Southland

27 januari: Gudstjänst, packning och hjortmiddag!
söndag 27 januari 2019 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen åkte jag och Per på gudstjänst för sista gången i vår kyrka ”All saints”. Det var en härlig gudstjänst och det var kul och kändes väldigt bra att få tillfälle att säga hejdå och ta lite foto på vännerna vi träffat där. Efter gudstjänsten åkte vi hem för

26 januari: Fika och middag med vänner!
lördag 26 januari 2019 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen åt vi frukost med familjen Lanki. Jag, Per och Ludvig åkte sedan iväg till stan för att köpa nya skor till Ludvig (de hade de senaste fått ett hål och hade blivit fullständigt dränkta i lera efter promenaden för två dagar sedan, vilket gjorde dem obrukbara). Vi åkte

23 januari: Klippa får och besök hos vänner!
onsdag 23 januari 2019 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå onsdagsmorgonen regnade det lite. Per hade bestämt med en tidigare patient att vi skulle få komma och besöka hans farm och se när de jobbade med sina får. Efter frukost åkte Per därför först och hämtade upp Vilma, som hade sovit hos Chiara under natten, och vi åkte sedan hela

22 januari: Försäljning av bil och trampolinpark!
tisdag 22 januari 2019 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På onsdagsmorgonen regnade det för fullt när vi vaknade och det kändes lite svalt i huset när vi vaknade. Detta bekymrade oss dock inte utan vi var fantastiskt tacksamma över att ha fått sova inomhus... Hundarna hördes gny vid kl 7, så det var bara att gå upp. Jag väckte Ellen för att

21 januari: Hundvakt och Per vandrar Rotbourn Track!
måndag 21 januari 2019 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

ÅPå tisdagsmorgonen satte Per klockan på 5.30 för att ladda med frukost och kaffe inför sin vandring på Rotebourn Track i gryningen. Jag vaknade lite senare och såg då att regnet hade lättat lite. Solen höll precis på väg att gå upp när jag skjutsade Per till platsen för vandringens

Milford Sound
lördag 12 januari 2019 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Lör 12/1Lite kris. Det finns ingen brödrost;-) Vi får klara frukosten utan. Kör till centret för utflykter nere vid sjön. Vi bokar båtturen 12,15 med besök på undervattensobservatoriet och lunchpaket, 99 $/pers. Visar sig vara värt varje $. Tar ca två timmar att köra dit så vi har gott

Droemmen i Nya Zeeland 2019
Catlins Bluff Te Anau
fredag 11 januari 2019 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Fre 11/1Får husets stora svart katt som bordsgranne till frukost. En riktig Baggiskatt! Efter frukost tar vi vägen om Dunedins järnvägsstation. Den var stängd igår när vi var där. Den är byggd i fransk renässansstil och invigdes 1906. Så vacker och med oroliga planteringar framför.

Droemmen i Nya Zeeland 2019
Dag 51 - Piu Piu Tahi
måndag 7 januari 2019 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Kia Ora från Piopiotahi (Milford sound)!Väckning kl 6.15 för att packa ihop mina få tillhörigheter och hänga på låset till frukosten kl 7 för att kunna vara på plats vid dykningen kl. 8. Fick skjuts av mitt hotell så jag slapp rusa och fightas med alla sandflugor på vägen.Efter diverse

Dag 52 - Te Anau
tisdag 8 januari 2019 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Detta är dagen då Thomas åkte. Först buss till flygplatsen i Queenstown, därifrån flyg till Auckland, sen vidare till Dubai 17 h och sen Stockholm. Turligt nog för honom åker han Emirates business class så han har värsta lyxresan hem så det är inte jättesynd om honom, mer tråkigt att

Dag 50 - Milford Sound
söndag 6 januari 2019 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Alla i familjen hade sovit dåligt, trots jättebekväma sängar. Tror den sena tunga middagen i kombination med mycket vin gjorde att natten blev stökig. Jag kommer behöva avgiftas efter denna resa känner jag.Vid 8 kom vår chaufför/guide från Fiordland tours och hämtade oss för en dryg 2 h

Nya Zeeland 2019

Nya Zeeland 2019

1 januari 2019 - 25 januari 2019

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

Anne och Arne Reser

Anne och Arne Reser

5 oktober 2018 - 19 december 2018

16 april 2018 - 29 april 2018

NZ har aldrig funnits i våra reseplaneringar men så började dottern studera i Aus och vi skulle såklart hälsa på. Då blev det ett par veckor till Sydön på NZ. Vi var lite för nära för att kunna låta bli... Här kommer vår dagbok från resan... ett stöd för vårt minne men kanske även inspiration för någon som funderar på att besöka NZ.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Jorden runt på 31 dagar

Jorden runt på 31 dagar

7 mars 2018 - 7 april 2018

Via Los Angeles åker vi till Cook-öarna, Nya Zeeland och Australien, innan vi färdas hem via Hongkong.

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor