Hamilton

Kihikihi
söndag 9 december 2018 - Hamilton, Waikato, Nya Zeeland

I Santiago de Chile träffade vi ett par från Nya Zeeland som vi blev hembjudna till! De bodde i ett hus strax utanför Hamilton i byn Kihikhi. Janette arbetar på univerisitetet i Hamilton. På eftermiddagen åkte vi in till Hamilton och besökte en stor park som den här kvällen hade en mat-coh

Kerstin & Jonny Andersson
Kreja i Global Tour
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Hamilton Gardens
söndag 29 januari 2017 - Hamilton, Waikato, Nya Zeeland

Vi startade dagen ganska tidigt och körde till Hamilton. Vi besökte Hamilton Gardens där de har allt man kan tänka sig, Japaneese garden, Italien garden, Chinese garden, English flower garden, tropical garden mm, mm. Vi kunde ha stannat hur länge som helst, men vår färd var nu riktad mot

nonnanodde
Nonnanodde i Australien
Senast aktiv - från Mundoolun, Queensland, Australien
Hamilton, raglan och waitomo
fredag 27 januari 2017 - Hamilton, Waikato, Nya Zeeland

Nu har vi bott i Hamilton i några dagar och hunnit med en hel del kul. Ett riktigt mysigt ställe, kändes faktisk lite jobbigt när vi var tvungna att checka ut från hostlet och dra vidare mot matamata och rotorua. I Hamilton träffade vi Jan och James som är härifrån, kompisar till

Maria Frykén
mfryken i Nya Zeeland, Indonesien 2017
Söderut...
lördag 7 januari 2017 - Hamilton, Waikato, Nya Zeeland

Idag har vi packat in oss i bilen och kört söderut igen. Vägen till Auckland kände vi ju till sedan tidigare och det är en häpnadsväckande omgivning med höga kullar, djupa dalar och skog i en salig blandning av barrträd, lövträd och palmer, hur häftigt som helst!På vägen upp till

Mot nya mål – Hobbiton
onsdag 30 december 2015 - Hamilton, Waikato, Nya Zeeland

I går kväll hamnade vi på en restaurang nere på Strand. Gatan ner mot vattnet (mellan Strand och vattnet går ett en järnväg. Titt som tätt så dundrar det förbi godståg från hamnen så speciellt sexigt är det inte. Det är i alla fall en restaurangtätt gata och vi hamnade på en

Peter & Magnus Ae
PoMAroundTheGlobe i NZ156
Senast aktiv - från Melbourne, Victoria, Australien
Sol, teplantage och kristna kackerlackor
lördag 20 december 2014 - Hamilton, Waikato, Nya Zeeland

Äntligen lite sol! Lake Taupo är stor, vacker och mycket blå. Dagens husbilsetapp är ca 2 tim och vi noterar att Photoshopvyerna genom vindrutan numera blivit vardagsmat. Om vi vore får eller kossor så är det här vi skulle vilja leva! Grönskan är så massiv och landskapet så frodigt med

On the move
lördag 23 november 2013 - Hamilton, Waikato, Nya Zeeland

Hej alla! Sedan jag lämnade Auckland har jag och mitt resesällskap spenderat tiden i Rotorua i ett underbart väder. Har tagit mig tid till att strosa omkring och slappna av. Vi har tagit bilder , badat i uppvärmd pool, fått ständiga kväljningar av stundvis stank, köpt en orange ukelele och

Linnéa Lindqvist
Lindkvast i Yolo in New Zealand
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Regn
lördag 16 mars 2013 - Hamilton, Waikato, Nya Zeeland

Idag kommer det första regnet sedan 28/12-12, så det är förklarat torka på hela norra ön. Många bönder har börjat sinat av delar av sin ko besättning för att det inte finns tillräckligt med mat. På Tristans gård har dom sinat ca 200kor och ca 100 ska säljas eller slaktas. Igår var

Karl-Johan Pålsson
polle82 i New Zealand 2013
Hamilton
måndag 4 februari 2013 - Hamilton, Waikato, Nya Zeeland

Today we went exploring Hamilton. Since we were tired Janine and Jason drove us around the city centre and we went to a museum that had an exhibition over the Mauri culture. Mauri are the native New Zealand inhabitants. The afternoon we spent going to the beach, the weather was great and the

Arrival!
söndag 3 februari 2013 - Hamilton, Waikato, Nya Zeeland

Hi all! Sorry for taking so long before writing again...Jet lag has finally starting to drop of. I will let you catch up with the last few days in the next entries. We left Gothenburg to switch in Amsterdam and then switching in Hong Kong too, both places we only had about 3 houers of waiyting

Global Tour

Global Tour

15 oktober 2018 - 28 februari 2019

Planning

Nya Zeeland

Nya Zeeland

1 januari 2017 - 20 januari 2017

Tillsammans med mannen i mitt liv ger jag mig ut på en roadtrip från Auckland på nordön till Christchurch på sydön😊

5 januari 2017 - 10 april 2017

Australien

Australien

19 november 2016 - 10 mars 2017

Nu börjar jag ha resfeber. Nedräkningen har börjat.

NZ156

NZ156

21 december 2015 - 15 januari 2016

Eftersom vi inte kom iväg förra året så gör vi ett nytt försök i år. 4 dagar i Hong Kong och sen resten av tiden på Nya Zealand. Resan ungefär samma som den som blev inställd men lite förändrad. M vill ju gärna uppleva Mata Mata (Nej!!... skulle resesällskapet från NZ 134 säga men nu skall vi se om vi kan komma dit). Nu skall vi bo på Hong Kong Island med närhet till sydsidan av ön vilket skall bli spännande att utforska. Sen blir det Nya Zealand med lugn och ro i en hyrbil till trevliga miljöer.

På Nya (äventyr i) Zealand

På Nya (äventyr i) Zealand

12 december 2014 - 10 januari 2015

Någon gång måste man ju se och uppleva Nya Zealand och nu har nu kommit! 12 timmars tidsskillnad och jul och nyår på andra sidan jordklotet!

Yolo in New Zealand

Yolo in New Zealand

5 november 2013 - 27 mars 2014

New Zealand 2013

New Zealand 2013

11 mars 2013 - 31 mars 2013

På återbesök hos tristan:)

Nya Zeeland, here we come!

Nya Zeeland, here we come!

1 februari 2013 - 23 februari 2013

Calle and me are finally going! Looking forward to the sun, join us in our adventures!

Nya Zeeland2012

Nya Zeeland2012