Invercargill

6 juli: Sista skoldagen på termin 2
fredag 6 juli 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen vaknade vi till sista skoldagen och alla var nu sugna på att snart ha lite lov. Barnen gick som vanligt till skolan och jag cyklade sedan vidare till biblioteket för att låna en bok om Cairns i Australiens, som vi ska åka till imorgon. Efter det cyklade jag vidare till

5 juli: Utvecklingssamtal för Vilma och pizzakväll hos familjen Vincent!
torsdag 5 juli 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen tog Per bilen till jobbet så efter att jag lämnat barnen tog jag cykeln till affären för att handla lite. Efter det packade jag inför vår Australienresa som börjar om 2 dagar...När jag precis skulle ge mig iväg på cykeln för att möta upp Meredith för en promenad,

4 juli: Utvecklingssamtal för Ellen och Ludvig!
onsdag 4 juli 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På onsdagen regnade det på morgonen och fortsatte med det större delen av dagen. Barnen gick till skolan och jag planerade för tennis på stadion. När jag var på väg dit fick jag dock en känsla av att någon sagt att det var upptaget på stadion idag... Känslan stämde och jag fick åka

3 juli: Musikal!
tisdag 3 juli 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagsmorgon efter barnen börjat skolan åkte jag till frisören för att klippa mig och dölja mina begynnande gråa hår... Det var trevligt och avkopplande! Jag fick ta del av frisörens livshistoria där jag satt, vilket var spännande. Hon berättade bla om sin man som hon träffat i

2 juli: Test och vaccination!
måndag 2 juli 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Efter att barnen börjat skolan på måndagmorgonen sprang jag en liten runda och läste sedan min engelskaläxa. Efter det åkte jag till Julie tillsammans med Isabell. Det var väldigt trevligt! Vi läste bla en text tillsammans och pratade om ord vi inte förstod och vad motsatsen är till olika

1 juli: Snorkling och thairestaurang!
söndag 1 juli 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen var vi i den anglikanska kyrkan som vanligt. Vi var lite trötta innan vi kom dit, men när vi väl var där fick vi delta i en härlig och berörande gudstjänst, vilket gjorde oss på gott humör och gav oss energi! Temat handlade om Jesus som världens ljus! Prästen

29 juni: Fina resultat och trevligt besök!
fredag 29 juni 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå fredagen efter barnen börjat skolan, sprang jag en runda, städade huset, packade inför morgondagens skidåkning och sedan kom Melanie på en kopp kaffe. Det var väldigt trevligt! Hon hade med sig frukt som hon bjöd på och även en tårta hon hade köpt till vår familj, vilken är lite

28 juni: Inhandling av radiostyrd bil och lera!
torsdag 28 juni 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå torsdagsmorgonen efter barnen börjat skolan hade jag planerar att gå en promenad med Natasha, men hon hade ont i sitt knä så vi tog istället en kopp kaffe hemma hos mig. Det var trevligt att träffa henne som vanligt!Vid lunchtid ordnade jag lite ärenden som har med Pers födelsedag att

27 juni: Tenniscoaching och hockey!
onsdag 27 juni 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå morgonen fick Vilma veta att Chiara fortfarande var sjuk... Hon hade en uppgift som hon gjorde tillsammans med Chiara som hon idag därför skulle få jobba med själv... Strax innan jag följde Ellen och Ludvig till skolan fick jag ett meddelande från vår sydkoreanska vän Yohan om jag

26 juni: Besök från Christchurch!
tisdag 26 juni 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Efter att barnen börjat skolan på tisdagmorgonen sprang jag en runda, handlade och ringde sedan lite samtal... Ellen och Ludvig slutade vid lunch pga att lärarna hade studieeftermiddag. Det kändes lyxigt för dem och för mig och det gjorde att Ellen hann följa med Tilly hem och leka innan det

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 januari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Sex månader på vift

Sex månader på vift

24 mars 2016 - 25 september 2016

Nya Zeeland och Sydostasien under sex månader

Oceania express!

Oceania express!

7 januari 2015 - 7 mars 2015

Nu bär det av igen! Med Erik och Andreas som ressällskap ska vi ut i vida världen för en riktig äventyrsresa... igen! Nya Zeeland och Australien i 2 månader.

Jobba/resa i Australien

Jobba/resa i Australien

23 september 2014 - 1 juni 2015

Vi två tjommar som tänkt utfrorska Australien genom att jobba på farmer och liknande under dom kommande 6-7 månaderna. Därefter har vi tänkt resa runt och njuta lite av livet.

Nya Zeeland och Australien

Nya Zeeland och Australien

28 september 2014 - 2 januari 2015

Down under

Down under

16 november 2013 - 6 februari 2014

30 timmars restid för att ta sej halvvägs runt klotet. Väl på plats ska Nya zeeland gås igenom med husbil. Därefter väntar 6 veckor i Australien där östkusten ska övervinnas och det kommer att dykas en hel del. Alice springs ska hinnas med innan jag fortsätter till Thailand för att hälsa på min lilla faster

Nya Zealands resan

Nya Zealands resan

2 oktober 2013 - 12 november 2013

Australien och Nya Zeeland

Australien och Nya Zeeland

14 september 2013 - 12 oktober 2013

En resa som kommer gå längs med Australiens östkust. Brisbane - Surfers Paradise - Byron Bay - Sydney - Melbourne. För att sedan bli road trip på Nya Zeelands södra ö med start i Christchurch.

22 Surrey Park Rd, Invercargill, Southland, New Zealand
51 Windsor St, Invercargill, Southland, New Zealand