Invercargill

25 Feb: Vilma väl hemkommen!
söndag 25 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På söndagen var vi på gudstjänst i en anglikansk kyrka i närheten, så vi promenerade dit. Efter att ha blivit bjudna på te och mackor gick vi hemåt och tog bilen vidare till ”farmers market”. För mig var det premiär så det var en härlig upplevelse att se alla inhemska produkter av

23 Feb: Fredag!
fredag 23 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På morgonkanten, innan skolan börjat, fick vi besök av en äldre man; George. Han kom oanmäld för att sköta om vår trädgård; klippa buskar etc, vilket vår ägare gett honom i uppdrag. Efter att jag lämnat barnen på skolan och fått en liten löparrunda, erbjöd jag George en kopp te med

22 Feb: Utelåsta ur huset!
torsdag 22 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På torsdagen skjutsade jag en lite pirrig Vilma till skolan tidigt eftersom det idag var avresa med buss till ”campen”! Vid busshållplatsen mötte en glad tjej i klassen upp och hjälpte henne med väskorna innan vi skildes åt ... Det var verkligen modigt av henne att våga lämna oss i fyra

21 Feb: Lite oväntad dag...
onsdag 21 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

En ”vanlig” onsdagsmorgon till att börja med, med jobb för Per och skola för barnen. Jag gick till till tennisbanan intill för att vara med på ”social tennis”. När jag kom dit var det tomt på folk, vilket kanske inte var så konstigt... Det hade regnat hela morgonen och det låg

20 Feb: Utflykt med skolan
tisdag 20 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På tisdagen var det dags för utflykt för Ellen och Ludvigs klass och ytterligare 5 klasser på skolan. Jag och ytterligare några föräldrar i klassen fick möjligheten att följa med! I fullproppade bussar, med 3 barn på varje säte, utan bälte och med de vuxna ståendes, åkte vi buss ca 15

19 Feb: Besök av Ellens kompis m.fam.
måndag 19 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På måndagen var det skola och jobb och målarkurs för mig som vanligt. På em fick vi besök av Ellens kompis Tilly, som går i klassen, och hennes familj. Först kom mamma Toni (jobbar som opsköterska) tillsammans med barnen Tilly, Oscar, Rubert och minstingen Ted(Teodor). Vi åt semlor

16 Feb: Semlor, Sverigebesök och Skype
fredag 16 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

Fredagen var en ganska vanlig skoldag för Ellen och Ludvig. Deras matlådor till skolan har tidigare bestått av hemlagad vanlig lunch, men de har nu istället valt att ha mackor att värma som de andra barnen... På fredagar finns annars ”lyxen” att kunna köpa korv med bröd... På Vilmas

15 Feb: Internationell familjeafton
torsdag 15 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

ÅPå torsdagen var det, efter skoldagen, familjekväll med internationell prägel på Ellen och Ludvigs skola med möjlighet att träffa Ellen och Ludvigs lärare;  Mrs Gibbs. Alla med utländsk härkomst blev tillfrågade om vi ville tillaga något klassiskt från vårt lands mattradition. Att

14 Feb: Alla hjärtans dag, restaurangbesök
onsdag 14 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

På onsdagen var det alla hjärtans dag och vi uppvaktade varandra lite på morgonen. Vi kunde idag äta frukost  tillsammans med Per på morgonen, vilket var jättemysigt! Hemma i Sverige brukar vi ha helt olika tider...Jag gick jag till tennisklubben i närheten för att vara med på ”social

13 Feb: dans och tennisstart
tisdag 13 februari 2018 - Invercargill, Southland, Nya Zeeland

I skolan var det bl.a. löpning 400 meter för Ellen och Ludvig. De kom båda 3:a av tjejerna resp pojkarna så de berättade stolt om det när de kom hem!Efter skoldagens slut, på tisdagen, skulle Vilma börja spela tennis på på tennisklubben ca 200m från vårt hus. Ellen skulle även börja

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 januari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Sex månader på vift

Sex månader på vift

24 mars 2016 - 25 september 2016

Nya Zeeland och Sydostasien under sex månader

Oceania express!

Oceania express!

7 januari 2015 - 7 mars 2015

Nu bär det av igen! Med Erik och Andreas som ressällskap ska vi ut i vida världen för en riktig äventyrsresa... igen! Nya Zeeland och Australien i 2 månader.

Jobba/resa i Australien

Jobba/resa i Australien

23 september 2014 - 1 juni 2015

Vi två tjommar som tänkt utfrorska Australien genom att jobba på farmer och liknande under dom kommande 6-7 månaderna. Därefter har vi tänkt resa runt och njuta lite av livet.

Nya Zeeland och Australien

Nya Zeeland och Australien

28 september 2014 - 2 januari 2015

Down under

Down under

16 november 2013 - 6 februari 2014

30 timmars restid för att ta sej halvvägs runt klotet. Väl på plats ska Nya zeeland gås igenom med husbil. Därefter väntar 6 veckor i Australien där östkusten ska övervinnas och det kommer att dykas en hel del. Alice springs ska hinnas med innan jag fortsätter till Thailand för att hälsa på min lilla faster

Nya Zealands resan

Nya Zealands resan

2 oktober 2013 - 12 november 2013

Australien och Nya Zeeland

Australien och Nya Zeeland

14 september 2013 - 12 oktober 2013

En resa som kommer gå längs med Australiens östkust. Brisbane - Surfers Paradise - Byron Bay - Sydney - Melbourne. För att sedan bli road trip på Nya Zeelands södra ö med start i Christchurch.

Down Under

Down Under