Southland

13 november: Mamma och pappa på besök från Sverige!!
tisdag 13 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagen var det skönt väder! Ellen hade varit så hostig igår kväll och nu på morgonen att vi bestämde att hon skulle få hoppa över dagens simning i skolan. Vilma tog med sig strösocker och måttsats inför dagens lemonadtillverkning i skolan. Efter att barnen börjat skolan röjde

12 november: Fotboll och på cykel i San Fransisco!
måndag 12 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå måndagsmorgonen var det skönt väder. Vilma gick till skolan som vanligt, liksom Ellen och Ludvig. Jag åkte på Zumbaträning på morgonen, vilket var svettigt, men kul! Jag träffade där Isabell, vilket också var roligt, men varken hon eller jag hade tyvärr tid att stanna och prata

11 november: Besök hos Keira, presentation och San Fransisco!
söndag 11 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen lyxade vi med amerikanska pannkakor eftersom bla Tilly var här. Efter det skjutsade vi hem  Tilly och åkte sedan på gudstjänst. Idag handlade hela gudstjänsten om att komma ihåg de nyazeeländare som dött i andra världskriget. Symbolen för detta är den röda vallmon,

10 november: Per reser till USA, Trampolinepark och show!
lördag 10 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen tog vi alla lite sovmorgon, vilket var skönt. Vilma och Chiara ville förstås sova länge...Per passade på att ta en liten löparrunda på förmiddagen eftersom han sedan skulle få sitta mycket stilla på flyget... Jag försökte dammsuga lite, men dammsugaren var helt död

9 november: Worker of the week och besök!
fredag 9 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen vaknade vi till soligt väder, vilket var härligt! Efter att jag följt Ellen och Ludvig till skolan tog jag bilen till Zumba! Vi dansade en liten stund i par denna gången, vilket var kul, men lite svårt och jag lyckades nog trampa min partner på tårna om jag ska vara

Foton
söndag 11 november 2018 - Invercargill, Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Hoppas det går att lägga in mera foton 😍

Lyxdag..
söndag 11 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Idag tittade vi runt lite i Invercargille och deras Botaniska trädgård. Den var stor den parken. Vilka blommor, rodedendron, olika färger och former. Så mycket att titta på. Efter soppfika och mera promenerande gick vi tillbaka till hostlet. Där tog vi en slappar timme eller två. Sen tog vi

Senast aktiv - från Invercargill, Southland, Nya Zeeland
8 november: Regn och tennis!
torsdag 8 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen regnade det och blåste igen. Jag skjutsade därför Vilma till skolan medan Ellen och Ludvig fick gå själva... Jag mötte sedan upp dem i skolan igen för att prata med deras lärare om att även byta simgrupp för Ludvig så att han fick sin lärare Mrs Johnston

Båttur på Milford Sound
lördag 10 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Det blev lite si och så med sömnen. Men det var det värt när vi väl kom på båten. Resan började med frukost - himmelskt gott var det. Äggstanning, bröd, vitabönor, korv, youghurt med flingor eller fruktbitar. Kaffe /Te /juice. Utsikten kunde vi inte klaga på. Oj oj oj... det är så...

Senast aktiv - från Invercargill, Southland, Nya Zeeland
7 november: ”Player of the day” och herrelös hund!
onsdag 7 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På onsdagsmorgonen var Per lite spänd inför dagens stora operation som han skulle göra. Han hade gjort den senast i Sverige för omkring ett år sedan och där brukar han göra operationen med en van överläkarkollega, vilket inte är fallet här... Ellen och Vilma var så pass pigga att de

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

16 april 2018 - 29 april 2018

NZ har aldrig funnits i våra reseplaneringar men så började dottern studera i Aus och vi skulle såklart hälsa på. Då blev det ett par veckor till Sydön på NZ. Vi var lite för nära för att kunna låta bli... Här kommer vår dagbok från resan... ett stöd för vårt minne men kanske även inspiration för någon som funderar på att besöka NZ.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

1 januari 2018 - 1 januari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Jorden runt på 31 dagar

Jorden runt på 31 dagar

7 mars 2018 - 7 april 2018

Via Los Angeles åker vi till Cook-öarna, Nya Zeeland och Australien, innan vi färdas hem via Hongkong.

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

New Zealand 2018 Revivel-Tour

New Zealand 2018 Revivel-Tour

15 januari 2018 - 26 februari 2018

Vi skall återuppliva gamla minnen och fisken från vår premiärresa 1995.

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

1011 Athol-Five Rivers Hwy, Mid Dome, Southland, Nya Zeeland
113 Lewis St, Invercargill, Southland, Nya Zeeland