Invercargill

14 november: Nationalpark och Riverton!
onsdag 14 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På onsdagmorgonen var det soligt väder och vi vaknade alla efter en god natts sömn, även mamma och pappa, vilket var skönt. Jag följde Ellen och Ludvig till skolan och jag, mamma och pappa tog sedan ett par lugna timmar innan vi satte oss i bilen för att åka mot Riverton. Vi stannade till

13 november: Björn och tält, mamma och pappa på besök från Sverige!!
tisdag 13 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagen var det skönt väder! Ellen hade varit så hostig igår kväll och nu på morgonen att vi bestämde att hon skulle få hoppa över dagens simning i skolan. Vilma tog med sig strösocker och måttsats inför dagens lemonadtillverkning i skolan. Efter att barnen börjat skolan röjde

12 november: Fotboll och på cykel i San Fransisco!
måndag 12 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå måndagsmorgonen var det skönt väder. Vilma gick till skolan som vanligt, liksom Ellen och Ludvig. Jag åkte på Zumbaträning på morgonen, vilket var svettigt, men kul! Jag träffade där Isabell, vilket också var roligt, men varken hon eller jag hade tyvärr tid att stanna och prata

11 november: Besök hos Keira, presentation och San Fransisco!
söndag 11 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen lyxade vi med amerikanska pannkakor eftersom bla Tilly var här. Efter det skjutsade vi hem  Tilly och åkte sedan på gudstjänst. Idag handlade hela gudstjänsten om att komma ihåg de nyazeeländare som dött i andra världskriget. Symbolen för detta är den röda vallmon,

10 november: Per reser till USA, Trampolinepark och show!
lördag 10 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen tog vi alla lite sovmorgon, vilket var skönt. Vilma och Chiara ville förstås sova länge...Per passade på att ta en liten löparrunda på förmiddagen eftersom han sedan skulle få sitta mycket stilla på flyget... Jag försökte dammsuga lite, men dammsugaren var helt död

9 november: Worker of the week och besök!
fredag 9 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen vaknade vi till soligt väder, vilket var härligt! Efter att jag följt Ellen och Ludvig till skolan tog jag bilen till Zumba! Vi dansade en liten stund i par denna gången, vilket var kul, men lite svårt och jag lyckades nog trampa min partner på tårna om jag ska vara

Foton
söndag 11 november 2018 - Invercargill, Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Hoppas det går att lägga in mera foton 😍

Lyxdag..
söndag 11 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Idag tittade vi runt lite i Invercargille och deras Botaniska trädgård. Den var stor den parken. Vilka blommor, rodedendron, olika färger och former. Så mycket att titta på. Efter soppfika och mera promenerande gick vi tillbaka till hostlet. Där tog vi en slappar timme eller två. Sen tog vi

Senast aktiv - från Invercargill, Southland, Nya Zeeland
8 november: Regn och tennis!
torsdag 8 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen regnade det och blåste igen. Jag skjutsade därför Vilma till skolan medan Ellen och Ludvig fick gå själva... Jag mötte sedan upp dem i skolan igen för att prata med deras lärare om att även byta simgrupp för Ludvig så att han fick sin lärare Mrs Johnston

Båttur på Milford Sound
lördag 10 november 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Det blev lite si och så med sömnen. Men det var det värt när vi väl kom på båten. Resan började med frukost - himmelskt gott var det. Äggstanning, bröd, vitabönor, korv, youghurt med flingor eller fruktbitar. Kaffe /Te /juice. Utsikten kunde vi inte klaga på. Oj oj oj... det är så...

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 januari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Sex månader på vift

Sex månader på vift

24 mars 2016 - 25 september 2016

Nya Zeeland och Sydostasien under sex månader

Oceania express!

Oceania express!

7 januari 2015 - 7 mars 2015

Nu bär det av igen! Med Erik och Andreas som ressällskap ska vi ut i vida världen för en riktig äventyrsresa... igen! Nya Zeeland och Australien i 2 månader.

Jobba/resa i Australien

Jobba/resa i Australien

23 september 2014 - 1 juni 2015

Vi två tjommar som tänkt utfrorska Australien genom att jobba på farmer och liknande under dom kommande 6-7 månaderna. Därefter har vi tänkt resa runt och njuta lite av livet.

Nya Zeeland och Australien

Nya Zeeland och Australien

28 september 2014 - 2 januari 2015

Down under

Down under

16 november 2013 - 6 februari 2014

30 timmars restid för att ta sej halvvägs runt klotet. Väl på plats ska Nya zeeland gås igenom med husbil. Därefter väntar 6 veckor i Australien där östkusten ska övervinnas och det kommer att dykas en hel del. Alice springs ska hinnas med innan jag fortsätter till Thailand för att hälsa på min lilla faster

Nya Zealands resan

Nya Zealands resan

2 oktober 2013 - 12 november 2013

Australien och Nya Zeeland

Australien och Nya Zeeland

14 september 2013 - 12 oktober 2013

En resa som kommer gå längs med Australiens östkust. Brisbane - Surfers Paradise - Byron Bay - Sydney - Melbourne. För att sedan bli road trip på Nya Zeelands södra ö med start i Christchurch.

113 Lewis St, Invercargill, Southland, New Zealand
36 Park St, Invercargill, Southland, Nya Zeeland