2018 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen gick Per upp tidigt medan hans rumskamrat fortfarande sov...Per var på plats kl 7 på ”snow farm” för att hyra skidor inför det kommande loppet Merino Muster som skulle starta  klockan 10. Det var strålande väder och människor samlades från hela världen för att

25 augusti: Längdskidåkning på ”snowfarm”!
lördag 25 augusti 2018 - Snow Farm NZ, Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Vi tog alla lite sovmorgon och en lugn morgon på lördagen, vilket var skönt. Efter att Per handlat lite frukost, vi hade ätit och packat matsäck, åkte vi till ”snowfarm”, som ligger ca 35 minuters väg från Arrowtown, vars närmaste ort är Wanaka. Efter vi kört ett tag började

Wanaka
lördag 21 april 2018 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

En underbar plats vi hamnade på. En liten mysig stad precis vid Wanakasjön. Vårt boende på Wanaka Homestead Lodge hade allt man kunde önska. Värdinnan var så trevlig och såg till att vi hade det bra. Läget på boendet var perfekt bara ett stenkast från sjön och promenadavstånd in till

2 april: På väg hem genom Wanaka och Queenstown!

På måndagmorgonen packade vi snabbt ihop våra tält, åt frukost och började vår resa tillbaka till Invercargill. Under resan började det regna och det kändes därför ganska skönt att sitta i bilen och att vara på väg hem... När det var tid för lunch stannade vi till i Wanaka på en

1 april: ”blue pools”, serpentinvägar, strand och glaciärer!
söndag 1 april 2018 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Natten hade varit sval och trots att vi haft mössa hade några av oss frusit lite. Temperaturen hade legat nära ”nollan” och när vi kom ut ur tältet såg vi att det hade snöat på bergstopparna under natten! Det var en klar, men sval morgon, och solen började leta sig fram mellan

31 mars: International airshow!
lördag 31 mars 2018 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

På morgonen började det regna, men det slutade snart så att vi kunde ta frukosten på stranden. Det var häftigt att ha den fantastiska vyn med bergen framför sig när vi åt! När vi satt där fick Per ett meddelande från Prudence, som ordnat jobbet till honom i Invercargill, men som annars

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

16 april 2018 - 29 april 2018

NZ har aldrig funnits i våra reseplaneringar men så började dottern studera i Aus och vi skulle såklart hälsa på. Då blev det ett par veckor till Sydön på NZ. Vi var lite för nära för att kunna låta bli... Här kommer vår dagbok från resan... ett stöd för vårt minne men kanske även inspiration för någon som funderar på att besöka NZ.

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

New Zealand 2018 Revivel-Tour

New Zealand 2018 Revivel-Tour

15 januari 2018 - 26 februari 2018

Vi skall återuppliva gamla minnen och fisken från vår premiärresa 1995.

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

NZAS167

NZAS167

22 december 2016 - 16 januari 2017

Nu kör vi ytterligare en vinterresa till Down Under. Denna gång blir det mest Sydön på Nya Zeeland och sen Surfers Paradise i Australien och sist men inte minst en sväng till Singapore. Ut- och hemresa sker på samma sätt. Göteborg-London-Singapore-Sidney med slutdestination Auckland. Där blir det lite inrikesflyg och hyrbilar innan vi tar samma resa tillbaka till Göteborg. På resan kommer vi stöta på goda vänner några gånger. Skall bli roligt! Häng med om du har lust! Känns hoppfullt att Resdagboken har fått en välbehövlig uppdatering! Grattis till det!

Nya Zeeland och Australien

Nya Zeeland och Australien

28 september 2014 - 2 januari 2015

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

Centralamerika-Hawaii-Fiji-NZ 2014

30 augusti 2014 - 11 januari 2015

Woop woop, tar oss från Mexiko till Colombia med allt vad det innebär (tequila, dykning, guacamole, surf, salsa, partey, äventyr). Flyger sedan till Hawaii, Fiji (där vi möter upp Christofer) och avslutar med Nya Zeeland där även Jerra möter upp oss. Sämre kan man ha det!

TineA
Jerry Lindkvist