Southland

21 september: Konst, indiskt besök och övernattning!
fredag 21 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen fick Vilma, för omväxlings skull, klä sig i valfria kläder i skolan eftersom det var ”mufti day”. Trots lite svalt på morgonen valde Vilma shorts, som en riktig infödd ”kiwi” skulle göra. Idag var det Ellen och Ludvigs klasskompis AJ’s sista dag, vilket de

20 september: Ellen och Ludvig utklädda!
torsdag 20 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen följde jag Ellen och Ludvig till skolan som vanligt, medan Vilma gick iväg själv... Strax innan lunch åkte jag in till stan’ för att inhandla kläder till kvällens disco på skolan. Temat var rymden och tjejerna önskade att ha kläder i grönt. Ludvig ville likna ett

19 september: Volleyboll och konsert med barnens skolkörer!
onsdag 19 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Det var molnigt på onsdagsmorgonen, men började klarna upp när barnen gick till skolan.  Strax efter gick jag för att spela tennis. Det var härligt, soligt väder så det behövdes både keps, solglasögon och solkräm... Det var som vanligt roligt att prata med alla trevliga människorna som

18 september: Sista dagen med kompisen Tina, besök hos Hilda och lyckat lästest!
tisdag 18 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagsmorgonen började Per en ny jourvecka och fick därför vara på plats lite tidigare. Det var strålande väder idag, vilket var en härlig kontrast till gårdagen! Tilly kom förbi redan kl 8 på morgonen pga att Ellen och Tilly hade bestämt att de skulle se så lika ut som möjligt i

17 september: Ted på besök, kärna smör och Ludvig ”the player of the day”!
måndag 17 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På måndagsmorgonen var det lite segt att vakna, men vi kom alla iväg till slut. Det regnade, men vi gick som vanligt och sedan tog jag cykeln till Zumban, som idag inte var så långt hemifrån. Jag cyklade sedan och handlade på vägen hem... När jag kom hem röjde jag upp från

16 september: Fiske och grillfest hos vänner!
söndag 16 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen när jag vaknade hittade jag både Ellen och Ludvig som satt och myste tillsammans i Vilmas stora säng, tittande på en varsin skärm. De brukar vilja ha sällskap av varandra på mornarna... Jag gjorde sedan amerikanska pannkakor med vispad grädde och sylt till frukost,

15 september: Sista skiddagen!
lördag 15 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen vaknade vi av väckarklockan 5.30 för att komma iväg för att åka slalom på skidområdet ”the remarkables”, utanför Queenstown, för sista gången. Under den 2,5 timmar långa resan såg vi bla en bil med en helikopter på flaket, vilket inte händer så ofta... När

14 september: Current event, kalas och bjudning!
fredag 14 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen var Vilma lite pirrig inför dagens ”current event” då hon skulle presentera en nyhet inför klassen som handlade om att Nya Zeelands vinter har blivit kortare. Efter att Vilma gått till skolan och jag följt Ellen och Ludvig förbi de ljuvliga vita - och rosablommande

13 september: Vilma och Ellen fick utmärkelser!
torsdag 13 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tordagsmorgonen när barnen gått till skolan städade jag huset. Efter det kom Melanie förbi. Eftersom det var lunchtid bjöd jag henne på grytan från igår och jag tog en macka och kaffe... Hon, barnen och hennes man som ska komma på besök, planerar ut och vandra i helgen. Eftersom de

12 september: Konst i ”steam punk” och premiär i volleyboll!
onsdag 12 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Det kändes riktigt skönt i luften på onsdagmorgonen och solen värmde. Efter att barnen börjat skolan gick jag för att spela tennis. Det var underbart väder och en njutning att få spela. Efter en dryg timme kom även min vän Belinda för att spela, vilket var kul. Efter tennisen träffade

16 april 2018 - 29 april 2018

NZ har aldrig funnits i våra reseplaneringar men så började dottern studera i Aus och vi skulle såklart hälsa på. Då blev det ett par veckor till Sydön på NZ. Vi var lite för nära för att kunna låta bli... Här kommer vår dagbok från resan... ett stöd för vårt minne men kanske även inspiration för någon som funderar på att besöka NZ.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

1 januari 2018 - 1 januari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Jorden runt på 31 dagar

Jorden runt på 31 dagar

7 mars 2018 - 7 april 2018

Via Los Angeles åker vi till Cook-öarna, Nya Zeeland och Australien, innan vi färdas hem via Hongkong.

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

New Zealand 2018 Revivel-Tour

New Zealand 2018 Revivel-Tour

15 januari 2018 - 26 februari 2018

Vi skall återuppliva gamla minnen och fisken från vår premiärresa 1995.

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

Dalins äventyr

Dalins äventyr

22 januari 2017 - 27 mars 2017

En månad i husbil på Nya Zeeland, fem dagar i Australien (Sydney mer specifikt) och 24 nätter i Thailand med hela familjen! Ska bli sååå härligt😎!

1011 Athol-Five Rivers Hwy, Mid Dome, Southland, Nya Zeeland
113 Lewis St, Invercargill, Southland, Nya Zeeland