Te Anau

21 januari: Hundvakt och Per vandrar Rotbourn Track!
måndag 21 januari 2019 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

ÅPå tisdagsmorgonen satte Per klockan på 5.30 för att ladda med frukost och kaffe inför sin vandring på Rotebourn Track i gryningen. Jag vaknade lite senare och såg då att regnet hade lättat lite. Solen höll precis på väg att gå upp när jag skjutsade Per till platsen för vandringens

Catlins Bluff Te Anau
fredag 11 januari 2019 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Fre 11/1Får husets stora svart katt som bordsgranne till frukost. En riktig Baggiskatt! Efter frukost tar vi vägen om Dunedins järnvägsstation. Den var stängd igår när vi var där. Den är byggd i fransk renässansstil och invigdes 1906. Så vacker och med oroliga planteringar framför.

Ingela Johansson
Droemmen i Nya Zeeland 2019
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Dag 52 - Te Anau
tisdag 8 januari 2019 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Detta är dagen då Thomas åkte. Först buss till flygplatsen i Queenstown, därifrån flyg till Auckland, sen vidare till Dubai 17 h och sen Stockholm. Turligt nog för honom åker han Emirates business class så han har värsta lyxresan hem så det är inte jättesynd om honom, mer tråkigt att

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
Dag 49 - Wanaka till Te Anau
lördag 5 januari 2019 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Vaknade 6.27, normal uppvakningstid här, sovmorgon om det varit hemma. Drog mig en stund och försökte väcka kroppen som är ond och stel. Smög upp och åt en tallrik yoghurt och ett kokt ägg och tog en stunds kamp med resdagboken. Lyckades ladda upp några bilder från 2 dagar tillbaka. Dock

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
På väg mot Milford Sound!
tisdag 18 december 2018 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Nästa resmål är Milford Sound i Fjordland, men resan dit är lång så vi behöver dela upp resan i flera dagar. Vårt första stop blir i Murchison där det inte händer så mycket mer än att några änder jagar en skadad and och dom är väldigt närgångna när vi äter middag.För vårt

20 oktober: Vandring på Kepler Track och träffa kompisar!
lördag 20 oktober 2018 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

På lördagsmorgonen vaknade jag och Per av väckarklockan kl 05.30 för att förbereda oss inför att åka iväg för att vandra. Vid ca kl 06 tog vi adjö av Ellen och Ludvig, som lite senare skulle bli upphämtade av Toni, och Vilma, som skulle bli hämtad av sin kompis Chiara. Jag och Per

19 augusti: Ofrivilligt bad, mera vandring och möte med Jerry!
söndag 19 augusti 2018 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

En stund efter midnatt, efter jag och Ludvig kommit in, vaknade Per och mådde inte heller så bra. Vi började bli oroliga för att dricksvattnet hade varit dåligt... Han kräkte dock aldrig, men hade svårt att sova och höll därför sällskap med Ludvig... Vi somnade dock alla efter ett tag

Södern? Nej, Antarktis nästa ort söderut
tisdag 20 mars 2018 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Så kommer vi inte längre söderut på denna resa. Vi har anlänt till Fiordlands, ett mecka för vandrare och naturfolk, å så vi då. Varje kurva vi tog idag, med nya uthämtade hyrbilen, så uppenbarade sig en ny inspelningsplats av Lord of the rings. Fru Gandalf köpte t o m en guidebok så

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i Jorden runt på 31 dagar
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Frisk luft i Te Anau med hästridning och fika
onsdag 14 februari 2018 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Dagen gick i betydligt lägre tempo än föregående dag. Vi vaknade upp på motellet med vacker havsutsikt och bestämde oss för att åka in till Riverton för att äta frukost. Där åt vi några slags ’fattiga riddare’ och eggs Benedict med smoothie och long black coffee (min favorit här

Cyklonen Fehi drar fram över Sydön!
torsdag 1 februari 2018 - Te Anau, Southland, Nya Zeeland

Aj, aj, aj! Vi är strandade i Te Anau p.g.a. en stor Cyklon från Tasmanska havet som har gett upp till 400 mm regn på 36 timmar. Den har skapat stor förödelse på stora delar av Västkusten dit vi skulle ta oss igår. Vägen är för tillfället avstängd mellan Makarora - Haast - Westport

Nya Zeeland 2019

Nya Zeeland 2019

1 januari 2019 - 25 januari 2019

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Jorden runt på 31 dagar

Jorden runt på 31 dagar

7 mars 2018 - 7 april 2018

Via Los Angeles åker vi till Cook-öarna, Nya Zeeland och Australien, innan vi färdas hem via Hongkong.

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

New Zealand 2018 Revivel-Tour

New Zealand 2018 Revivel-Tour

15 januari 2018 - 26 februari 2018

Vi skall återuppliva gamla minnen och fisken från vår premiärresa 1995.

Australien -Nya Zeeland

Australien -Nya Zeeland

28 mars 2017 - 8 juni 2017

Snart är det dax att utforska nya länder, mycket spända och förväntansfulla!

Dalins äventyr

Dalins äventyr

22 januari 2017 - 27 mars 2017

En månad i husbil på Nya Zeeland, fem dagar i Australien (Sydney mer specifikt) och 24 nätter i Thailand med hela familjen! Ska bli sååå härligt😎!

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor