Motueka

Abel Tasman national park
måndag 21 oktober 2019 - Motueka, Tasman, Nya Zeeland

Idag tog vi det lite lugnare på morgonen eftersom vi bokat en guidad båtresa i Nationalparken högst upp på Sydön kl 12:40. Riktigt skönt att inte behöva stressa iväg direkt på morgonen. De flesta campingplatser har utcheckning kl 10:00 och då gäller det att vara klar med duschningen,

Ragnvald Eliasson
EvaRagnvald i RWC2019 Japan
Senast aktiv - från Hongkong, Hongkong
Vardagsliv och life-hacks
lördag 10 februari 2018 - Motueka, Tasman, Nya Zeeland

Vi närmar oss nu en månad på resande fot. Det känns som om vi har kommit in i någon form av semestervardag som kretsar runt… ja, kretsar runt ingenting. Vi tar just nu väldigt mycket dagarna som de kommer och efter de 5 dagarna som vi har här har vi inget mer inbokat som är tidsbestämt;

Idaho i 2018 the Aussie-Kiwi Safari
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Risk för stela ben och SPF 30 - Fantastiskt!
torsdag 29 december 2016 - Motueka, Tasman, Nya Zeeland

Ja, nu är vi hemma på motellet igen efter en helt fantastiskt dag. Vi har gått dryga milen i Abel Tasman National park. (21 191 steg enligt Ms Apple Watch och där kommer det stanna. Inte ett steg mer idag) Antal steg låter kanske mycket men eftersom det var väldigt mycket både upp och ner

Peter & Magnus Ae
PoMAroundTheGlobe i NZAS167
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Blått upp och turkos ner! Äntligen kan vi laga egen mat!
onsdag 28 december 2016 - Motueka, Tasman, Nya Zeeland

Nu har vi lämnat Nordön om än temporärt. Vi har hämtat ut ”Silverpilen” och tagit oss till motellet i Motueka. Vi har idag varit borta en vecka och tiden har sprungit iväg. Var lite trögt första dagarna men sen "Tjoff" så har det gått en vecka. Vi lämnade hotellet och tog taxi till

Peter & Magnus Ae
PoMAroundTheGlobe i NZAS167
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Mobilkrångel
söndag 12 januari 2014 - Motueka, Tasman, Nya Zeeland

Hej hej, det är dottern Nina som skriver. Jag har fått i uppdrag av Mamma Lena att skriva ett inlägg och berätta att allt är bra med dom, men att Lenas telefon är sönder och därför kan hon inte komma ut på internet för att skriva fler inlägg!

Lena Lindberg
AntonochSara i Nya Zeeland
Senast aktiv - från New Plymouth, Taranaki, Nya Zeeland
Motueka
söndag 5 januari 2014 - Motueka, Tasman, Nya Zeeland

I förrgår körde vi fr Turangi t huvudstaden Wellington - kallad Windy Welli - Vi fattar varför! Ska försöka att komma ihåg att aldrig klaga över att det blåser hemma. Vi kollade lite på Te Papa-museet som ska vara NZ:S finaste. Visst var det påkostat men lite väl konstgjort På

Lena Lindberg
AntonochSara i Nya Zeeland
Senast aktiv - från New Plymouth, Taranaki, Nya Zeeland
Krokiga vägar och fina vyer
onsdag 11 december 2013 - Motueka, Tasman, Nya Zeeland

Tyvärr finns det inte så mycket tillgång till Internet i stor utsträckning. Men nu är vi på plats i Motueka i norra delen av sydön på Nya Zealand. Pa vagen fran Christchruch stannade vi till i Kaikoura dar vi var pa valsafari. Vi hade tur och fick se 2 st valar pa samma rutt! Nu sitter vi

Kaiteriteri !
måndag 7 oktober 2013 - Motueka, Tasman, Nya Zeeland

Vi kom vidare till kaiteriteri . Vad jag kommer ihåg så gjorde vi inget speciellt här . Bara övernattning . Jag var full hela tiden så jag minns inte faktiskt . Men de var regn hela tiden där så vi kunde inte gå ut och utforska byn . Men där var en fin strand med fin utsikt men som sagt ,

Henrik Bondesson
HenkeBoSS i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Phnom Penh, Phnom Penh, Kambodja
Fel!
måndag 14 oktober 2013 - Motueka, Tasman, Nya Zeeland

“Fel sida! Du kör på FEL SIDA!” Ja, vem av oss som utropade detta och vem av oss som satt bakom ratten förblir vår hemlighet. ;) Men en sak kan vi berätta, vi båda tycker att det är himla läskigt att köra på fel sida. Allt känns liksom fel. Ratten, och därmed växelspaken är fel.

