Waikato

Waitomo glow worm caves
tisdag 26 februari 2019 - Matamata, Waikato, Nya Zeeland

Vi startade dagen med en positiv känsla tack vare den extremt trevliga damen i receptionen. Sedan rullade det bara på... En smidig biltur genom inspirerande landskap. Waitomo glow worm caves - en häftig grottvandring och efterföljande båttur i beckmörker där taket var täckt av lysmaskar,

Annelie Jönsson
Annelie_och_Tomas i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland
Kajak
måndag 25 februari 2019 - Taupo, Waikato, Nya Zeeland

Vi vaknade till en vy ur The Truman Show, med en molnvägg ovanför havet. En smärre kris när arrangören för dagens kanotutflykt ringde och ställde in dagens havskajaktur, tydligen ville de inte ta ut oss i 3m höga vågor... Det löste sig dock fint med en ombokning till en flodpaddling

Annelie Jönsson
Annelie_och_Tomas i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland
Hobbiton Movie Set
onsdag 23 januari 2019 - Thames, Waikato, Nya Zeeland

Ons 23/1Börjar dagen med onsen. Sedan frukost. Kaffe, te och rostat bröd med ost och marmelad. Sätter GPS:en på Hobbiton Movie Set. Ännu en solig och varm dag. Hamnar på turistkontoret i Matamata, byggt som ett hobbithus. Det går en tur om 25 minuter, 11,25. Vi hinner precis stilla hungern

Droemmen i Nya Zeeland 2019
Landet äldsta vingård Mission Estate landets största sjö Taupo
måndag 21 januari 2019 - Taupo, Waikato, Nya Zeeland

Mån 21/1Hotellfrukost med allt man kan önska. Kör norrut mot Hawk´s Bay. Regnar ett tag. När vi kör genom Dannevike ser vi att de har vikingar överallt. En stor på taket utanför turistinformationen. Fortsätter till Napier. Här finns Nya Zeelands äldsta vingård Mission estate winery.

Droemmen i Nya Zeeland 2019
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
15 januari: Fiske, självplockning, svart sand och kiwifågel!
tisdag 15 januari 2019 - Raglan, Waikato, Nya Zeeland

På tisdagsmorgonen packade vi ihop tälten, åt frukost ochlämnade campingen i sol. Efter en stund började det dock regna lite. Vi åkte ned till hamnen i Raglan, där det var någon mysig liten butik och restaurang som var känd för sina goda fish and chips. Vi köpte lite och njöt av den

7 januari: Fisketur, bad och lyxig middag!
måndag 7 januari 2019 - Pauanui, Waikato, Nya Zeeland

Strax efter klockan 6 på måndagsmorgon vaknade Per av väckarklockan pga att han och Ludvig skulle åka iväg på fisketur från Whangamata, som ligger ca 45 minuters väg från Pauanui. Jag, Vilma och Ellen stannade på campingen och tog först en skön sovmorgon och sedan flyttade vi vårt

6 januari: Habbiton och bad i höga vågor!
söndag 6 januari 2019 - Coromandel, Waikato, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen sken solen på himlen, precis som den gjort de senaste dagarna och den värmde skönt. Vi åt frukost och packade sedan ihop tälten och begav oss norrut mot Coromandel Peninsula. På vägen stannade vi i Hobbiton, där man spelat in den del av ”Sagan om ringen” där de

4 januari: Vandring!
fredag 4 januari 2019 - Tongariro National Park, Waikato, Nya Zeeland

På fredagsmorgonen vaknade jag åter med huvudvärk och illamående när Pers väckarklocka ringde klockan 6, vilket var jobbigt...  När Per hade vaknat låg jag kvar lite till innan jag skjutsade honom för att få påbörja ”Tongariro Alpin crossing”, vilket han längtat efter. Vädret var

3 januari: Vandring och planering!
torsdag 3 januari 2019 - Tongariro National Park, Waikato, Nya Zeeland

På torsdagsmorgonen satte vi klockan på 5.30 för att komma iväg med den beställda bussen från campingen kl 7, som skulle skjutsa oss till starten av Tongariro Alpine crossing. Jag och Per var taggade över att komma iväg, men barnen var inte fullt lika entusiastiska, men ändå beredda...

2 januari: Bad, resa och WiFi!
onsdag 2 januari 2019 - Tongariro National Park, Waikato, Nya Zeeland

På onsdagsmorgonen började vi med att äta frukost och packade sedan ihop våra tält. Vi var redan väldigt varma då vi var färdiga. Vi avslutade därför med ett bad i floden, vilket var uppfriskande och gav oss ny energi för en färd i bilen. Vi fortsatte därefter  vår resa norrut

Nya Zeeland

Nya Zeeland

11 februari 2019 - 3 mars 2019

Tomas och jag reser till Nya Zeeland! En drömresa går i uppfyllelse.

Nya Zeeland 2019

Nya Zeeland 2019

1 januari 2019 - 25 januari 2019

Oceanien

Oceanien

18 november 2018 - 12 januari 2019

Via Hong Kong till Australiens östra kust och därefter Nya Zeeland

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

ViggeOnTour2018

ViggeOnTour2018

30 september 2018 - 30 november 2018

Vi kommer att upptäcka Nya Zeeland och på Hawaii på vår resa. Just nu så skriver vi ut alla nödvändiga dokument som behövs. Alla vaccinationer är gjorda. Vi inväntar de Internationella körkorten. Idag har vi bokat boende i Auckland och håller på att göra upp en resplan. Det börjar bli verklighet - det börjar närma sig - Det Stora Äventyret. :-D

Global Tour

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Anna och Ann till NZ

Anna och Ann till NZ

6 februari 2018 - 6 mars 2018

Äntligen är det dags, ryggsäcken packad och resfebern på topp!! Vi åker först till Auckland och hälsar på en barndomskompis till mig. När vi ändå är åt det hållet reser vi lite i Australien också innan en avslutande vecka på Nya Zeeland igen! Ute ett halvår?? Näe bara en månad tyvärr så det blir att ligga i, men klagar inte!!

Bagpacking 2018

Bagpacking 2018

4 februari 2018 - 2 juni 2018

Nya zeeland, Australien, Indonesien, Malaysia, Thailand och Vietnam. Sen får vi se om vi kommer hem.

Oceanien 2018

Oceanien 2018

28 januari 2018 - 7 mars 2018

Resenärerna Johan, Karolina, Fredrik och Emma beger sig långt bort från Sveriges kalla väder. En länge efterlängtad resa till andra sidan jorden är snart här och börjar den 28 januari 15.30 med 6 timmars flygresa från Kastrup till Doha i Qatar med Qatar Airways. Där har vi 2 timmars väntetid innan vi tar nästa plan till Auckland som ligger på Nya Zeelands norra ö. Flygtiden är 16 timmar där vi även kommer förlora tid på grund av tidszonerna. Morgonen den 30 januari kommer vi landa i Auckland och vårt äventyr kommer börja på riktigt!

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

Bali, Australien, bröllop och Nya Zeeland

1 februari 2018 - 31 mars 2018

Två månader iväg från vardagen där vi ska uppleva, upptäcka och njuta av livet 😍

Fanny Barck Österman
fannybarck