Invercargill

27 januari: Gudstjänst, packning och hjortmiddag!
söndag 27 januari 2019 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen åkte jag och Per på gudstjänst för sista gången i vår kyrka ”All saints”. Det var en härlig gudstjänst och det var kul och kändes väldigt bra att få tillfälle att säga hejdå och ta lite foto på vännerna vi träffat där. Efter gudstjänsten åkte vi hem för

26 januari: Fika och middag med vänner!
lördag 26 januari 2019 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen åt vi frukost med familjen Lanki. Jag, Per och Ludvig åkte sedan iväg till stan för att köpa nya skor till Ludvig (de hade de senaste fått ett hål och hade blivit fullständigt dränkta i lera efter promenaden för två dagar sedan, vilket gjorde dem obrukbara). Vi åkte

23 januari: Klippa får och besök hos vänner!
onsdag 23 januari 2019 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå onsdagsmorgonen regnade det lite. Per hade bestämt med en tidigare patient att vi skulle få komma och besöka hans farm och se när de jobbade med sina får. Efter frukost åkte Per därför först och hämtade upp Vilma, som hade sovit hos Chiara under natten, och vi åkte sedan hela

22 januari: Försäljning av bil och trampolinpark!
tisdag 22 januari 2019 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På onsdagsmorgonen regnade det för fullt när vi vaknade och det kändes lite svalt i huset när vi vaknade. Detta bekymrade oss dock inte utan vi var fantastiskt tacksamma över att ha fått sova inomhus... Hundarna hördes gny vid kl 7, så det var bara att gå upp. Jag väckte Ellen för att

En natt över...
lördag 22 december 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Milford sounds avklarat men lite för tidigt att åka till Queenstown nu när vi hoppas att vår husbil är fixad. Vi tittade runt lite på vår vägkarta och såg att det inte var så långt till södra udden på Nya Zeeland. Vi bestämde oss för en tur till Intercargill en stad längst ner på

26 december: Packning, städning och grillning hos Lankis!
onsdag 26 december 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Onsdagen var den sista dagen för att avsluta packning och städning inför att lämna huset. Efter frukosten med välbehövligt kaffe började vi därför att packa in det i bilen som vi inte skulle ta med på semestern till norra ön och det vi skulle lämna på återvinningen. Ellen följde med

25 december: Juldag, packning och Jerry på besök!
tisdag 25 december 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagsmorgonen var det i Nya Zeeland, den stora dagen för julfirande, julklappar etc. Vi hade redan firat lite igår och kände tyvärr att vi idag var tvungna att lägga dagen på att packa och städa, för att hinna bli färdiga att lämna huset på morgonen den 27:e. Efter en gemensam

24 december: Julafton!
måndag 24 december 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På måndagsmorgonen var det julafton, vilket barnen sett fram emot ett tag. Vi hade dock förvarnat dem om att det inte skulle bli som en vanlig julafton... När jag och Per gick upp gick vi in med levande ljus tända och sjöng ”Nu tändas tusen juleljus”, först för Ellen och Ludvig, och

21 december: Lek, sista jobbdagen, tavla och konsert!
fredag 21 december 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På fredagen vaknade Per till sin sista jobbdag och sin sista mottagning. En stund efter att han åkt lyxade vi andra med amerikanska pannkakor med grädde och sylt på morgonen, eftersom Cameron var här, vilket smakade riktigt gott! En liten stund senare blev Cameron hämtad för att åka på

20 december: Lek med kompisar och städning!
torsdag 20 december 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen åkte Per till sin näst sista dag på jobbet, medan vi andra var hemma. Barnen tog för ovanlighetens skull sovmorgon, vilket var skönt, eftersom de hade somnat ganska sent... Jag, Ellen, Ludvig och Saben åt frukost tillsammans, medan Vilma sov ytterligare en stund...Isabell

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

Anne och Arne Reser

Anne och Arne Reser

5 oktober 2018 - 19 december 2018

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Sex månader på vift

Sex månader på vift

24 mars 2016 - 25 september 2016

Nya Zeeland och Sydostasien under sex månader

Oceania express!

Oceania express!

7 januari 2015 - 7 mars 2015

Nu bär det av igen! Med Erik och Andreas som ressällskap ska vi ut i vida världen för en riktig äventyrsresa... igen! Nya Zeeland och Australien i 2 månader.

Jobba/resa i Australien

Jobba/resa i Australien

23 september 2014 - 1 juni 2015

Vi två tjommar som tänkt utfrorska Australien genom att jobba på farmer och liknande under dom kommande 6-7 månaderna. Därefter har vi tänkt resa runt och njuta lite av livet.

Nya Zeeland och Australien

Nya Zeeland och Australien

28 september 2014 - 2 januari 2015

Down under

Down under

16 november 2013 - 6 februari 2014

30 timmars restid för att ta sej halvvägs runt klotet. Väl på plats ska Nya zeeland gås igenom med husbil. Därefter väntar 6 veckor i Australien där östkusten ska övervinnas och det kommer att dykas en hel del. Alice springs ska hinnas med innan jag fortsätter till Thailand för att hälsa på min lilla faster

123
161