Wanaka

Spegel spegel
fredag 23 februari 2018 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Nu är vi egentligen på vårt sista stora stopp i Nya Zeeland: Queenstown! Mysfaktorn på den här staden är skyhög och extremt fotogenique. Ni lär få se ett antal bilder från QT kan jag lova. Men sedan sist:Det dåliga vädret jag pratade om i Franz Josef utvecklades till orkanstyrka så

Gråa Blåa Pooler och surfing med paddelbräda
lördag 17 februari 2018 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Vår dag började med en regnig biltur längs med Lake Hawea och sedan Lake Wanaka. Vi åkte in i Aspiring National Park och stannade några minuter från vårt mål, The Blue Pools/De blåa sjöarna. När vi närmade oss poolerna såg vi att de inte alls var blåa utan mer grumligt grå. Eftersom

Wanaka och Clutha
lördag 27 januari 2018 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Hej!Sista dagen i Omarama så besökte vi nedre delen av Ahuriri igen för ett nytt försök.Vi hittade en betydligt bättre vandingsrutt dit den här gången. Vi började vid Flatsen (sjön)för att sedan fiska oss uppströms. Det dröjde inte länge förrän vi såg STOR fisk i rörelse.Det var

25 mil bil!
söndag 21 maj 2017 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Vaknade osäkra på om vi kunde åka vidare på planerad väg eller åka iväg alls! Tittade ut och såg......ingen snö! Fortsatte mot Queenstown som planerat! Fin väg och poliseskort bakom oss när vi lämnade Te Anaou! 8 mil från Queenstown var det nästan att vi vände, regn, snö och så

Cais Urbanke
Cais1 i Australien -Nya Zeeland
Senast aktiv - från Singapore, Singapore
Trevlig nyårsafton och återigen dags för Luge
söndag 1 januari 2017 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

God fortsättning!Vi hade igår en jättetrevlig nyårsafton tillsammans med A&M. Vi var på en restaurang som heter Kika och den ligger granne med hotellet, bekvämt! De serverade en nyårsmeny bestående av smårätter och de hade hyrt in en grillmästare från utanför stan för denna

Peter & Magnus Ae
PoMAroundTheGlobe i NZAS167
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Nyårsafton på andra sidan alperna.
lördag 31 december 2016 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Nu har vi landat i Wanaka och installerat oss på rummet och även utforskat stan lite grann. Startade tidigt från Franz Josef för att komma fram i hyfsad till nyårsfirandet. Färden började från ett gråmulet FJ och efter ett tag så började det regna ganska så bra. Spelar ju ingen roll

Peter & Magnus Ae
PoMAroundTheGlobe i NZAS167
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Strap yourself to a beautiful stranger
tisdag 23 december 2014 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Okej, resan söderut då va. Som ska vara helt underbar. Det ösregnade bokstavligen hela dagen. På riktigt. Så jävla tråkigt. Dessutom var det Jerras födelsedag. Vi stannade vid Pancake Rocks och spanade in dem, det är stenar som ser ut som en himla massa pannkakor (som de Bamses farmor

Milford sound, Queenstown och Wanaka
söndag 26 oktober 2014 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Halojj! Hur har ni det där hemma? Vi har det hur bra som helst, och även vädret har varit på våran sida dom senaste dagarna :) Vi har hunnit med att göra massa roliga saker sen sist. Vi tog oss till Milford Sound där vi åkte på en båtcruise i fjorden. Vi hade verkligen tur med

Queenstown
tisdag 23 september 2014 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Busy busy doing nothing .. Åkt en gammal ångare idag o tittat på fårklippning...det finns 3 ggr så många får som människor här dvs 15 milj får... Ni förstår d är en del fårskallar ,, Var på Zumba igår, kul att dansa lite, på kvällen var det mer dans afrikanskt band som spelade,min

Skidåkning
måndag 8 september 2014 - Wanaka, Otago, Nya Zeeland

Yes nu är jag här i fina fina Wanaka;) På Landvetter så skojade jag med sonen 20 år om att det är mer vanligt att föräldrar vinkar av 20 åringar än tvärtom!! Här är det toppen, fantastiskt landskap,trevliga människor o jättegod mat. Wanaka är en mysig liten stad som ligger vid