Milford Sound

Milford Sound
lördag 12 januari 2019 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Lör 12/1Lite kris. Det finns ingen brödrost;-) Vi får klara frukosten utan. Kör till centret för utflykter nere vid sjön. Vi bokar båtturen 12,15 med besök på undervattensobservatoriet och lunchpaket, 99 $/pers. Visar sig vara värt varje $. Tar ca två timmar att köra dit så vi har gott

Ingela Johansson
Droemmen i Nya Zeeland 2019
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Dag 51 - Piu Piu Tahi
måndag 7 januari 2019 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Kia Ora från Piopiotahi (Milford sound)!Väckning kl 6.15 för att packa ihop mina få tillhörigheter och hänga på låset till frukosten kl 7 för att kunna vara på plats vid dykningen kl. 8. Fick skjuts av mitt hotell så jag slapp rusa och fightas med alla sandflugor på vägen.Efter diverse

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Malapascua, Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna
Dag 50 - Milford Sound
söndag 6 januari 2019 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Alla i familjen hade sovit dåligt, trots jättebekväma sängar. Tror den sena tunga middagen i kombination med mycket vin gjorde att natten blev stökig. Jag kommer behöva avgiftas efter denna resa känner jag.Vid 8 kom vår chaufför/guide från Fiordland tours och hämtade oss för en dryg 2 h

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Malapascua, Daanbantayan, Centrala Visayas, Filippinerna
24 november: Båt i Milford Sound, sandflugor och restaurang!
lördag 24 november 2018 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Efter en god natts sömn för de flesta (, Ellen hörde ljud och kröp ned hos Vilma under natten), vaknade vi av väckarklockan strax efter 5 och packade ihop tältet. Vi begav oss sedan mot Milford Sound för att vara i god tid om det skulle bli kö på vägen, eftersom de ibland stänger av en

Te Anau - Milford Sound
måndag 23 april 2018 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Vi startade tidigt från Te Anau där vi övernattade på ett enklare vandrarhem. Allt för att slippa den karavan av bussar som skulle samma väg som vi. Men det blir lätt många stopp o vi blev nog ganska sena iaf... Vi stannade vid populära The Mirror Lakes och vid The Shasm som var en fin

Marie
Gustsfssonmarie i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Costa Rica
Med "sugerdad" i Milford Sound
torsdag 22 mars 2018 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Efter att lämna ett Te Anau i total dimma å regn, styrde vi norråt mot fjordarnas finaste och en av de mest outforskade områdena, Milford Sound. Jo, turister hittar hit, men iaf. Under lätt regn började turen sen möta hällregn. Vi stannade på några ställen som skall vara fina om det inte

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i Jorden runt på 31 dagar
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Fyra årstider i Milford Sound
torsdag 15 februari 2018 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Vi gick upp tidigt för att bege oss till Milford Sound, en isolerad fjord mitt ute i vildmarken. För att ta sig dit måste man åka förbi Te Anau och köra cirka 2 timmar för att nå fjorden mitt ute i Fiordland National Park. Fiordland är en av flera nationalparker som tillhör det gigantiska

Boat cruise
fredag 5 januari 2018 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

This morning, we had to get up early to do the 2 hours drive to Milford Sound. The views are again amazing, but we decided to do the photoshootings in the afternoon after the cruise. In Milford Sound, we had an hour to spend before boarding the ship. Here we had a stroll in the harbour and enjoyed

Matilda & Philipp
PhiliTilda i Down Under
Senast aktiv - från Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien
Dag 20 - Milford Sound
fredag 23 januari 2015 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Den tjugonde dagen valde vi att spendera på Milford Sound. Milford Sound ligger cirka 15 mil utanför Te Anau som vi bor i för tillfället. Turen började med upphämtning utanför vårt hotell, där Frank hämtade upp oss som var vår busschaufför för dagen. Frank berättade väldigt mycket

Nya Zeeland med familjen, del 2
onsdag 8 januari 2014 - Milford Sound, Southland, Nya Zeeland

Vi lämnade Te Anau och vackra Milford Sound och åkte vidare norr ut längs västkusten mot Queenstown som är en populär skidort på vintern. Nu var det dock strålande sol och utsikten längs vägen var helt otrolig med blomsterängar, berg med snöklädda toppar, kristallklara, turkosa sjöar

Nya Zeeland 2019

Nya Zeeland 2019

1 januari 2019 - 25 januari 2019

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

16 april 2018 - 29 april 2018

NZ har aldrig funnits i våra reseplaneringar men så började dottern studera i Aus och vi skulle såklart hälsa på. Då blev det ett par veckor till Sydön på NZ. Vi var lite för nära för att kunna låta bli... Här kommer vår dagbok från resan... ett stöd för vårt minne men kanske även inspiration för någon som funderar på att besöka NZ.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Jorden runt på 31 dagar

Jorden runt på 31 dagar

7 mars 2018 - 7 april 2018

Via Los Angeles åker vi till Cook-öarna, Nya Zeeland och Australien, innan vi färdas hem via Hongkong.

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Den stora resan till Australien och Nya Zeeland

Den stora resan till Australien och Nya Zeeland

4 januari 2015 - 6 februari 2015

Vår stora resa till Australien och Nya Zeeland som kommer vara fylld av upplevelser och äventyr! Resan tar sin början i Adelaide, följt av Kangaroo Island. Sedan reser vi till Nya Zeeland, närmare bestämt Queenstown. Resan avslutas i Sydney!

Jordenruntexpress

Jordenruntexpress

14 oktober 2013 - 10 februari 2014

Sydafrika - Kina - Nya Zeeland - Australien - LA - San Fransisco - Vegas - New York - Washington

Annas och Jespers jordenruntresa

Annas och Jespers jordenruntresa