Hot water beach
torsdag 31 oktober 2019 - Coromandel, Waikato, Nya Zeeland

Det har varit helt fantastiska dagar på Coromandel halvön, med sol, bad och vackra stränder.Det är försommar här så havet är fortfarande lite kallt. Men det gör ingenting för det finns fullt med varma källor. En dag var vi på Hot water beach. Dit tar med sig en spade och gräver en grop

Travelophy i New Zealand
Första dagarna i New Zealand
fredag 25 oktober 2019 - Coromandel, Waikato, Nya Zeeland

Vi har bestämt oss för att ta vara på våran föräldraledighet oss göra en lång resa till andra sidan jordklotet tillsammans.Den 36 timmar länga flygturen gick mkt bättre än förväntat. Linnea var fantastisk och var nöjd och glad med all uppmärksamhet från alla människor.Väl framme

Travelophy i New Zealand
Senast aktiv - från Coromandel, Waikato, Nya Zeeland
6 januari: Habbiton och bad i höga vågor!
söndag 6 januari 2019 - Coromandel, Waikato, Nya Zeeland

På söndagsmorgonen sken solen på himlen, precis som den gjort de senaste dagarna och den värmde skönt. Vi åt frukost och packade sedan ihop tälten och begav oss norrut mot Coromandel Peninsula. På vägen stannade vi i Hobbiton, där man spelat in den del av ”Sagan om ringen” där de

Berg- och dalbana med Betsy
lördag 30 december 2017 - Coromandel, Waikato, Nya Zeeland

Idag har vi åkt ytterligare norrut till Coromandelhalvön. Här är det jättefint men vägarna är lite bitvis väldigt krokiga. Vissa ställen var det rekommenderad hastighet 15 km i timmen. Vi kom iväg hyfsat tidigt efter att packat in allt i bilen. Strålande blå himmel och redan 20 grader

Peter & Magnus Ae
PoMAroundTheGlobe i NZA178
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Cathedral cove och hot water beach
torsdag 26 januari 2017 - Coromandel, Waikato, Nya Zeeland

Nu har vi stannat två nätter i coromandel på det mysigaste hostlet hittills. Väggarna är tapetserade i rasta färger och fulla av fredsmärken och hostelägaren verkar gilla att odla exotiska växter.. 😅Är rumskompis med en härlig dam från Frankrike som ger mig lavendelolja mot mina

Maria Frykén
mfryken i Nya Zeeland, Indonesien 2017
Senast aktiv - från Hamilton, Waikato, Nya Zeeland
söndag 21 februari 2016 - Coromandel, Waikato, Nya Zeeland

När vi kom fram med båten till Coromandel väntade en buss på oss för att köra oss till stan som var en bit från hamnen. Väl på plats i stan så letade vi reda på var vi skulle bo, Abby court motel. Det var rent och fräscht ,men de var inte klar med städningen så vi lämnade väskorna

Kerstin  Hjortsberg
KerstinHjortsberg i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland
Dag 16
onsdag 22 januari 2014 - Coromandel, Waikato, Nya Zeeland

Vi sov till kl 9,30 då spratt pappa upp som en fjäder :-D tohoo likson :-( kl 12.00 åt vi lunch och hyrde cyklar :-) vi cyklade efter kusten, jag lurade iväg pappa i fel riktning :-) hi hi sen cyklade vi till Creek Railway and Potteries, åkte lite tåg och cyklade hem totalt cyklade vi 12 km

bylundsenior
BylundSenior i Bylund i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Sundsvall
Dag 15
tisdag 21 januari 2014 - Coromandel, Waikato, Nya Zeeland

Utcheckning i Auckland från Harbour Oaks Hotel, färjan till Coromandel var inställd på grund av blåst :-( så vi fick åka minibuss med en tjej till Coromandel. Loggade in på Coromandel Top 10 Holiday Park :-D sen blev det en golfrunda före middagen sen var gamlingen slutkörd :-D

bylundsenior
BylundSenior i Bylund i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Sundsvall
Ellens födelsedag
fredag 6 december 2013 - Coromandel, Waikato, Nya Zeeland

Idag, på Ellens födelsedag, har vi varit på Hot Water Beach. Man gräver sig en grop på stranden som fylls med varmt vatten underifrån. Så sitter man där och njuter, pratar med folk och tittar ut över Stilla Havet. Helt underbart! Det är så svårt att tänka sig att det är vinter hemma.

Anna Sunneteg
Kumlingarna i Nya Zeeland
söndag 12 maj 2013 - Coromandel, Waikato, Nya Zeeland

Road Trip dag 1 Sol och klarblå himmel, vad, mer kan jag önska mig en morgon som denna, när det är dags för mig att ge mig ut på ett mycket efterlängtat äventyr. Äntligen, ska jag få upptäcka och uppleva landet som jag så länge velat se. Jag hoppas att jag inte har allt för höga

Carina
wahlen i Jorden runt på 60 dagar
Senast aktiv - från Jönköpings län, Sverige
New Zealand

New Zealand

21 oktober 2019 - 11 december 2019

1 januari 2018 - 1 februari 2019

Vårt stora äventyr på andra sidan jorden!

NZA178

NZA178

20 december 2017 - 16 januari 2018

Nu blir det dags att åka tillbaka till Nya Zeeland och Australien. Denna gången är vi på Nordön och sen i Sydney och upp mot Barriärrevet. Here we go down under.

5 januari 2017 - 10 april 2017

14 februari 2016 - 14 mars 2016

Bylund i Nya Zeeland

Bylund i Nya Zeeland

6 januari 2014 - 31 januari 2014

Far och son Bylund tar sig en resa till Nya Zeeland

26 september 2013 - 9 december 2013

5 nätter i Hong Kong. 2 veckor i Sydney. 7 veckor i Nya Zeeland.

Jorden runt på 60 dagar

Jorden runt på 60 dagar

15 april 2013 - 13 juni 2013

En businesstrip ska ta mig till en del av världen som jag inte utforskat än. Rutten blir Sydney - Brisbane - Auckland - "hela NZ" - New York - Island innan jag sätter fötterna på svensk mark igen.

Nya Zealand

Nya Zealand

28 januari 2013 - 28 mars 2013

Två månader tänker vi kuska runt i husbil och uppleva Nya Zealand från norr till söder, öster till väster. Familjen består i nuläget av Emil och Anna-Karin, Sixten 4 år och Vidar snart 7 månader. Äventyret kan börja!

Nya Zeeland runt på 30 dagar...

Nya Zeeland runt på 30 dagar...

14 januari 2013 - 17 februari 2013

Travelophy