Southland

6 juli: Sista skoldagen på termin 2
fredag 6 juli 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen vaknade vi till sista skoldagen och alla var nu sugna på att snart ha lite lov. Barnen gick som vanligt till skolan och jag cyklade sedan vidare till biblioteket för att låna en bok om Cairns i Australiens, som vi ska åka till imorgon. Efter det cyklade jag vidare till

5 juli: Utvecklingssamtal för Vilma och pizzakväll hos familjen Vincent!
torsdag 5 juli 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen tog Per bilen till jobbet så efter att jag lämnat barnen tog jag cykeln till affären för att handla lite. Efter det packade jag inför vår Australienresa som börjar om 2 dagar...När jag precis skulle ge mig iväg på cykeln för att möta upp Meredith för en promenad,

4 juli: Utvecklingssamtal för Ellen och Ludvig!
onsdag 4 juli 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På onsdagen regnade det på morgonen och fortsatte med det större delen av dagen. Barnen gick till skolan och jag planerade för tennis på stadion. När jag var på väg dit fick jag dock en känsla av att någon sagt att det var upptaget på stadion idag... Känslan stämde och jag fick åka

3 juli: Musikal!
tisdag 3 juli 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagsmorgon efter barnen börjat skolan åkte jag till frisören för att klippa mig och dölja mina begynnande gråa hår... Det var trevligt och avkopplande! Jag fick ta del av frisörens livshistoria där jag satt, vilket var spännande. Hon berättade bla om sin man som hon träffat i

2 juli: Test och vaccination!
måndag 2 juli 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Efter att barnen börjat skolan på måndagmorgonen sprang jag en liten runda och läste sedan min engelskaläxa. Efter det åkte jag till Julie tillsammans med Isabell. Det var väldigt trevligt! Vi läste bla en text tillsammans och pratade om ord vi inte förstod och vad motsatsen är till olika

1 juli: Snorkling och thairestaurang!
söndag 1 juli 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen var vi i den anglikanska kyrkan som vanligt. Vi var lite trötta innan vi kom dit, men när vi väl var där fick vi delta i en härlig och berörande gudstjänst, vilket gjorde oss på gott humör och gav oss energi! Temat handlade om Jesus som världens ljus! Prästen

29 juni: Fina resultat och trevligt besök!
fredag 29 juni 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå fredagen efter barnen börjat skolan, sprang jag en runda, städade huset, packade inför morgondagens skidåkning och sedan kom Melanie på en kopp kaffe. Det var väldigt trevligt! Hon hade med sig frukt som hon bjöd på och även en tårta hon hade köpt till vår familj, vilken är lite

28 juni: Inhandling av radiostyrd bil och lera!
torsdag 28 juni 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå torsdagsmorgonen efter barnen börjat skolan hade jag planerar att gå en promenad med Natasha, men hon hade ont i sitt knä så vi tog istället en kopp kaffe hemma hos mig. Det var trevligt att träffa henne som vanligt!Vid lunchtid ordnade jag lite ärenden som har med Pers födelsedag att

27 juni: Tenniscoaching och hockey!
onsdag 27 juni 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå morgonen fick Vilma veta att Chiara fortfarande var sjuk... Hon hade en uppgift som hon gjorde tillsammans med Chiara som hon idag därför skulle få jobba med själv... Strax innan jag följde Ellen och Ludvig till skolan fick jag ett meddelande från vår sydkoreanska vän Yohan om jag

26 juni: Besök från Christchurch!
tisdag 26 juni 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Efter att barnen börjat skolan på tisdagmorgonen sprang jag en runda, handlade och ringde sedan lite samtal... Ellen och Ludvig slutade vid lunch pga att lärarna hade studieeftermiddag. Det kändes lyxigt för dem och för mig och det gjorde att Ellen hann följa med Tilly hem och leka innan det

16 april 2018 - 29 april 2018

NZ har aldrig funnits i våra reseplaneringar men så började dottern studera i Aus och vi skulle såklart hälsa på. Då blev det ett par veckor till Sydön på NZ. Vi var lite för nära för att kunna låta bli... Här kommer vår dagbok från resan... ett stöd för vårt minne men kanske även inspiration för någon som funderar på att besöka NZ.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

1 januari 2018 - 1 januari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Jorden runt på 31 dagar

Jorden runt på 31 dagar

7 mars 2018 - 7 april 2018

Via Los Angeles åker vi till Cook-öarna, Nya Zeeland och Australien, innan vi färdas hem via Hongkong.

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

New Zealand 2018 Revivel-Tour

New Zealand 2018 Revivel-Tour

15 januari 2018 - 26 februari 2018

Vi skall återuppliva gamla minnen och fisken från vår premiärresa 1995.

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

Dalins äventyr

Dalins äventyr

22 januari 2017 - 27 mars 2017

En månad i husbil på Nya Zeeland, fem dagar i Australien (Sydney mer specifikt) och 24 nätter i Thailand med hela familjen! Ska bli sååå härligt😎!

562 Dunns Rd, Oreti Beach, Southland, New Zealand
22 Surrey Park Rd, Invercargill, Southland, New Zealand