Pahia

Russel
tisdag 21 januari 2014 - Pahia, Southland, Nya Zeeland

Dåligt väder igår fr a på em då det regnade. Åkte forgotten highway - vi fattar varför den kallas forgotten men inte highway. Jag trodde att highway betydde stor väg men här kallas alla vägar det! När vägen är obelagd o som smalast(i stort sett enfilig) så mötte man en jättelastbil.

Lena Lindberg
AntonochSara i Nya Zeeland
Senast aktiv - från New Plymouth, Taranaki, Nya Zeeland
Paihia och utsikt att dö för.
onsdag 9 januari 2013 - Pahia, Southland, Nya Zeeland

Morgonen kom och en strålande sådan. Vi begav oss mot Paihia. På vägen stannade vi i Waipua forrest och tittade på Tane Mahuta, ett träd som är beräknat vara ca 2000 år och ett av de äldsta Kauri träden på Nya Zeeland. Det har en omkrets av ca 14 meter och är 51,5 m högt. Det var

lenak1963
Lenak1963 i NZ1213
Senast aktiv - från Te Anau, Southland, Nya Zeeland
Tripp till Nya Zealändska skärgården
måndag 16 april 2012 - Pahia, Southland, Nya Zeeland

Tog en sväng ifrån Auckland för att åka upp mot en plats som kallas Bay of Islands och en stad som heter Pahia. Många tycker att det är ganska spektakulärt, men det är egentligen än mindre skärgård, vilket jag tycker att jag har sett ganska mycket hemma, så vi bestämde att bara ta de

Resa i regn och punka: Waiwera-Paihia
tisdag 13 december 2011 - Pahia, Southland, Nya Zeeland

Luciadagen. Barnen sjöng Luciasånger i baksätet när vi lämnade Waiwera.Vid nedpackningen insåg vi att en av våra handdukar blivit ihopblandad med lägenhetens handdukar och åkt med tvätten. (Japp, kom tydligen en städerska och bytte handdukar varje dag i Waiwera!)Hur de kunde blanda ihop

Sussi Tegenborg
DrSussi i Nya
Senast aktiv - från Waiwera South, Otago, Nya Zeeland
Lång bil resa.
onsdag 14 december 2011 - Pahia, Southland, Nya Zeeland

Hej det är PingPong122 jag har varit i en jätte fin nationalpark. Med massa fina fåglar. En var svart och en var brun, och det fanns en jätte fin strand. Jag har suttit i bilen en hel dag och under vi satt i bilen fick vi punktering. Så fick vi åka till en verkstad och vi fick ett nytt hjul.

Kamera - check!
onsdag 20 april 2011 - Pahia, Southland, Nya Zeeland

Kläder - check bokningar (iaf ända fram till Auckland) - check telefon,pass, pengar och diverse andra viktiga saker - check laddade ipods - check laddat kamerabatteri - check... rensad kamera - check kamera i väskan - check kamerabatteri i väskan - nope... så förvänta er inte massa massa

Michaela Lundberg
Snickar'n i Tour nr 2!
Senast aktiv - från Åkersberga, Stockholms län, Sverige
Bay of Island
onsdag 16 mars 2011 - Pahia, Southland, Nya Zeeland

Befinner mig nu i toppen på Nya Zeeland, i Bay of Island.. meen innan dess så.. Dagen efter jag skrev blev det bara lugnt, vädret var inte hundra så var bara ute och gick en sväng på stan och sen var jag ute och vandrade lite själv för att bara kolla mig omkring.. På kvällen kom Mick,

Northland
onsdag 9 februari 2011 - Pahia, Southland, Nya Zeeland

Hej! Vi skrev ett inlägg i Hong Kong på flygplatsen men uppdaterade mail listan efter att vi skrivit inlägget så ni får gärna läsa det inlägget innan detta. Vi avslutade ju som sagt med att skriva om flygresan före Hong Kong så fortsätter därifrån. Det visade sig att det var en Jumbo

Semester!!
torsdag 13 januari 2011 - Pahia, Southland, Nya Zeeland

Bangkok var vart forsta stopp pa resan. Vi spenderade 3 dagar dar vilket var helt lagom. Traffade Challe och Linkan som var i stan over dagen sa verkligen timing dar! Gjorde lite sightsing och sag palats och Buddhor :)Marten och jag lyxade ocksa till det med fotmassage, manikyr och fiskspa!

Sara Ekelund
saraomarten i Trip to Kiwiland
Senast aktiv - från South Bay, Canterbury, Nya Zeeland
Pahia, New Zealand
lördag 2 oktober 2010 - Pahia, Southland, Nya Zeeland

Nu befinner vi oss valdigt langt upp pa nordon, i en stad som heter Pahia. Det finns massor utav jattefina oar precis utanfor stranden har, och de ar " bay of islands" , det ar jattevarmt och solen skiner. Kanns ungefar som i australien innan vi akte over till NZ, forrutom att det inte finns nagra

kickisen

25 december 2013 - 24 januari 2014

NZ1213

NZ1213

20 december 2012 - 14 januari 2013

Vår första långresa, destination Nya Zeeland.

Jorden runt

Jorden runt

6 februari 2012 - 6 juni 2012

Jag och Karl Watrous åker en sväng runt jorden.

Nya

7 december 2011 - 21 februari 2012

Äventyr på Nya zeeland och Fiji

Äventyr på Nya zeeland och Fiji

1 februari 2011 - 18 maj 2011

En resa till andra sidan jorden med Erika, Marius och Linnea.

Trip to Kiwiland

Trip to Kiwiland

3 januari 2011 - 15 mars 2011

Under resan kommer vi besoka Nya Zealand, Australien och Thailand!!

Tour nr 2!

Tour nr 2!

6 februari 2011 - 7 juli 2011

plugga/resa/uppleva, en sväng till andra sidan jorden! börjar med en vecka på sydön, sen blir de plugg (för mig) och jobb (för Mizzen) i Wellington!

Äventyr i massa länder!

Äventyr i massa länder!

13 januari 2011 - 24 juni 2011

Drar ut på nya äventyr till blandade länder med underbara Sandra o mina nyfunna vänner! :)

DOWN UNDER !

DOWN UNDER !

6 september 2010 - 7 december 2010

Jag och Linda drar till aussie och kollar läget bland surfare och wombats. Åker över till NZ 3 veckor tillsammans med Mrs Eliason som pluggar därnere i studentstaden Mooloolaba! Vi landar i Brisbane och ska besöka allt sevärt som vi hinner med och orkar !