Abel Tasman National Park

Kajaktur i Nationalpark
måndag 17 december 2018 - Abel Tasman National Park, Tasman, Nya Zeeland

I vår gudiebok har vi läst att kajakpaddlingen ska var bra i Abel Tasman Nationalpark, så vi följer GPS;n mot vårt mot mål. Väl framme vid kajakfirman får vi reda på att vi är för sena för att ge oss iväg med kajaker idag då tidvattnet är på väg tillbaka. Vi tar istället en

26 april: Kajaktur, båttur och gyllene stränder!
torsdag 26 april 2018 - Abel Tasman National Park, Tasman, Nya Zeeland

På torsdagen vaknade vi när solen gick upp för att förbereda oss inför dagens bokade kajaktur och båttur. Då vi såg oss omkring upptäckte den fantastiska stranden som låg i anslutning till campingen! Inget som vi såg något av kvällen före...Vi tog oss sedan de ca 200 m till platsen

Vandring i paradiset
onsdag 7 februari 2018 - Abel Tasman National Park, Tasman, Nya Zeeland

Dagens utflykt blev till den oerhört vackra nationalparken Abel Tasman i norra delen av den södra ön. Den är en av Nya Zeelands populäraste vandringsleder på över 6 mil. Med glittrande turkosfärgat hav och blandad skog vandrade vi 1,3 mil längs med kusten i strålande solsken och 25 gradig

Vingård, nationalpark och sälar!
torsdag 9 februari 2017 - Abel Tasman National Park, Tasman, Nya Zeeland

Igår drog vi vidare mot nationalparken Abel Tasman. Vi åkte så långt vägarna tog oss och där det bara fanns vandringsleder kvar, där stannade vi för natten! På vägen dit passerade vi flera vingårdar. "Ska vi stanna?" Ja, varför inte! Vi svängde in på en vingård före öppningstid men

Therese Thell Dalin
FamiljenThellDalin i Dalins äventyr
Senast aktiv - från Bang Tao Beach, Phuket, Thailand
Regn och regn och regn.....
torsdag 2 februari 2017 - Abel Tasman National Park, Tasman, Nya Zeeland

Planering för dagen var en förmiddagskryssning i Abel Tasman National Park. Väderprognosen var inte den bästa......men då vi blev hämtade på hotellet var det i alla fall uppehåll. Vi hoppade på båten i Kaiteriteri och första timman var det faktiskt uppehåll så vi kunde fota bl a Split

Susanne Persson
Thefantasticfourontour i Down under
Senast aktiv - från Hongkong
lugna dagar.
torsdag 29 januari 2015 - Abel Tasman National Park, Tasman, Nya Zeeland

Hej igen och 618 mil körda på snart 5 veckor! 4 veckor sedan förra inlägget och det har hänt väldigt mycket. Vi bor just nu i en stad på norra sydön som heter Nelson som vi kom till idag på morgonen. Dagen har varit väldigt lugn med lite bad,matlagning och försökt att planera var vi

Abel Tasman national park
måndag 24 mars 2014 - Abel Tasman National Park, Tasman, Nya Zeeland

Efter flera händelserika dagar på Nordön var det nu daga att bege sig mot sydön och Kaiteriteri. För att komma hit behövde vi först åka färja i tre timmar och sedan buss i fem! Under bussfärden stannade vi till på Eradus Wines, "a boutique & family owned winery with a fantastic range of

Skydive!!
lördag 8 februari 2014 - Abel Tasman National Park, Tasman, Nya Zeeland

Jodå ändå gjorde jag det, Skydive! Det var faktiskt lite kul för jag och Louise hade inte riktigt tänkt att det skulle bli just denna dagen. Såklart visste vi att vi skulle göra det någon gång eftersom vi hade redan betalt aktiviteten när vi bokade på resebyrån Peter Pan men vi trodde

Kia ora Idas klass
fredag 8 november 2013 - Abel Tasman National Park, Tasman, Nya Zeeland

Kia ora klassen! Det betyder hej på maoirernas språk. De var de första människorna som bodde här. Vi har sett när de dansade en krigsdans. De skrek hemskt, spärrade upp ögonen och räckte ut tungan. Människorna som bor här säger inte att de är från Nya Zeeland. De säger "jag är en

Anna Sunneteg
Kumlingarna i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Coromandel, Waikato, Nya Zeeland
Vin- och fudgeprovning
fredag 19 april 2013 - Abel Tasman National Park, Tasman, Nya Zeeland

Tidigt pa morgonen travade de irlandska killarna ivag och jag var tvungen att saga hejda:( Uh, vad trist det kandes! Aven Kiwibussen akte ganska tidigt idag eftersom vi skulle hinna med farjan till Sydon idag. Val pa farjan tankte jag att jag skulle skriva ikapp lite, men istallet borjade jag och

Maria Hägglöf
MariaHagglof i "Den riktiga resan"
Senast aktiv - från Arvika, Värmlands län, Sverige
Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

Dalins äventyr

Dalins äventyr

22 januari 2017 - 27 mars 2017

En månad i husbil på Nya Zeeland, fem dagar i Australien (Sydney mer specifikt) och 24 nätter i Thailand med hela familjen! Ska bli sååå härligt😎!

Down under

Down under

25 december 2016 - 17 februari 2017

Söderhavet,NZ,Hawaii,Costa Rica m.m

Söderhavet,NZ,Hawaii,Costa Rica m.m

14 december 2014 - 30 maj 2015

Ny resa tillsammans med Johanna. Vi ska upptäcka söderhavet med Cooköarna,Tonga,Fiji och Samoa som resmål, men även tillbaka till Nya Zeeland. Vi åker sedan nordväst mot Hawaii och Costa Rica. Det blir säker något extra land om jag får bestämma. Vi har inget hemresedatum men vi satsar på sommarlov 2015.

Australien "down under"

Australien "down under"

29 december 2013 - 30 juni 2014

Söndagen den 29:e december har närmat sig med stormsteg och snart kan vi räkna ner timmarna på bara en hand innan det är dags för avfärd! Mot Australien!!! Det är tre taggade brudar, Anna,Sarah och jag, som lämnar Sverige för en egentligen helt oplanerad resa. Men som vi brukar säga; "Det löser sig alltid" Hur länge vi blir borta? Typ så länge det passar oss ;) Paece out

26 september 2013 - 9 december 2013

5 nätter i Hong Kong. 2 veckor i Sydney. 7 veckor i Nya Zeeland.

Drömresan

Drömresan

1 februari 2013 - 18 mars 2013

Malou och Lasse åker på sitt livs resa till Australien och Nya Zeeland :)

Min resa lite här och där

Min resa lite här och där

5 januari 2013 - 31 juli 2015

Sverige --> Thailand Thailand --> Australien Australien --> Nya Zeeland Nya Zeeland --> Indonesien Indonesien --> Singapore Singapore --> Thailand Thailand --> Kambodja Kambodja --> Vietnam Vietnam --> Laos Laos --> Malaysia Malaysia --> Thailand Thailand --> Australien Australien --> Malaysia Malaysia --> Thailand Thailand --> Taiwan Taiwan --> Thailand Thailand --> Filippinerna Filippinerna --> Thailand Thailand --> Sverige Sverige --> Italien Italien --> Sverige Sverige --> Spanien Spanien --> Sverige

152
297