Invercargill

21 september: Konst, indiskt besök och övernattning!
fredag 21 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen fick Vilma, för omväxlings skull, klä sig i valfria kläder i skolan eftersom det var ”mufti day”. Trots lite svalt på morgonen valde Vilma shorts, som en riktig infödd ”kiwi” skulle göra. Idag var det Ellen och Ludvigs klasskompis AJ’s sista dag, vilket de

20 september: Ellen och Ludvig utklädda!
torsdag 20 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen följde jag Ellen och Ludvig till skolan som vanligt, medan Vilma gick iväg själv... Strax innan lunch åkte jag in till stan’ för att inhandla kläder till kvällens disco på skolan. Temat var rymden och tjejerna önskade att ha kläder i grönt. Ludvig ville likna ett

19 september: Volleyboll och konsert med barnens skolkörer!
onsdag 19 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Det var molnigt på onsdagsmorgonen, men började klarna upp när barnen gick till skolan.  Strax efter gick jag för att spela tennis. Det var härligt, soligt väder så det behövdes både keps, solglasögon och solkräm... Det var som vanligt roligt att prata med alla trevliga människorna som

18 september: Sista dagen med kompisen Tina, besök hos Hilda och lyckat lästest!
tisdag 18 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagsmorgonen började Per en ny jourvecka och fick därför vara på plats lite tidigare. Det var strålande väder idag, vilket var en härlig kontrast till gårdagen! Tilly kom förbi redan kl 8 på morgonen pga att Ellen och Tilly hade bestämt att de skulle se så lika ut som möjligt i

17 september: Ted på besök, kärna smör och Ludvig ”the player of the day”!
måndag 17 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På måndagsmorgonen var det lite segt att vakna, men vi kom alla iväg till slut. Det regnade, men vi gick som vanligt och sedan tog jag cykeln till Zumban, som idag inte var så långt hemifrån. Jag cyklade sedan och handlade på vägen hem... När jag kom hem röjde jag upp från

16 september: Fiske och grillfest hos vänner!
söndag 16 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen när jag vaknade hittade jag både Ellen och Ludvig som satt och myste tillsammans i Vilmas stora säng, tittande på en varsin skärm. De brukar vilja ha sällskap av varandra på mornarna... Jag gjorde sedan amerikanska pannkakor med vispad grädde och sylt till frukost,

15 september: Sista skiddagen!
lördag 15 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen vaknade vi av väckarklockan 5.30 för att komma iväg för att åka slalom på skidområdet ”the remarkables”, utanför Queenstown, för sista gången. Under den 2,5 timmar långa resan såg vi bla en bil med en helikopter på flaket, vilket inte händer så ofta... När

14 september: Current event, kalas och bjudning!
fredag 14 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen var Vilma lite pirrig inför dagens ”current event” då hon skulle presentera en nyhet inför klassen som handlade om att Nya Zeelands vinter har blivit kortare. Efter att Vilma gått till skolan och jag följt Ellen och Ludvig förbi de ljuvliga vita - och rosablommande

13 september: Vilma och Ellen fick utmärkelser!
torsdag 13 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tordagsmorgonen när barnen gått till skolan städade jag huset. Efter det kom Melanie förbi. Eftersom det var lunchtid bjöd jag henne på grytan från igår och jag tog en macka och kaffe... Hon, barnen och hennes man som ska komma på besök, planerar ut och vandra i helgen. Eftersom de

12 september: Konst i ”steam punk” och premiär i volleyboll!
onsdag 12 september 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Det kändes riktigt skönt i luften på onsdagmorgonen och solen värmde. Efter att barnen börjat skolan gick jag för att spela tennis. Det var underbart väder och en njutning att få spela. Efter en dryg timme kom även min vän Belinda för att spela, vilket var kul. Efter tennisen träffade

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 januari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Sex månader på vift

Sex månader på vift

24 mars 2016 - 25 september 2016

Nya Zeeland och Sydostasien under sex månader

Oceania express!

Oceania express!

7 januari 2015 - 7 mars 2015

Nu bär det av igen! Med Erik och Andreas som ressällskap ska vi ut i vida världen för en riktig äventyrsresa... igen! Nya Zeeland och Australien i 2 månader.

Jobba/resa i Australien

Jobba/resa i Australien

23 september 2014 - 1 juni 2015

Vi två tjommar som tänkt utfrorska Australien genom att jobba på farmer och liknande under dom kommande 6-7 månaderna. Därefter har vi tänkt resa runt och njuta lite av livet.

Nya Zeeland och Australien

Nya Zeeland och Australien

28 september 2014 - 2 januari 2015

Down under

Down under

16 november 2013 - 6 februari 2014

30 timmars restid för att ta sej halvvägs runt klotet. Väl på plats ska Nya zeeland gås igenom med husbil. Därefter väntar 6 veckor i Australien där östkusten ska övervinnas och det kommer att dykas en hel del. Alice springs ska hinnas med innan jag fortsätter till Thailand för att hälsa på min lilla faster

Nya Zealands resan

Nya Zealands resan

2 oktober 2013 - 12 november 2013

Australien och Nya Zeeland

Australien och Nya Zeeland

14 september 2013 - 12 oktober 2013

En resa som kommer gå längs med Australiens östkust. Brisbane - Surfers Paradise - Byron Bay - Sydney - Melbourne. För att sedan bli road trip på Nya Zeelands södra ö med start i Christchurch.

113 Lewis St, Invercargill, Southland, Nya Zeeland
36 Park St, Invercargill, Southland, Nya Zeeland