Southland

19 april: Skridskoåkning!
torsdag 19 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Efter att Per åkt till jobbet och vi hade ätit frukost tog jag och barnen en tur till stan’ för att inhandla en ny varmare jacka till Vilma och strumpor till Ellen och Ludvig. Vi hittade en fin svart jacka, som hon förhoppningsvis även kan få lov att använda till sin skoluniform...Efter

18 april: Motormuseum och cirkus!
onsdag 18 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På onsdagen jobbade Per som vanligt, medan jag och barnen åkte hem till Caroline med barnen Matheo, Ollie och Issy. Regnet öste ned, men det hindrade inte barnen att vara ute...Vi bjöds på massor med god fika med bla kakor med nygjord lemoncurd. Fantastiskt gott! Hon skickade även med oss en

17 april: Sjukhusbesök och ett underbart besked!
tisdag 17 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Per åkte in till jobbet kvällen innan och kom inte hem förrän 04 på morgonen... De ringde honom sedan kl 06 igen och det blev dags att stiga upp. Stackars Per var trött, men måste jobba ytterligare 4 fullspäckade dagar innan han får vara ledig... Inte konstigt att han råkade ta med sig

16 april: Massor med lek!
måndag 16 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På måndagen åkte Per tidigt till jobbet och jag insåg att Toni inte hade ringt... Skönt! Ett gott tecken på att övernattningen gått bra!Jag handlade på morgonen och hemmet låg oförändrat och tyst pga att Vilma fortfarande låg och sov...Jag hämtade sedan Ellen och Ludvig och allt hade

15 april: Klättring och övernattning!
söndag 15 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagmorgonen åkte Per till jobbet, medan vi andra åkte på gudstjänst. Vår vän Julie var framme i kyrkan och berättade om att ett antal kineser som brukar komma till deras hem för att de vill veta mer om Jesus (de hade aldrig öppnat en bibel innan de kom till Nya Zeeland). Nu ville

14 april: Sol i parken och restaurangbesök!
lördag 14 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På lördagen vaknade Ellen och Ludvig redan vid kl 6, och hann då ringa kompisarna i Sverige... Per åkte till jobbet vid 7, medan vi andra tog en lugn morgon.Efter det träffade vi den tyska familjen i parken. Det var en sval, men strålande höstdag! Vi gick först till lekparken, sedan till

13 april: Nya tyska vänner!
fredag 13 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Fredagen var barnens sista dag på första terminen. Vilma tävlade i att framföra en ”haka”dans med sin grupp ”Watson” i  skolan. De var själva nöjda med framförandet, men kom på tredje plats av fyra...De hade också utdelning av betyg i ”behavior”, där de fick betyg efter hur

12 april: Teater och tårta!
torsdag 12 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagen fortsatte höstvädret med regn och blåst! Per passade på att ta bilen till jobbet... Ellen och Ludvig var med skolan och tittade på teater på James Hargest Junior, vilket är Vilmas skola. De kunde inte se någon Vilma där, men tyckte teatern hade varit bra!Vilma hade varit på

11 april: Dans och nya skor!
onsdag 11 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Natten till onsdagen hade det regnat en del, men klarnade upp på morgonen. Jag spelade tennis som vanligt, vilket var väldigt kul! Solen värmde skönt och bländade oss stundtals...   Ellen och Ludvig hade båda dansat i skolan och Ellen är med i ett ”jump-jamp” team som dansar lite extra

10 april: ny jourvecka och presentation inför klassen!
tisdag 10 april 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Per gick på en ny jourvecka på tisdagmorgonen, trots att det inte var så länge sen sist... Han var dock laddad och uppskattar att få ta sig an de akuta fallen ibland, vilket det inte blir lika mycket av hemma i Sverige... På tisdagen tog jag en promenad i parken med Lilys (går i år 6)

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 januari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Jorden runt på 31 dagar

Jorden runt på 31 dagar

7 mars 2018 - 7 april 2018

Via Los Angeles åker vi till Cook-öarna, Nya Zeeland och Australien, innan vi färdas hem via Hongkong.

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

New Zealand 2018 Revivel-Tour

New Zealand 2018 Revivel-Tour

15 januari 2018 - 26 februari 2018

Vi skall återuppliva gamla minnen och fisken från vår premiärresa 1995.

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

Dalins äventyr

Dalins äventyr

22 januari 2017 - 27 mars 2017

En månad i husbil på Nya Zeeland, fem dagar i Australien (Sydney mer specifikt) och 24 nätter i Thailand med hela familjen! Ska bli sååå härligt😎!

Down under

Down under