MIDDLE OF NZ!!!
fredag 22 mars 2013 - Motueka, Tasman, Nya Zeeland

Hey ho everyone!! Saknaden efter brosorna finns där... hela tiden. Motellrummen verkar förstora och det är ett eko i baksätet kan jag lova. Idag låtsades tobbe att erik satt där bak ihoptryckt och unrade om han kunde skicka fram en väska. Men nej... oförskämd som han var så fick Tobias

Ida Matteusson Appelgren
Idaho i On the road again...
RWC2019 Japan

RWC2019 Japan

20 september 2019 - 23 oktober 2019

Rugby VM i Japan som startpunkt, efter Japan blir det New Zealand sydön

2018 the Aussie-Kiwi Safari

2018 the Aussie-Kiwi Safari

13 januari 2018 - 6 april 2018

Efter 3 år är det dags igen. Nu ska vi utforska mer av Nya Zeelands vildmark, dyka mer, kanske ett och annan vågad aktivitet med en start i Melbourne och lite Grand Slam! 🎾

NZAS167

NZAS167

22 december 2016 - 16 januari 2017

Nu kör vi ytterligare en vinterresa till Down Under. Denna gång blir det mest Sydön på Nya Zeeland och sen Surfers Paradise i Australien och sist men inte minst en sväng till Singapore. Ut- och hemresa sker på samma sätt. Göteborg-London-Singapore-Sidney med slutdestination Auckland. Där blir det lite inrikesflyg och hyrbilar innan vi tar samma resa tillbaka till Göteborg. På resan kommer vi stöta på goda vänner några gånger. Skall bli roligt! Häng med om du har lust! Känns hoppfullt att Resdagboken har fått en välbehövlig uppdatering! Grattis till det!

25 december 2013 - 24 januari 2014

Australien & Nya Zeeland - del 2

Australien & Nya Zeeland - del 2

6 december 2013 - 11 januari 2014

Denna gången blir det två veckor på sydön i Nya Zealand (förra gången var jag en vecka på norra ön) samt en liten tur i Australien (jul och nyår, givetvis, i Sydney) med bland annat Fraser Island. Jag ska bo hos min kompis Paul Lipman i Sydney och jag får denna gången trevligt ressällskap av Anders Järnstedt.

18 september 2013 - 30 oktober 2013

Semester i nya Zeeland . Åka runt oh se landet helt enkelt !

On the road again...

On the road again...

2 mars 2013 - 19 april 2013

Nu är det dags igen... 2011 räckte verkligen inte så nu ska vi tillbaka till Australien, Nya Zeeland och Hong Kong och återuppleva "the magic".

En stark resa - runt klotet

En stark resa - runt klotet

19 september 2013 - 1 november 2013

Äntligen!! Se till att hänga med i svängarna, för hej vad det kommer gå!

Nya Zealand

Nya Zealand

28 januari 2013 - 28 mars 2013

Två månader tänker vi kuska runt i husbil och uppleva Nya Zealand från norr till söder, öster till väster. Familjen består i nuläget av Emil och Anna-Karin, Sixten 4 år och Vidar snart 7 månader. Äventyret kan börja!

Min Resa till Nya Zeeland

Min Resa till Nya Zeeland

4 december 2012 - 1 augusti 2013

Jag har alltid haft en dröm.. Det är att åka till Nya Zeeland under en längre tid, där jag velat resa runt och äventyra. I april bytte jag mitt heltidsjobb på Coop till att jobba som säsongsguide, delvis för att lämna tryggheten men även också för att börja följa mina drömmar. När jag inte kom in på beteendevetare i år utan slutade på första reservplats blev det ett perfekt tillfälle att göra denna resa. Eftersom ingen av mina kompisar hade möjlighet att följa med beslöt jag mig för att göra detta på egen hand. Förutom när jag jobbade som volontär 2 veckor i thailand har jag inte rest ensam. Det är med spänning och pirrande mage som jag ser fram emot den här resan! Jag vill ge ett stort tack till alla som hjälpt mig! Till Emeilie som tar han om min katt , till Christer som låter mig förvara mina saker i hans förråd. Till Sassa, Anton och Madde som hjälpt mig att flytta och stöttat mig. Till Arvid som fixade både kattvakten och förrådsutrymmet och som har stöttat mig. Till Staffan, Be

Ragnvald Eliasson
EvaRagnvald