Tasman

Dag 42 - från Nordön till Sydön
lördag 29 december 2018 - Mapua, Tasman, Nya Zeeland

Vaknade 03.30 av att jag var kruttorr i mun o hals. Kändes som att jag legat på rygg o sovit med munnen öppen. Lyckades somna om men vaknade igen innan klockan ringde 04.45. Ingen semester här inte utan det var bara att pallra sig upp för att ta ner bagaget till hamnen och checka in det och

Tine Asplund
TineA i Oceanien
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
Kajaktur i Nationalpark
måndag 17 december 2018 - Abel Tasman National Park, Tasman, Nya Zeeland

I vår gudiebok har vi läst att kajakpaddlingen ska var bra i Abel Tasman Nationalpark, så vi följer GPS;n mot vårt mot mål. Väl framme vid kajakfirman får vi reda på att vi är för sena för att ge oss iväg med kajaker idag då tidvattnet är på väg tillbaka. Vi tar istället en

Vi åker husbil!!
lördag 10 november 2018 - Murchison, Tasman, Nya Zeeland

Har nu kört från Christchurch norrut längs stilla havet på NZ sydön,,, Arne rattar bilen som en gud på vänster sida Passerat Picton och Nelson med fina övernattningar längs kustenDet är bedövande vackert  , dramatisk kust , skummande hav möter bergen och vi ser glaciärer i

26 april: Kajaktur, båttur och gyllene stränder!
torsdag 26 april 2018 - Abel Tasman National Park, Tasman, Nya Zeeland

På torsdagen vaknade vi när solen gick upp för att förbereda oss inför dagens bokade kajaktur och båttur. Då vi såg oss omkring upptäckte den fantastiska stranden som låg i anslutning till campingen! Inget som vi såg något av kvällen före...Vi tog oss sedan de ca 200 m till platsen

Födelsedagsfirande och skydive
fredag 16 februari 2018 - Takaka, Tasman, Nya Zeeland

Vad är det för en dag? För det är ingen vanlig dag. Nej det är ingen vanlig dag, för det är Tobias födelsedag HURRA HURRA HURRA! Nu sitter jag här på uteplatsen i Takaka och fixar med det sista (inte direkt något jättejobb. Jag lyckades smuggla in mig själv på New World (matbutik) och

Idaho i 2018 the Aussie-Kiwi Safari
Break the fast
måndag 12 februari 2018 - Collingwood, Tasman, Nya Zeeland

Breakfast in a beautiful place and a health treatment for saras cold. Ginger tea with lemon and magical waipua honey (don't know how the magic works though...) an egg and porridge with cinnamon and fresh apples. Buen provecho!

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
To the south!
måndag 12 februari 2018 - Collingwood, Tasman, Nya Zeeland

We took the ferry south. With broken sleep and arriving early in the morning we decided to drive to a free campingsite (a parkinglot) to close our eyes for a couple of hours before driving to the north point of the south island. It is weird,  I think you get kind of numb after traveling for a

Elin Sennström
ElinSennstrom i Jorden runt
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Vardagsliv och life-hacks
lördag 10 februari 2018 - Motueka, Tasman, Nya Zeeland

Vi närmar oss nu en månad på resande fot. Det känns som om vi har kommit in i någon form av semestervardag som kretsar runt… ja, kretsar runt ingenting. Vi tar just nu väldigt mycket dagarna som de kommer och efter de 5 dagarna som vi har här har vi inget mer inbokat som är tidsbestämt;

Idaho i 2018 the Aussie-Kiwi Safari
Vandring i paradiset
onsdag 7 februari 2018 - Abel Tasman National Park, Tasman, Nya Zeeland

Dagens utflykt blev till den oerhört vackra nationalparken Abel Tasman i norra delen av den södra ön. Den är en av Nya Zeelands populäraste vandringsleder på över 6 mil. Med glittrande turkosfärgat hav och blandad skog vandrade vi 1,3 mil längs med kusten i strålande solsken och 25 gradig

Nu är vi längst norrut på sydön
söndag 7 januari 2018 - Farewell Spit, Tasman, Nya Zeeland

Ja, nyårsafton passerade utan incidenter, vi kom i slang med ett par poliser på kvällen (vi hade fått höra att det finns en svensk polis här i Nelson) och när Eva-Helen berättade att hon ”pluggade” ekonomisk brottslighet så blev den ena polisen jätteintresserad och ville höra hur det

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Anne och Arne Reser

Anne och Arne Reser

5 oktober 2018 - 19 december 2018

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

Jorden runt

Jorden runt

8 oktober 2017 - 8 oktober 2019

It started as a joke; Sara, if we don´t get a PhD position, let's travel the world! Eat, drink, see new places and avoid all the responsibilities of growing up for another year. I always dreamed of traveling but there was always something tying me to Sweden. Studies, a person, a home. Today, I don't even own a bed (Bella is safely spoiled at my parents place). Weird, some would say ― liberating, I would say. So the dream became a joke, the joke became reality, and now reality is just around the corner! And you know what? I am ready, let the dream begin!

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6 månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

Dalins äventyr

Dalins äventyr

22 januari 2017 - 27 mars 2017

En månad i husbil på Nya Zeeland, fem dagar i Australien (Sydney mer specifikt) och 24 nätter i Thailand med hela familjen! Ska bli sååå härligt😎!

Down under

Down under